• Hannah76

Tagit hål i öronen utan att fråga mig

Jag hade blivit het galen.
    Men jag tycker inte du ska ta bort dom.

• Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 14:52:45 följande:
    Min dotter fick när hon var 2,5 år. Hennes kusiner också. Jag tycker inte att hål i örona är något att bry sig om. Jag tror nog att du inte är arg över att hon fick hål i öronen, du är arg över att det inte var du som gick dit med henne.
    Varför tror du det?
    Jag hade blivit arg för att han tagit hål i öronen på ett litet barn som inte kan ta det beslutet själv, för att han gjort det på en frisörsalong o på att han gjort ett "ingrepp" på vårt barn utan att vi pratat om det först.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:08:44 följande:

Alltså, haha. Jag har fan tagit hål i både öronen och dicken med synål hemma, ögonbrynet med. Skulle de vara farligt menar ni? Har aldrig hört talas om någon som dött av det. Jag skulle kunna ta hål i öronen på den lokala bilskroten om det vore så.
    Ok. Att skryta om att man är totalt okunnig var nått nytt..

Nu handlar det inte om en vuxen som gör ett eget val.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:13:15 följande:

Är du galen i huvudet eller? Det finns ingenting som är farligt med det om man använder rätt grejer.
    Rätt grejer? Ja sterila instrument.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:22:26 följande:

Ja och det tror du inte att dom har på frisörsalonger eller? Du är så otroligt korkad om du tror att dom får bedriva en sån verksamhet om dom inte hade det. Den som gör det måste också ha gått en kurs och fått ett intyg.
    Nej det har det absolut inte på alla frisörsalonger. Skulle aldrig någonsin ta hål med pistol.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:36:33 följande:
    Så en pistol går inte att sterilisera? Dom vacuum seriliserar dom i 120 grader i 2 minuter då dör alla bakterier. Sen om dom har bra örhängen eller inte låter jag vara osagt, men steriliserade grejer använder dom alltid, annars skulle dom inte vara aktiva länge. Precis på samma sätt steriliserar en tatuerare sin maskin och tillbehör. Om ni tror att de är nya grejer dom använder för varje kund så har ni helt fel, det är bara nålarna som byts ut, precis som vid håltagning i örona. Skillnaden är ju bara att det blöder mycket mer vid en tatuering, och de har ni ju inget emot att göra. Dubbelmoralkärringar så de bara sjunger om det.
    Nej de gör inte alltid det. Många salonger har åkt dit vid kontroller.
    Sen är det alla gånger sämre att ta med pistol.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:48:45 följande:

Ja men det du säger nu är ju precis samma sak som att pizzabagaren tvättar alltid händerna efter att han varit på toa, tagit i nötter eller skaldjur. Vi alla vet att det ska gå till så, men det gör aldrig det. Dom SKA sterilisera grejerna, och jag förutsätter att dom gör det. Precis som jag förutsätter att pizzagubben tvättar händerna.
    Ja och du får göra precis som du vill.
    Precis som TS vill att hennes barn ska få möjlighet att göra..
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:54:54 följande:

Ja som jag har förstått det ville ungen ha hål och hon fick det av pappan. Förstår inte vad du menar.
    Mm, men nu låter de flesta föräldrar inte sina barn ta så stora beslut i den åldern.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 16:04:25 följande:

Men vadå stora beslut? De blir ju inte ens ett märke som syns om man tar ur dom sen. Okej om han hade köpt ett paket cigg till henne, men ett par örhängen, haha.
    Nu skojar du med mig?
    Du kan bara inte vara så omedveten om riskerna för infektioner och allergier, som ökar markant när man tar hål som liten?
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 16:16:22 följande:

Använd äkta silver så är man så gott som 100% säker mot allergi, infektioner, ja, du har väl ett ansvar som förälder att göra rent. Du kan ju även få en infektion av ett skrapsår eller så, tänker du inte låta ditt barn gå ut för det innan dom är tillräckligt gamla för att förstå riskerna med ett skrapsår? Lägg ner det där argumentet nu, det fungerar inte.
    Nej det stämmer inte alls.
    Trist att du har så lite kunskap.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 16:22:31 följande:
    VAD ÄR DET SOM INTE STÄMMER? Äkta silver är det säkraste du kan ha i öronen mot allergier. Infektion kan du få i vilket jävla sår på kroppen som helst.
    Ingen metall är 100% säkert ur allergi synpunkt.
    Och du kan inte jämföra att ta hål i öronen med att få ett skrapsår.

• Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 16:39:08 följande:

Det vet jag väl, jag skrev så gott som. Ingenting är 100% säkert. Ska vi räkna så då får du hålla både dig och dina barn hemma, det finns ju en liten procentchans att någon av er blir mördad, påkörd, våldtagen eller vad fan som helst. Maten ni äter är inte heller helt riskfri, och det möjligheten finns ju att någon av er sätter i halsen och dör.

Det kan ju också bli så att erat hus börjar brinna inatt och ni alla dör, ja de finns hur många scenarion som helst som är mycket värre än en infektion av ett hål i örat som du utsätter dina barn för varje dag.
    Du jämför med helt sjuka saker. Att göra hål i sitt barns kropp för att man tycker att det blir sötare då, och strunta i att det innebär risker som allergi och infektioner - för mig är det helt galet. och allergin behöver inte komma av örhänget.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 16:52:06 följande:

Du lever i en galen värld. Ditt val, dina barn. Jag hade aldrig velat ha en morsa som dig iaf. Låt barnen vara barn och göra som dom vill, dom kommer bryta armar och ben, få infektioner och könssjukdomar förr eller senare iallafall, du skjuter bara upp det oundvikliga. Du väljer själv hur du vill att dom ska se dig när dom blir vuxna.
    Och detta får du fram för att jag inte vill att mina barn har hål i öronen när de är fem år? Att jag tycker att de ska vara äldre beror ju just på att jag tycker att de ska få vara barn.
    Och vad har brutna ben och könssjukdomar med att neka hål i öronen vid 5 års ålder?
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 17:07:04 följande:

Du vrider och vänder på allt så de ska bli till din fördel även fast du förstår exakt vad jag menar. Barn i våran tid har hål i öronen.
    Jag vrider inte på något. det är du som anklagar och kommer med galna påståenden om mig som person.
    Barn i vår tid har hål i öronen - hur menar du då? Jag tycker det är tvärtom. Men det kanske beror på vart man bor?
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 17:18:34 följande:

Äh du är ju helt omöjlig att föra en diskussion med. Du har haft huvudet under kudden för länge.
    Flört Ja vi säger så om det känns bäst för dig...
  • Hannah76
    nevermind skrev 2013-12-30 18:16:48 följande:
    Klart du ska ta bort dom!! Men se till att få det fotograferat, helst visa upp dem för familjerätten. Det här är ta mig fan barnmisshandel!! Jag skulle ALDRIG lämna barnet ensamt med honom igen!!!
    Jag antar att du är ironisk..?
  • Hannah76
    Fia Maria skrev 2013-12-30 20:55:19 följande:
    Oj då! Hon är överlycklig och fick hål i öronen av sin pappa!

Hon kommer säkert att dö och få men resten av livet?

Eller handlar det om att DU inte fick gör henne lycklig på dina villkor?

Får hon mindre allergier om hon väntar några år? Du är patetisk, släpp in pappan och tro inte att du är oumbärlig, du kan bli utbytt fortare än du tror!
    Ja man riskerar mindre allergier om man väntar.
Svar på tråden Tagit hål i öronen utan att fråga mig