Forum Teknik - Fritid & hobby
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • VW Bus 135.000 dyrt?

    Lör 21 dec 2013 00:19 Läst 3391 gånger Totalt 6 svar
    Sallap­e
    Visa endast
    Lör 21 dec 2013 00:19

    Denna Syncro ser ju väldigt välvårdad ut, 
    7700 mil, kanske nylackad eller original.

    15.000 EUR får jag till 135.000 SEK.

    Går att göra mycket med den, och den går nog i många år
    om man vårdar den rätt och inte kör alltför mycket med den.

    D.v.s. tänkt ha som hobbybil - under 1000 mil om året,

  • Mån 30 dec 2013 19:19 #1

    Du verkade glömma bifoga

    bild, årsmod, osv osv...

    men en gammal vw syncro för 135000 är för dyyyyrt!

  • Mån 30 dec 2013 19:28 #2
    Sallape skrev 2013-12-21 00:19:19 följande:
    Denna Syncro ser ju väldigt välvårdad ut, 
    7700 mil, kanske nylackad eller original.

    15.000 EUR får jag till 135.000 SEK.

    Går att göra mycket med den, och den går nog i många år
    om man vårdar den rätt och inte kör alltför mycket med den.

    D.v.s. tänkt ha som hobbybil - under 1000 mil om året,
    Hur hade du tänkt att man skulle kunna bedöma en WV-Bus med c:a noll info?

    Att den gått 7700mil och kanske nylackad säger inte ett skit om man skall bedöma om det är dyrt med
    15 000€, eller inte.

    Bilder, Årsmodell, etc..  Krävs om man skall göra en bedömning.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sallap­e
    Visa endast
    Tis 31 dec 2013 03:03 #3
  • Tis 31 dec 2013 09:28 #4
    Sallape skrev 2013-12-31 03:03:50 följande:
    "Denna" hade jag skrivit, så det saknades alltså en länk.
    suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t3-kombi-t3-...

    Var nått i stil som den här iallafall.
    Men det verkar som dom står högt i pris i Tyskland.
    Är väl samma med gamla merca och sånt.
    Snarare så dom kommer hit och köper det vi har.
    1990 års modell och den ser ju , av bilderna att döma, otroligt fräsch och välvårdad ut.

    Har sett en hel del importer från Tyskland och får säga att det är otroligt fräscha välvårdade bilar, ingen rost på bärande delar, trösklar och andra ställen som brukar vara rostfällor på en bil.
    Så skulle jag satsa på en begagnad "modernbil" (är veteranbils entusiast av både européer och jänkare annars) så skulle jag själv importera från Tyskland. 

    Helt ärligt om jag skulle vilja ha en WV-Bus så tycker ju jag inte att  det verkade dyrt med 15 000€ för den. Den skulle säkert gå för c:a 20 000€ här i Sverige för det skicket.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tis 31 dec 2013 12:22 #5

    Synchro innebär väl att det är versionen med fyrhjulsdrift? En sådan borde vara betydligt dyrare än en vanlig bakhjulsdriven.

    Om min skraltiga tyska säger rätt så har bilen tidigare använts av insatsledaren för brandförsvaret. Kanske har den extrautrustning som gör den extra dyr? Å andra sidan kanske det förklarar det låga miltalet. Innebär kanske också att den är väl skött?

    Enklast är väl att fortsätta googla runt på andra VW Transporter och se var de står i pris. Man får förstås alltid betala lite extra för en bil i absolut toppskick.

    Det står en annan röd Transporter bakom "din" bil på bilden. Hur mycket kostar den?

  • Sallap­e
    Visa endast
    Ons 1 jan 2014 17:41 #6

    Man kan se en annorlunda typ av lampa på den eller dom,
    tror faktiskt det är brandkåren som använt dom och i så fall
    är det bilar som inte alls använts mycket, men sköts och
    servats för att alltid vara redo för larm.

    Ja med tanke på skicket + Syncro d.v.s. 4x4 så kanske
    priset blir vad det blir.

    Jag hade köpt den, gett den en rejäl genomgång,
    om jag inte åtgärdar så hade jag skrivit en lista
    på vad som jag vill åtgärda.

    Sen skulle jag gjort en enkel campinginredning så jag
    kunde ta med med mig på nån europatripp till t.ex.
    England, då tar jag mig fram med den, jag bor i den
    alternativt tält och jag tar mig fram även på lite sämre vägar.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll