• Äldre 29 Dec 18:53
    9552 visningar
    11 svar
    11
    9552

    Beställa fröer på nätet?

    Kan tipsa om runåbergs fröer. Jätte bra frön och om e inte kan så mycket får du tips och instruktioner :) googla deras hemsida.

  • Äldre 2 Jan 22:12
    #4
    Principicessan skrev 2014-01-02 20:31:56 följande:
    åh, vilken bra tråd. Jag är också ny på trädgård. Flyttade till radhus med stor tomt förra året. Hann med att plantera lite rosor innan hösten, men tänkte fylla på med en kant runt rosbuskarna med lavendel... dock verkar det lite omständigt vad jag kunnat googla mig till, med att så frön till lavendel. Någon som vet om man bara kan plantera den i vanlig jord inomhus för att sen plantera ut till våren? 



    köp färdiga i stället det brukar vara billiga. Tar ett tag att odla annars och de får inte blommor första året. Lycka till.
  • Äldre 4 Jan 10:41
    #9
    EnGladPingvin skrev 2014-01-04 09:24:09 följande:
    Tummen upp för Runåbergs! Har köpt från dem i flera år och alltid varit nöjd. La en beställning i onsdags och igår hade jag fröerna i brevlådan. Deras fröer är ekologiska och de arbetar både för att utveckla nya sorter för vårt klimat och bevara gamla som riskerar försvinna.

    Annars beställer jag även från Jennys frön och sånt, Rara växter, Impecta, m.fl.

    Det kliar verkligen att få sätta fingrarna i jorden igen. Först ut här är penséer, chili och paprika. Lite senare i vår blir det även tomater, squash och luktärter.



    Prova "costata romanesko" från runåbers om du vill ha en bra squash sort.
Svar på tråden Beställa fröer på nätet?