Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Cannabisrökande man!

Digestive skrev 2013-12-30 14:50:17 följande:
    Så länge det hör till sanningen så kan allt annat som florerar kring cannabis, när det då inte fås odla i en kruka i hemmet, ses som en effekt utav förbudet.
    Nja, oron kring tex hur cannabis påverkar utvecklingen av hjärnan hos en 15-åring är väl knappast en effekt av förbudet. Eller vad menar du?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 14:58:50 följande:

Ts man är inte femton, hur droger påverkar unga är fullständigt irrelevant både i drogdebatten och tråden.

Är man för legalisering så är man för en åldersgräns, är man emot legalisering så är man för att barn ska enkelt kunna få tag på.

Om du nu är orolig hur femtonåringar påverkas varför ser du till att dom utan några problem alls kan få tag på vilken drog som helst ... utom alkohol som är reglerad.

Får 15-åringar inte tag på alkohol?
  • FlamingRed
    Om du nu är orolig hur femtonåringar påverkas varför ser du till att dom utan några problem alls kan få tag på vilken drog som helst ... utom alkohol som är reglerad.
    Vilken drog som helst utan problem? Aldrig sett någon 15-åring med kokain, lsd, osv osv...

Däremot 15-åringar som är fulla överallt...

• FlamingRed
    Anonym (..) skrev 2013-12-30 15:03:55 följande:
    Inte läskunnig ? Alkoholhandeln är REGLERAD, vilket var själva poängen i inlägget. 

(Detta är inte samma (..) som skrev inlägget ovan.
    Alkoholen är reglerad jo, och ändå är 15-åringar fulla. Så vad är poängen med att det är reglerat menar du?
  • FlamingRed

Får 15-åringar inte tag på alkohol utan problem?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:16:04 följande:

Som en förlängning, jag ser 13-15 åringar springa runt och deala på gatan, har då aldrig sett nån vidare öppen spritförsäljning.

Menar du att dessa 13-15-åringar inte kan få tag på alkohol utan problem?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:15:25 följande:

Du är så naiv att jag har nästan lust att klappa dig på huvudet.

Är jag naiv för att jag sett 15-åringar dricka, men inte ta LSD?
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:21:05 följande:

Ska vi se, vad är det du missar här, vi har minderåriga som springer runt och säljer illegala droger till betalande kunder, som direkt följd av våran lagstiftning och du undrar ... ja det var det där med selektiv läsning och evigt flummande.

Du tänker att dessa minderåriga slutar handla med droger om vi säger till dom att de bara behöver vänta tills dom är 18? För då får dom handla... Ja, det är nog där deras problem ligger.

Ungefär på samma sätt som ingen dricker alkohol eller att 15-åringar säljer sprit till varandra? För just det, det är ju reglerat och då försvinner all skit.

• FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:28:21 följande:

Med en legal marknad så ger man folk valmöjlighet, samtidigt som man låser ut snorvalpar från försäljningsleden, den svarta marknaden kommer givetvis aldrig försvinna helt men i alla fall den största delen kommer gå upp i rök *pun intented*

du verkar oroa dig över diverse om eller kanske nör det kommer till drogbruk i ung ålder men blundar helt för skit som pågår just nu, jag får inte det att gå ihop.

Ja, jag oroar mig för bruk i ung ålder. Trots all annan skit som pågår.

Jag ser hur reglerad alkohol påverkar unga negativt, och tänker därmed att andra reglerade substanser också kommer påverka unga lika negativt.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:33:38 följande:

Så det bästa 'r att ge dom obegränsad tillgång och möjlighet att dra in snabba skattefria veckopengar? låter som en toppen idee det där.

Verkligen.

Jag är mer orolig för minderåriga brukare. Minderåriga handlare har nog större problem än huruvida det är reglerat eller ej.
Svar på tråden Cannabisrökande man!