• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:32:52 följande:

Jaså? Kan du länka där det står att man är beroende från första intaget?

Har jag påstått det?

Jag påstår att beroendet börjas byggas upp från första intaget.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 09:31:29 följande:
    Är det inte lite' lustigt' hur fakta mot droger alltid anses vara propaganda medan fakta för droger aldrig är det?

Det är väl ingen som säger att poliser inte får vara mänskliga men när man har valt att arbeta som polis så har man även valt att upprätthålla lagen, alltså inte att låta sina egna personliga moraliska värderingar råda vare sig det gäller att se åt andra hållet när någon bryter mot lagen eller att slå ner människor som bryter mot lagen.

Att polisen ska hantera även droganvändare med respekt är alltså en sak men de ska absolut inte se åt andra hållet, du förstår skillnaden va?

Sen att bara för at tdu anser det som ett moralisk icekbrott betyder det inte att det är så-

"I narkotikastrafflagen (1968:64) anges vad som är att anse som narkotikabrott, nämligen att överlåta narkotika, framställa narkotika som är avsedd för missbruk, förvärva narkotika i överlåtelsesyfte, anskaffa, bearbeta, förpacka, transportera, förvara eller ta annan sådan befattning med narkotika som inte är avsedd för eget bruk, bjuda ut narkotika till försäljning, förvara eller befordra nederlag för narkotika, förmedla kontakter mellan säljare och köpare eller företa någon annan sådan åtgärd, om förfarandet är ägnat att främja narkotikahandel samt inneha, bruka eller ta annan befattning med narkotika.

Samtliga dessa handlingar kan utgöra ett narkotikabrott som straffas enligt följande tre straffgrader: ringa narkotikabrott, narkotikabrott och grovt narkotikabrott. För ringa narkotikabrott döms till böter eller fängelse i högst sex månader, för narkotikabrott till fängelse i högst tre år, och för grovt narkotikabrott till fängelse i lägst två år och högst tio år."

Bara för att man upprepar något om  och om igen betyder det inte att det är fakta, men det är som sagt vanligt att det benämns som moraliskt 'icke-brott' i droganvändares 'icke-propaganda'.

Fakta är ju sånt man på ett eller annat sätt forskat fram, hur kan fakta vara propaganda?

Sen kan fakta användas som propaganda, för tex en leglaisering.

men det är fortfarande fakta detta till trots.

men baserar man sina åsikter på Reefer Madness, då är det propaganda utan fakta.

• Anonym (-)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:34:10 följande:
    Har jag påstått det?

Ja det har du, i din andra line i detta inlägg och tidigare.

• Anonym (olämplig)
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:28:57 följande:

Inget ovanligt att knarkkrigare är förivrade, slänger man irrationella känsloargument omkring sig, moral kakor och tror på sagor så är det lätt hänt.

Underligt men det är just den principen sverige går efter, upprepar man bara propaganda nock så kommer folk att tro på det, stämmer i vissa fall men fungerar dåligt idag med fri informationsflöde på nätet.

Alltså dina inlägg börjar bli lite väl osammanhängande nu, vad menar du egentligen? Knarkkrigare som är förivrade?

Vem är det som är knarkkrigare du eller jag?  förivrade?

Och slänger känsloargument omkring sig?
    Mitt inlägg var ju som ett svar på ditt inlägg som var osammanhängande, men menar du att det är du som slänger omrking dig känsloargument mm eller är det jag?
    Men då är det ännu mer förvirrande vad du menar då det var ditt inlägg om mördare utan att förklara något sammanhang  som var förvirrande.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 10:27:44 följande:
    Allt som är emot din åsikt avfärdar du, jag vet inte om det börjar bli pinsamt eller om det är en smula lustigt, trovärdighet har du dock bara hos redan frälsta droganhängare.

Du avfärdar CAN och i en annan tråd även den svenska studien nedan.
    Men det är väl så när visa saker inte passar in i ens propaganda. men låt mig gissa du tror på 'sanningen' att cannabis botar cancer va?

En svensk epidemiologisk studie på 45 000 värnpliktiga som mönstrade 1970 var länge det viktigaste beviset för sambandet mellan cannabis och schizofreni.

"Peter Allebeck och Sven Andréasson och deras forskarlag följde upp de unga männen 15 år framåt och fann att risken för att drabbas av schizofreni var 2 till 6 gånger högre (beroende på hur tidigt och hur mycket de rökt) hos dem som rökt cannabis, jämfört med dem som inte rökt alls."

"Att röka cannabis ökar risken för en mängd olika fysiska och psykiska sjukdomar och skador, både under och efter cannabisruset. Långvarig användning av cannabis kan även leda till kroniska psykoser och ökar risken för att utveckla schizofreni. "

"Förutom de lungsjukdomar som vanlig rökning kan ge så påverkar cannabis också psyket."

"Cannabinoiderna som finns i cannabis påverkar hjärnans signalsubstanser. Sedan gammalt har man upptäckt att det kan uppstå rena hallucinationer. Några av upplevelser man får kan också vara väldigt ångestfyllda och man kan få svåra panikattacker och paniksyndrom. Det kan också ge psykoser,"

"En vanlig effekt av cannabisanvändning är det som tidigare kallades amotivationssyndrom - personen i fråga blir passiv och drar sig undan, vilket i sin tur kan påverka prestationerna i skolan eller på jobbet."

Det heter inte avfärda, utan det är saklighet och fakta som här regerar.
    Sen är det inte jag som avfärdat värnpliktsstudien.

Vet det var nån forskar grupp som gick över resultatet och tog hänsyn till tidigare psykisk ohälsa.

Då såg man ingen skillnad längre, men andra resultat och statistik i andra länder.

Statistiken är rätt tydlig(I många länder, gett dig två), psykoser och schizofreni ökar inte per capita vid en ökad konsumtion av cannabis.

Vet inte vad du drar för slutsatser av detta, tydligen så tror du det är en ökad risk ändå.

i så fall skulle detta gjort ett klart utslag vid den ökade konsumtionen.

Klipp och klistra samma sak igen, jaha :S

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 10:35:23 följande:

Ja det har du, i din andra line i detta inlägg och tidigare.

Så vad händer i kroppen när du intar ett beroendeframkallande medel? Ingenting?

Eller börjar ett beroende byggas upp?
  • frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:34:10 följande:
    Har jag påstått det?

Det kan man bara säga om denna person sen blev beroende.

Annars är ju det en ren lögn, du kan inte ha kakan och äta den samtidigt.
    Skärp dig!!!

• Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-30 10:35:00 följande:

Fakta är ju sånt man på ett eller annat sätt forskat fram, hur kan fakta vara propaganda?

Sen kan fakta användas som propaganda, för tex en leglaisering.

men det är fortfarande fakta detta till trots.

men baserar man sina åsikter på Reefer Madness, då är det propaganda utan fakta.

Fakta är alltså sånt som man forskat fram - men enligt dig då bara det som stöder din åsikt för alla annan forskning som visar på att droganvändning är skadlig förkastar du ju?

Men vill man välja ut 'fakta' och forskningsresultat selektivt så att det passar ens egen åsikt enbart så funkar ju det med, men man tappar trovärdighet.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 10:41:15 följande:

Det kan man bara säga om denna person sen blev beroende.

Annars är ju det en ren lögn, du kan inte ha kakan och äta den samtidigt.
    Skärp dig!!!

Vad är ren lögn?

Självklart verkar beroendeframkallande ämnen i din kropp redan vid första intaget. Hur skulle det annars fungera?
  • Anonym (-)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 10:39:50 följande:
    Alltså dina inlägg börjar bli lite väl osammanhängande nu, vad menar du egentligen? Knarkkrigare som är förivrade?

Vem är det som är knarkkrigare du eller jag?  förivrade?

Och slänger känsloargument omkring sig?
    Mitt inlägg var ju som ett svar på ditt inlägg som var osammanhängande, men menar du att det är du som slänger omrking dig känsloargument mm eller är det jag?
    Men då är det ännu mer förvirrande vad du menar då det var ditt inlägg om mördare utan att förklara något sammanhang  som var förvirrande.

Knarkrkigare, folk som irrationellt krigar emot knark, utan hänsyn till hur många mänskliga lik det är man går över i den kampen.

Skummade genom vad du skrev igår precis, beklagar om jag inte slavisk följer tråden.

Att kalla knarkkrigare direkt eller indirekt för mördare var spot on när det kommer till dig.

Din line

"Annars är jag helt för självsanering"

Om det inte var för faktum att jag går efter en gylene regel "behandla andra som du själv vill bli behandlad" så ser jag klart och tydlig vilken part i det här som bör "saneras" för samhällts bästa.

Svar på tråden Cannabisrökande man!