• sextiotalist

Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!

Du säger vänligt till henne.
    "Älskling, hur mycket jag än försöker, jag kan inte tycka om den frisyren, jag tycker den inte klär dig alls. "

Dvs du säger att du verkligen har försökt gilla den. Du säger inte att hon är ful, du säger inte att frisyren är ful, men ändå är du ärlig om den.

• sextiotalist
    PGA skrev 2013-12-27 17:17:43 följande:
    Men snälla du. Du vet uppenbarligen inte hur en man fungerar. Vi tänder på utseende snarare än person.

Han gör knappast henne en tjänst genom att låta henne vara ful. Självklart ska han visa hur han vill ha henne.

Vet du, det gäller kvinnor också. De trivs också bäst med en man som är välvårdad och gör sitt bästa av det han har. Kvinnor kan vara precis lika ytliga som män.

Men nu kommer det mest häpnadsväckande (något i klass med Nobelpriset), det som en tycker är snyggt/attraktivt/sexigt kan vara totalt snyggt/oattraktivt/osexigt i en annan persons ögon

• sextiotalist
    Anonym (xyz) skrev 2017-04-22 13:49:37 följande:

Det kanske är inbillning, men jag har fått för mig att kvinnor som röker oftare har en kort frisyr. Är de typ 40 eller äldre så färgar de dessutom håret svart.

Om det stämmer finns 2 möjligheter:

1. Håret blir fult av rökning, så därför klipps det kort och färgas svart.

2. Rökning påverkar hjärnan så att kvinnorna själva tycker att de blir snyggare i kort hår.

Jag har många icke-rökande väninnor som har kort hår och har rökande väninnor som har långt fint hår.
    Själv röker jag, men har axellångt hår (skulle inte klippa mig kort för jag passar inte i kort hår), färgar gör jag, men det beror på att jag aldrig gillat min hårfärg (råttfärgat) så nu är det brunt i stället.

Min rökande väninna är blond av naturen och har midjelångt vackert hår.
Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!