• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • MuppinCowboy
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2013-12-21 18:36:14 följande:

Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
    Människor har i alla tider  läst och tolkat saker som dem själva vill.
    Man vinklar saker till något helt annat än vad det egentligen är allt för att rättfärdiga sin åsikt, eller för att manipulera lättledda människor, tex att rösta på SD
    Dumhet diskriminerar inte
  • mamita64
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2013-12-21 18:36:14 följande:

Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
    Ok jag har inte läst tråden, inte mer än visa endast på TS.
    Så det jag skriver står kanske redan någonstans.

Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun. Eller snarare facebook till facebook.
    Människor tar till sej infon utan att kolla källor. Jag vet inte hur många diskussioner jag suttit i där folk påstått att invandrare får så himla mkt pengar och att de får mkt mer än de som går på soc.
    En person som söker asyl får som synes 71 kr per dag som skall räcka till allt
    En person som går på soc får 129 kr per dag som skall räcka till mat, kläder/ skor hygien, fritid, telefon, tv tidning ( eller internet)
    En som går på soc får medicin, läkarvård, tandvård utanför sin dagpenning, en asylsökande får betala detta med sin dagpenning
    Jag googlade på detta med retroaktivt barnbidrag och det visade sej att det inte finns något sånt, alls.
    Ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Kommer man hit så kan man få fp för de barn som är under 8 år. med lägsta dagpenningen. www.facebook.com/foralder/posts/369599143121285

Men jag har märkt att jag kan sitta och lägga ut länkar som dessa och människor tror inte på det som står ( om de nu ens läser) i alla fall tror de inte på det jag säger. Då ljuger Mig V på sin hemsida, tidningarna konspirerar osv.

• Anonym (disa)
    mamita64 skrev 2013-12-21 19:03:00 följande:

Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun. Eller snarare facebook till facebook.
    Människor tar till sej infon utan att kolla källor. Jag vet inte hur många diskussioner jag suttit i där folk påstått att invandrare får så himla mkt pengar och att de får mkt mer än de som går på soc.
    En person som går på soc får 129 kr per dag som skall räcka till mat, kläder/ skor hygien, fritid, telefon, tv tidning ( eller internet)
    En som går på soc får medicin, läkarvård, tandvård utanför sin dagpenning, en asylsökande får betala detta med sin dagpenning
    Jag googlade på detta med retroaktivt barnbidrag och det visade sej att det inte finns något sånt, alls.
    Ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Kommer man hit så kan man få fp för de barn som är under 8 år. med lägsta dagpenningen. www.facebook.com/foralder/posts/3695991431212...

Men jag har märkt att jag kan sitta och lägga ut länkar som dessa och människor tror inte på det som står ( om de nu ens läser) i alla fall tror de inte på det jag säger. Då ljuger Mig V på sin hemsida, tidningarna konspirerar osv.

Asyl ja, man får inte barnbidrag föräldrapenning då är sen det rullar in pengar med etableringsersättning, och annat när man har fått uppehållstillstånd.
  • MuppinCowboy
    Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun.

Ibland kan man tro det går från rumpa till rumpa snarare Obestämd
    Dumhet diskriminerar inte
  • mamita64
    Anonym (disa) skrev 2013-12-21 19:07:24 följande:
    Asyl ja, man får inte barnbidrag föräldrapenning då är sen det rullar in pengar med etableringsersättning, och annat när man har fått uppehållstillstånd.
    fortfarande så får ingen barnbidrag retroaktivt.
    Fp på lägsta nivå, 180 kr per dag kan ju alla som inte bidragit till landets ekonomi och som skaffar barn ta ut, eller hur?
    Etableringsersättning kan man få om man är inskriven och har en plan hos AF. För att få FP så skall man vara hemma med barnet
    Etableringstillägg kan man få om man har barn, som högst 4500 per månad. Får man underhållsstöd så kan etableringstillägget minskas. Jobbar man så är ju detta ett plus, men går man på soc så blir det ju ingen skillnad i den månatliga inkomsten. Alla bidrag dras ifrån socbidraget
  • mamita64
    mamita64 skrev 2013-12-21 19:17:38 följande:
    Fp på lägsta nivå, 180 kr per dag kan ju alla som inte bidragit till landets ekonomi och som skaffar barn ta ut, eller hur?
    Etableringsersättning kan man få om man är inskriven och har en plan hos AF. För att få FP så skall man vara hemma med barnet
    Etableringstillägg kan man få om man har barn, som högst 4500 per månad. Får man underhållsstöd så kan etableringstillägget minskas. Jobbar man så är ju detta ett plus, men går man på soc så blir det ju ingen skillnad i den månatliga inkomsten. Alla bidrag dras ifrån socbidraget
    Lägger till detta:
    Man skall ha en etableringsplan hos AF och man skall delta i den fem dagar i veckan för att få 308 kr per dag
    Om någon i hushållet har inkomst så kan etableringsersättningen sjunka
  • Dr Mupp
    mamita64 skrev 2013-12-21 19:17:38 följande:
    Och du vet också att etableringstillägg, barnbidrag, bostadsbidrag och underhållsbidrag kan ligga högre än socialbidraget för samma familj. Detta har du fått förklarat för dig flera gånger. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • mamita64
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 19:29:53 följande:
    Och du vet också att etableringstillägg, barnbidrag, bostadsbidrag och underhållsbidrag kan ligga högre än socialbidraget för samma familj. Detta har du fått förklarat för dig flera gånger. 
    Va?
  • ollie

Ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Kommer man hit så kan man få fp för de barn som är under 8 år. med lägsta dagpenningen. www.facebook.com/foralder/posts/3695991431212...

• ollie
    ollie skrev 2013-12-21 19:50:13 följande:
    Jag har en väninna som sitter och betalar ut pengar till nyanlända invandrare. Ja, dom får retroaktivt barnbidrag  för alla barn, dessutom får dom bidrag till möbler m.m och även hyran betald (detta är i sthlm). Gratis sjukvård, tandvård, gratis sjukresor m.m
    För några veckor sedan betalade hon ut 200.000 kr till en familj med många barn. Det är väldigt troligt att mannen i familjen gör svartaffärer, men omöjligt att bevisa... så hon får glatt betala ut dom pengarna även fast det finns familjer som behöver dom bättre.....
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare