Anonym (Tänkvärt) skrev 2013-12-21 18:36:14 följande:
Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
Ok jag har inte läst tråden, inte mer än visa endast på TS.
Så det jag skriver står kanske redan någonstans.
Jag tror att mycket av den information du pratar om går från mun till mun. Eller snarare facebook till facebook.
Människor tar till sej infon utan att kolla källor. Jag vet inte hur många diskussioner jag suttit i där folk påstått att invandrare får så himla mkt pengar och att de får mkt mer än de som går på soc.
En person som söker asyl får som synes 71 kr per dag som skall räcka till allt
En person som går på soc får 129 kr per dag som skall räcka till mat, kläder/ skor hygien, fritid, telefon, tv tidning ( eller internet)
En som går på soc får medicin, läkarvård, tandvård utanför sin dagpenning, en asylsökande får betala detta med sin dagpenning
Jag googlade på detta med retroaktivt barnbidrag och det visade sej att det inte finns något sånt, alls.
Ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Kommer man hit så kan man få fp för de barn som är under 8 år. med lägsta dagpenningen.
www.facebook.com/foralder/posts/369599143121285
Men jag har märkt att jag kan sitta och lägga ut länkar som dessa och människor tror inte på det som står ( om de nu ens läser) i alla fall tror de inte på det jag säger. Då ljuger Mig V på sin hemsida, tidningarna konspirerar osv.