• ronjaaa

    BF september 2014? följas åt med tips & bilder

    hej allihopa! ronja heter jag & bor med min sambo, vi fick världens bästa julklapp, något vi drömt om ett tag! vi fick ett starkt plus! vårt första barn & jag svävar på moln!
    men som sakt, de är vårt första barn & ingen vet ju allt om de här med graviditet & dylikt, så jag tänkte att jag startar en tråd här för både förstföderskor som flerbarnmammor för lite tips & råd, kanske även bilder på era samt min bebismage! gick in i v. 5 för två dagar sen :) beräknad 2 september 2014!

  • Svar på tråden BF september 2014? följas åt med tips & bilder
  • MissPink

    Hej. Jag och sambon fick en fin nyårspresent, stod "gravid" på båda min Clear blue digital. Jag har även gjort 6 andra teater av andra slag och får svaga plus. Blir så nervös och vet inte hur jag ska kunna ta det på allvar riktigt. Känns som om jag inte skulle tro på det även om jag skulle ta 20 tester till. Har inte varit hos mvc eller så men enligt "appen" i mobil så har jag bf 5 sep. En hel evighet kvar.

  • ronjaaa
    MissPink skrev 2014-01-02 04:07:00 följande:

    Hej. Jag och sambon fick en fin nyårspresent, stod "gravid" på båda min Clear blue digital. Jag har även gjort 6 andra teater av andra slag och får svaga plus. Blir så nervös och vet inte hur jag ska kunna ta det på allvar riktigt. Känns som om jag inte skulle tro på det även om jag skulle ta 20 tester till. Har inte varit hos mvc eller så men enligt "appen" i mobil så har jag bf 5 sep. En hel evighet kvar.


    Hej! Grattis till plusset!

    jag känner likadant, jag kan knappt förstå de & jag tog flera tester men alla va positiva, men jag vill inte riktigt bli för glad förens v. 12 för mycket kan hända innan dess! men jag håller tummarna, har du några symtom nu då? :)
  • MissPink

    Nej det är ju just det som är grejen att jag mår hur bra som helst. Inte ens tröttare än vanligt. Har dock dom senaste två dagarna märkt att jag börjar kissa oftare och sen har mina naglar börja gå sönder stup i kvarten. Vet inte om det är ett tecken eller inte ens. Har du några symtom? Såg att du hade bf den 2:a sep, själv har jag 5:e sep. så om du bor i sthml så kanske vi syns uppe på bb ;)

  • Madre2014
    ronjaaa skrev 2013-12-27 23:52:39 följande:
    hej allihopa! ronja heter jag & bor med min sambo, vi fick världens bästa julklapp, något vi drömt om ett tag! vi fick ett starkt plus! vårt första barn & jag svävar på moln! men som sakt, de är vårt första barn & ingen vet ju allt om de här med graviditet & dylikt, så jag tänkte att jag startar en tråd här för både förstföderskor som flerbarnmammor för lite tips & råd, kanske även bilder på era samt min bebismage! gick in i v. 5 för två dagar sen :) beräknad 2 september 2014!
    Hoppar in här ja! :) Själv fick jag och min sambo en försenad julklapp, ett plus på gravtestet! :D Fick först panik, men övergick snabbt till glädje! :) Detta är vårt första barn och är just nu super lycklig. Är i v6, och jag bara längtar tills magen börja växa! :D Jag är beräknad den 1 september 2014! Kommer känns som flera år dit, längtar ju såå mycket! :)
  • MissPink

    Grattis till era pluss Skrattande
    Ja september har då aldrig känts så långt borta. Vet inte hur man ska överleva väntan...
    Känner mig som ett litet barn som väntar på tomten Tomte

  • ronjaaa
    MissPink skrev 2014-01-03 18:02:56 följande:

    Nej det är ju just det som är grejen att jag mår hur bra som helst. Inte ens tröttare än vanligt. Har dock dom senaste två dagarna märkt att jag börjar kissa oftare och sen har mina naglar börja gå sönder stup i kvarten. Vet inte om det är ett tecken eller inte ens. Har du några symtom? Såg att du hade bf den 2:a sep, själv har jag 5:e sep. så om du bor i sthml så kanske vi syns uppe på bb ;)


    ja kissa oftare är definitivt ett symtom! söndriga naglar är jag glad om jag slipper, dock har jag nästan inga haha :(

    ja jag är fruktansvärt trött & mår illa! :( jag bor i Skåne men vem vet, jag kanske är på utflykt i Sthlm vid BF & får föda där :D
  • ronjaaa
    Madre2014 skrev 2014-01-03 20:39:11 följande:
    Hoppar in här ja! :) Själv fick jag och min sambo en försenad julklapp, ett plus på gravtestet! :D Fick först panik, men övergick snabbt till glädje! :) Detta är vårt första barn och är just nu super lycklig. Är i v6, och jag bara längtar tills magen börja växa! :D Jag är beräknad den 1 september 2014! Kommer känns som flera år dit, längtar ju såå mycket! :)
    ååh va kul! GRATTIS! :D jag går in u v. 7 på onsdag! ja jag längtar oxå efter magen! min pojkvän längtar tills bebisen kommer men jag vill ju ha mage först & allt!

    ja jag försöker att inte tänka på att de e 240 dagar kvar, men de e svårt!
  • Madre2014

    Taack, och grattis till er också!! :D åh spännande! På tisdag är de v7 för mig :D haha ja, de är det som är mysigt :D å känna alla rörelser & sparkar :') haha ja! :( Man längtar ju ihäl sig! Eheh!


    ronjaaa skrev 2014-01-05 14:50:39 följande:
    ååh va kul! GRATTIS! :D jag går in u v. 7 på onsdag! ja jag längtar oxå efter magen! min pojkvän längtar tills bebisen kommer men jag vill ju ha mage först & allt!

    ja jag försöker att inte tänka på att de e 240 dagar kvar, men de e svårt!

  • MissPink

    Själv är jag visst lite efter er men inte är det långt dock...
    Går in i vecka 7 på lördag (ja jag vet det är en hel vecka dit men,men...)

    Kul att vi är så himla nära :)

Svar på tråden BF september 2014? följas åt med tips & bilder