• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-30 10:19:09 följande:

Kan du inte förklara din åsikt, så är den inte vatten värd.

Utan bara en random åsikt.

CAN är en propaganda kanal för staten, om du vill ha neutral beskrivning om vad cannabis är.

Så föreslår jag dig www.erowid.org

Det smakar verkligen inte gott, att vi bor i ett land som skiter fullständigt i de som får problem med droger.

Det är hur jävla sjukt som helst.

Eller kan du förklara för mig hur man ska kunna sköta en hälsofråga med pistol och batong?

Min erfarenhet av cannabis som så, är att det är en extremt bra smärtstillare, helt överlägsen opiater som inte fixade biffen på min smärta.
    Sen bygger jag min åsikt på saklighet, logik och fakta.
    Sen en annan del av min erfarenhet som jag inte inbillar mig är en sanning för alla.

Är att mina polare alla har jobb och sköter sina liv, utan att se cannabis som det centrala.

Dock brukar knarkkrigarna/behandlingsassistenter eller vad de nu må vara, alltid inbilla sig att de i sin lilla bubbla.

Så är alla på cannabis, vilket är sjukt idiotiskt påstående, med tanke vi har en livstidsprevalens på ~1,3MILJONER på cannabis.

btw nice copy + paste, real skillz.

Ett försök det sista där, i att lägga ord i munnen som aldrig sagts.

Tror du detta stärker det du säger?

Eller tror du inte att du blir genomskådad direkt som en dålig förlorare?

Fred på jorden ja det kanske en del inbillar sig, men de är få.

Cannabis och cancer, där har vi ett MYCKET intressant område som kräver mer forskning.

Dock är en del resultat som kommit in rätt lovande.

Kan vara en perfekt medicin att plocka in tillsammans med cellgifter och strålning.

men men, vet ju det vara ditt försök att vara lustig och stärka dina "argument".

Allt som är emot din åsikt avfärdar du, jag vet inte om det börjar bli pinsamt eller om det är en smula lustigt, trovärdighet har du dock bara hos redan frälsta droganhängare.

Du avfärdar CAN och i en annan tråd även den svenska studien nedan.
    Men det är väl så när visa saker inte passar in i ens propaganda. men låt mig gissa du tror på 'sanningen' att cannabis botar cancer va?

En svensk epidemiologisk studie på 45 000 värnpliktiga som mönstrade 1970 var länge det viktigaste beviset för sambandet mellan cannabis och schizofreni.

"Peter Allebeck och Sven Andréasson och deras forskarlag följde upp de unga männen 15 år framåt och fann att risken för att drabbas av schizofreni var 2 till 6 gånger högre (beroende på hur tidigt och hur mycket de rökt) hos dem som rökt cannabis, jämfört med dem som inte rökt alls."

"Att röka cannabis ökar risken för en mängd olika fysiska och psykiska sjukdomar och skador, både under och efter cannabisruset. Långvarig användning av cannabis kan även leda till kroniska psykoser och ökar risken för att utveckla schizofreni. "

"Förutom de lungsjukdomar som vanlig rökning kan ge så påverkar cannabis också psyket."

"Cannabinoiderna som finns i cannabis påverkar hjärnans signalsubstanser. Sedan gammalt har man upptäckt att det kan uppstå rena hallucinationer. Några av upplevelser man får kan också vara väldigt ångestfyllda och man kan få svåra panikattacker och paniksyndrom. Det kan också ge psykoser,"

"En vanlig effekt av cannabisanvändning är det som tidigare kallades amotivationssyndrom - personen i fråga blir passiv och drar sig undan, vilket i sin tur kan påverka prestationerna i skolan eller på jobbet."
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:20:31 följande:

Paint är inte inkluderad här, kort och gott om du får i dig nock för att _skapa_ ett beroende i kroppen så är det ett faktum, många droger har inte ens den egenskapen men just alkohol har.

Så din uppfattning är att ett beroende plötsligt är ett "faktum". Ett beroende byggs alltså inte upp?

Svara gärna tydligt.
  • Anonym (-)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 10:22:34 följande:
    Jag blev själv förvirrade där.

Det är svårt ibland att hänga med när det gäller hur en droganhängare tänker, man tycks leva i en värld för sig själv och tror tydligen att andra ska kunna följa deras tankesprång utan problem.

Men det kanske är för att dem har upprepat sina propagandatal så många gånger att dem förväntar sig att man automatiskt ska förstå vad dem menar även om det är osammanhängande för den som läser det

Inget ovanligt att knarkkrigare är förivrade, slänger man irrationella känsloargument omkring sig, moral kakor och tror på sagor så är det lätt hänt.

Underligt men det är just den principen sverige går efter, upprepar man bara propaganda nock så kommer folk att tro på det, stämmer i vissa fall men fungerar dåligt idag med fri informationsflöde på nätet.

• Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:27:57 följande:
    Så din uppfattning är att ett beroende plötsligt är ett "faktum". Ett beroende byggs alltså inte upp?

Svara gärna tydligt.

Nej, det är en lång kamp till följd av felaktiga beslut i livet.

Tydligare kan jag inte vara, om du inte förstod det så googla.

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 10:20:59 följande:

Som alla vet så förstärker alkohol smaken i mat tex.

Så ja man kan drick för det är gott.

Sen kan man givetvis diskutera om varför man stoppar lösningsmedel i sig.

Sen det att vi ska ha nått att bearbeta och därför tar vi alkohol eller droger.

Är ett väldigt löjligt påstående, och felaktigt.

Det utesluter inte att en del gör det.

Jag påstod inte att man har något att bearbeta.

Men jag påstod att denna "guldkant" givetvis har att göra med att man slipper ngt i det vanliga livet. Antingen stress, eller att tillgodose den låga nivå av beroende drogen har skapat i dig genom ditt brukande.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:30:11 följande:

Jag googlade. Där står det att ett beroende byggs upp gradvis genom brukande.

Håller du med om det?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:30:11 följande:

Och vad menar du, kommer beroendet efter en lång kamp?

Du är mycket otydligt. Min fråga var:

• Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:31:48 följande:
    Jag googlade. Där står det att ett beroende byggs upp gradvis genom brukande.

Håller du med om det?

Jaså? Kan du länka där det står att man är beroende från första intaget?

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 07:56:03 följande:
    För det första så känner jag mycket väl till förbudstiden, men kanske problemet var brottslingarna som Al Capone mfl. Det var alltså de som profiterade på det som skadade människor inte förbudet, men det inser du nog.

"Våldet som ökar i samhället, i att försöka kontrollen över cannabismarknaden."
    Nu spekulerar jag bara för jag förstår verkligen inte vad du försöker säga här ovan - menar du att våldet i samhället skulle öka om man tog kontrollen över cannabismarknaden? eller om man försöker kontrollera? Fast det är ju redan konrollerat i Sverige och inte har vi några cannabisens Al Capone som härjar runt i Sverige. men jag är som sagt inte säker på vad du menar.

En bättre video än den med Beatrice Ask som bara är till för att håna henne, den här är mer för att sprida information

'Sanningen om Cannabis'
    (Filmen är producerad av Hälsofrämjande film för Tandvård mot tobak med stöd från Folkhälsoinstitutet.)

" rel="nofollow" target="_blank">

Om man lämnar över handeln till kriminella som man gjorde i USA där på förbudstiden.

Och gjort här med droger.

Så kommer kriminella nätverk ta över.

Vi lever inte i landet Utopia, utan i en verklighet där vi som människor har berusat oss i alla tider.

Det behöver inte vara en Al Capone, för att det ska bli skottlossningar och uppgörelser.
    Detta bråk om marknadsandelar har ökat kraftigt i Sverige.

Mer tydligt är det i Mexiko, som tillhanda håller stora mängder med marijuana till USA.

Där finns det många Al Capon´s, griper dom en så poppar två nya upp.

Där satte man in militären mot drogerna, itne heller detta hjälpte.

Förutom att vi idag har +100000 människor döda till följd av detta.

men som Beatrice Ask säger, det ultimata skadan är inte att dö, utan det är att man inte ska vara såsig i huvudet som är det viktiga.

Den intervjun finns i sin helhet om du önskar att lyssna på henne förnedras mer.

I en diskussion om den fallerande narkotika politiken.

Varför hon blir ägd på detta viset, är just för politiken är helt fallerad.

Men klippet som jag gav dig, visar med en tydlighet att det är en agenda de har och inget intresse av din hälsa.

Om hälsan varit i första rummet, så hade vi inte haft pistol och batong som vårdinstrument.

Sen vet jag hon försöker säga att vår narkotika politik är lyckad, vid det tillfället så hade vi rätt låga siffror på livstidsprevalensen.

Idag skuggar vi Holland som haft cannabis tillgängligt för befolkningen sedan 70-talet via coffe shops.

Den "filmen" är stor humor, den har inte mycket med verkligheten att göra.

Men ändå är det många som går på den, som int eär insatta i ämnet och litar på fabror staten till 100%.

Inte kan de tro att de kan ljuga.

Vi har ju sett hur lögner om cannabis och andra droger för den delen.

Har en efter en försvunnit från våra samhällskunskaps böcker.

Det finns ingen som går på sänt längre i dagens informationssamhälle.

Svar på tråden Cannabisrökande man!