Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Cannabisrökande man!

Anonym (-) skrev 2013-12-30 09:51:25 följande:

Det pågår ett knarkkrig om du har missat den, folk mördas på löpande band. hundratusentals på bäge sidor samt en ofantlig mängd av oskyldiga har än så ölänge fallit offer för våra lagar.

Här på hemmaplan har vi en av eu största dödlighet bland tunga missbrukare, dom dödar sig inte själv direkt, vi gör det med lagar som hindrar dom från hjälp eller putar dom i utanförskap med polisen och deras trakasserier.

Du skrev,

"Att då mörda folk hänsynslöst för att inte hindra dom från att konsumera andra droger än alkohol låter hhmm ja välj ett ord."

Är det knarkkriget du menade då? Hindrar knarkriget folk från att konsumera andra droger än alkohol?

Va?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 09:55:55 följande:
    Det fungerars om så att man får i sig mängden där kroppen inte kan fungera utan, inget som sker på första klunken.
    Ett beroende uppstår givetvis långt innan kroppen "inte kan fungera utan".

Trodde du inte det?
  • FlamingRed
    Är du förivrad eller nått?

Nej, ingen blir hindrad från att använda droger för att vi mördar folk i knarkkrigets namn, det som gör det hela så absurt.

Ja, jag känner mig förvirrad. Förklara vad du menade när du skrev:

"Att då mörda folk hänsynslöst för att inte hindra dom från att konsumera andra droger än alkohol låter hhmm ja välj ett ord."
  • FlamingRed
    Det fungerars om så att man får i sig mängden där kroppen inte kan fungera utan, inget som sker på första klunken.
    Du glömde beskriva hur du tror ett beroende byggs upp. Uppstår det från ingenstans efter år av brukande, eller byggs det upp gradvis tex?

Förklara gärna din uppfattning?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:04:38 följande:
     Om du tror att beroende skapas från första intaget så kan jag rekommendera att du slutar, äta dricka ha sex kolla på tv shoppa allt det där skapar beroende man bara jobbar upp med tiden.

Nu glömde du återigen att beskriva hur du själv tror att ett beroende byggs upp. Kommer det från ingenstans efter 1000 drinkar tex?

Förklara gärna noga hur du tror det fungerar.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:09:23 följande:

Nej det gjorde jag inte, men som sagt, var försiktigt och skriv in dig på avvänjning, det kan inte vara lätt att gå runt med så många beroende du anser dig att ha.

Jag tror jag låter mig vara lycklig ovetande i det fallet och går efter vårdns kryterioer där man skiljer på bruk, beroende och missbruk.

Lättare former av beroende kan man bryta själv, krävs inte avvänjning. Dock krävs givetvis att man förstår hur ett beroende byggs upp.

Du tror då kanske att det vården kallar beroende är något man typ blir smittad av? Som en förkylning som kommer plötlisgt? Eller har det kanske något att göra med tidigare bruk?

Svara gärna tydligt.

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:14:03 följande:

Dåliga nyheter till dig att om du bryter alla dina "beroenden" så är du död

Lättare former av beroende kan man bryta själv, krävs inte avvänjning. Dock krävs givetvis att man förstår hur ett beroende byggs upp.

Du tror då kanske att det vården kallar beroende är något som kommer plötsligt? Eller har det kanske något att göra med tidigare bruk?

Svara gärna tydligt.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:20:31 följande:

Paint är inte inkluderad här, kort och gott om du får i dig nock för att _skapa_ ett beroende i kroppen så är det ett faktum, många droger har inte ens den egenskapen men just alkohol har.

Så din uppfattning är att ett beroende plötsligt är ett "faktum". Ett beroende byggs alltså inte upp?

Svara gärna tydligt.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 10:20:59 följande:

Som alla vet så förstärker alkohol smaken i mat tex.

Så ja man kan drick för det är gott.

Sen kan man givetvis diskutera om varför man stoppar lösningsmedel i sig.

Sen det att vi ska ha nått att bearbeta och därför tar vi alkohol eller droger.

Är ett väldigt löjligt påstående, och felaktigt.

Det utesluter inte att en del gör det.

Jag påstod inte att man har något att bearbeta.

Men jag påstod att denna "guldkant" givetvis har att göra med att man slipper ngt i det vanliga livet. Antingen stress, eller att tillgodose den låga nivå av beroende drogen har skapat i dig genom ditt brukande.
Svar på tråden Cannabisrökande man!