• mammagbg85

10 kilo minus till mars - Vem hänger på?

Jag har nu gått ner från 91,5 till 86,5 på ca ett halvår, dvs väldigt långsamt men viktigaste är att det är varaktigt och utan kostig mat eller så.
    Jag försöker ta bort/minska socker, träna hårt varvat med mortionera såsom promenad och äta nyttig bra mat med mycket grönsaker och bra näring för de kalorierna jag äter..

Jag vill gå ner 10 kilo till mars, visst borde jag kunna klara det?
    75,5 helt enkelt, sista mars.

Har någon samma vikt att gå ner? hur tänker ni?

• Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?
  • jojo83

Tabata är en app med intervaller, perfekt för hemmaträning!

• tord yvel

Jag är på. Jag har gått ner från 99 kilo till 63 på tre år med lchf och träning men har 8 envisa kilon som jag vill bli av med nu. Eftersom dom sitter stenhårt så vågar jag inte hoppas att hinna gå ner dom innan mars men har jag gått ner 4 kilo innan sommaren är jag överlycklig! :) Så det blir ett bra delmål. Så får jag kämpa med dom sista 4 resten av året.

Ska försöka bli hårdare med kosten (Om det nu går, fuskar aldrig?) och ska träna minst 4 pass i veckan. Funderar på att börja simma också. Sen måste jag bli modigare och börja nya träningsformer, är bekväm och kör på med samma som jag kan. Lite feg är man ju ;)

• otålig

Jag hänger på! Har 15 kg att gå ner till Juni! Men de sista kilona tar ju längst tid så 10 till sista Mars vore guld!

• Elovil

Hur går det för er?
    Jag räknar kcal i lifesum appen. Lagt in 1400 om dan. Tror ni det är vettigt? Tänker mindre, fler mål också. Behöver lära mig äta. Skulle så himla gärna vika nå min ständiga målvakt. Tio kilo bort...

• tord yvel

Jag är också här. Har inte vägt mig än. Tänkte göra det på måndagar. Men har tränat 4 gånger denna vecka plus en promenad så jag känner mig nöjd. Ska träna i morgon med. Skött maten med så nu hoppas jag vikten rör sig neråt igen :)

• Tigerkakan

Jag behöver också gå ner 10 kilo, helst till mitten av mars.. Började med lchf 26/12, strikt från 2/1 och har hittills gått ner 1,1 kilo. Hoppas att vågen visar -10 i slutet av mars och totalt -20 (gärna -25) i början av november....

• mammagbg85

Har svårt med kvällen... behöver träna på kvällen istället för att titta på tv o äta...

Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?