• VIDE MI

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det finns massor av namn som är fula på sitt sätt. Carola, camilla, Marie och andra raggarbrud namn. Barbro, Margareta, Britt-Marie, Ros-Marie, Charlotte, Lotta, Siv, Agneta, Birgitta, Morgan,Sune, Åke, Jimmy,Sonny, Conny, Robert, Mårten, Torkel, Rune. cazzandra, Kevin, Anton! William,Liam, Jennifer, Melissa.

• VIDE MI
    Apotheosis skrev 2014-02-02 09:45:09 följande:

Ni som ratar alla amerikanska namn, är det ett amerikanskt namn på en svensk som låter illa för er eller tycker ni alla amerikanska namn är fula även på amerikaner? :)

Nja, jag ratar nog lillebrors komplexet mot USA. Har flera vänner som resonerat att det är viktigt att det ska låta bra på engelska. Vilket jag inte alls kan relatera till. Vad spelar det för jävla roll hur namnet låter de gånger man åker utomlands som oftast inte är mer än högst en vecka vartannat år. Kära nån lixom. Sedan kan jag tycka om vissa engelska namn, men ratar hur det blir på svenska.
  • VIDE MI
    Anonym (Lä) skrev 2014-10-18 18:19:22 följande:

I dagens internationella värld är det inte helt fel om namnen går att uttala på engelska, alla mina barn/ungdomar chattar och spelar spel på engelska, de har utbyten med engelska skolor har redan rest en hel del. De är tacksamma för sina internationella namn typ David, Isabella, Emma. De har klasskamrater med namn med prickar och ringar som de tycker är besvärliga. Men internationella namn är något helt annat än anerikanska populärkulturnamn.

Håller inte alls med dej, jag tror det fungerar med namn som är mindre internationella med, man blir lite exotiskt svensk, som Ingrid exempelvis. Men visst David är oxå fint.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?