• Anonym (Ledssen)

    Behålla barnet trots våldtäkt.

    Jag har blivit gravid efter en våldtäkt och blivit gravid. Jag  tog ett graviditetstest för 5 dagar sedan och fick reda på att jag var gravid trots att jag tagit dagen efter piller.

    Jag blev våldtagen av en för mig delvis okänd person efter en fest är en bekant till en bekant kan man säga. Jag har ej anmält det hela. Men jag har varit vid kvinnokliniken och tog då prover, undersökning och dokumentation av några blåmärken och rivmärken.

    Jag har har börjat känna att jag inte vet om jag vill göra abort. Någon som behållit ett sådant barn?

    Hur stor chans är det att jag får enskild vårdnad?

    Antingen blir jag lycklig med detta barn eller så kommer jag få ett helvete med denna pappa.

    50 % är pappans gener och barn och som kommit till vid en våldtäkt men 50 % av det hela är mitt barn.

  • Svar på tråden Behålla barnet trots våldtäkt.
  • Anonym (Hannelie)

    Det finns en chans att mannen om han får reda på att du blev gravid kanske vill ha umgänge samt vårdnaden. Då har han laglig rätt till det.

  • Anonym (Ledssen)
    Anonym (Hannelie) skrev 2014-01-01 01:29:37 följande:
    Det finns en chans att mannen om han får reda på att du blev gravid kanske vill ha umgänge samt vårdnaden. Då har han laglig rätt till det.
    Om jag anmäler våldtäkten?
  • Anonym (gåva)

    Ett barn oavsett är en gåva, du kommer att älska barnet oavsett ursprung.

  • Anonym (Ledssen)
    Anonym (gåva) skrev 2014-01-01 01:31:07 följande:
    Ett barn oavsett är en gåva, du kommer att älska barnet oavsett ursprung.
    Jag känner att jag blir ledsen om jag gör abort men även ledsen om jag behåller barnet att det just är hans barn. Men jag kommer inte ångra MITT barn.
  • Tow2Mater

    Enskild vårdnad får du automatiskt om du inte är gift med pappan, eller skriver på papper och därmed ger honom delad vårdnad.

    Men det har inget att gora med pappans umgängesrätt, du kommer få dras med honom resten av ditt / barnets liv, dvs om han vill vara en del av sitt barns liv. Om det fungerar olika vid våldtäkt vet jag inte, men knappast, det handlar fortfarande om barnets rätt till sin far. Men om du vill ha barnet kan du säkert hantera allt det andra!

  • Philippa
    Anonym (Ledssen) skrev 2014-01-01 01:30:36 följande:
    Om jag anmäler våldtäkten?

    Han har rätt till umgänge även om du anmäler.....
  • Anonym (Ledssen)
    Tow2Mater skrev 2014-01-01 01:33:26 följande:
    Enskild vårdnad får du automatiskt om du inte är gift med pappan, eller skriver på papper och därmed ger honom delad vårdnad.

    Men det har inget att gora med pappans umgängesrätt, du kommer få dras med honom resten av ditt / barnets liv, dvs om han vill vara en del av sitt barns liv. Om det fungerar olika vid våldtäkt vet jag inte, men knappast, det handlar fortfarande om barnets rätt till sin far. Men om du vill ha barnet kan du säkert hantera allt det andra!
    Jo är det jag inte vet om jag klarar av. Känner inte mannen efter det han gjort mot mig verkar han inte vara den mest trevligaste människan.

    Han är våldsam och väldigt manipulativ. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Hannelie) skrev 2014-01-01 01:29:37 följande:
    Det finns en chans att mannen om han får reda på att du blev gravid kanske vill ha umgänge samt vårdnaden. Då har han laglig rätt till det.
    Men han får processa om det! Finns det fall som handlar om våldtäkt, och hur de tilldomer vardnad där?
  • Anonym (Ledssen)
    Philippa skrev 2014-01-01 01:34:06 följande:

    Han har rätt till umgänge även om du anmäler.....
    Hur vet du det? 
Svar på tråden Behålla barnet trots våldtäkt.