• fluu

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Tja, de namn du räknar upp, typ Milijon, Neo och Tindra...

Krångliga namn med krångligt uttal eller ologisk eller "alternativ" stavning.

Uniiiiiika namn för det uniiiiiikas egen skull.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Porrstjärnenamn light: Casshandra, Jennipher etc.

Porrnamn deluxe Puma, Eden, Sexy, Bunny. Ja, de finns(vet inte om de är porrstjärnor däremot ;) )

• fluu
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-03 18:26:41 följande:
    Jag tycker att engelska namn som uttalas svenskt är väldigt fult. Tex. Pamela som uttalas Pam-ela.
    Jag tycker att det är värre med svenskt uttal på Tyrone.... finns ett par i min mammas hemby. Flera 50- & 60-talister där har "filmstjärnenamn" med svenskt uttal.
  • fluu
    Lillagris skrev 2014-01-03 19:37:20 följande:
    Lucifer får man inte döpa till
    Jo? Sist jag kollade var det 75 personer som heter så. En har jag sett live i kyrkan när han döptes.
  • fluu
    Flaminia skrev 2014-01-04 10:51:02 följande:

Steve med svenskt uttal är också gräsligt.
  • fluu

Finns en kille som bland annat heter Knugen Aik Terror Freakshow i andra namn. Snyggt.

• fluu
    NollÅtta skrev 2014-01-04 19:54:46 följande:
    Jo hon heter Korvas! bloggar.aftonbladet.se/korvasson/2008/10/
    Fast nu är det ju bara ett smeknamn.....
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-04 18:17:19 följande:
    Du är medveten om att Knugen associerar till vår otrogna och måttligt intellektuellt begåvade Statschef va? Kolla in Flashback..

Snyggt namn? Inte i mina öron. Låter som en Halloween-skräckis.
    Jodå. Han har tre normala namn också så det är väl de som kommer från föräldrarna och de andra namnen har han lagt till som vuxen. Av någon anledning.

• fluu
    Anonym (scb) skrev 2014-01-05 00:31:34 följande:
    Hur många förnamn får man ha? Jag trodde det fanns någon gräns, har nog sett 4 som mest.
    något kanske är mellannamn. Eftersom hela står med på ratsit borde det stämma. Slå på Knugen, konstigt nog är han den enda i Sverige som heter så ;)
  • fluu
    Anonym (Tupp) skrev 2014-01-31 15:29:02 följande:

Haha ! Min farfar hette Gösta!
    En rejäl Karl på en och nittio! Fick aldrig träffa honom, han gick bort -69. Älskar det namnet. Min son fick det i andra namn :)
    Jag har också börjat gilla Gösta mycket. Än inte tillräckligt för att en framtida son ska få det namnet, men man vet aldrig :)
  • fluu
    Apotheosis skrev 2014-02-02 09:45:09 följande:
    Ni som ratar alla amerikanska namn, är det ett amerikanskt namn på en svensk som låter illa för er eller tycker ni alla amerikanska namn är fula även på amerikaner? :)
    En hel del namn är fula även på amerikaner, men mycket handlar det om att namn som exempelvis Bradley inte passar in i den svenska namnfloran eller språkfloran.
  • fluu
    Anonym (Hmm) skrev 2014-10-18 18:52:33 följande:
    Kan man inte helt enkelt bara råka tycka att engelska/amerikanska namn är finare och därför vill ge sitt barn de namnet?
    Ett namn är ett namn...
    Fast man kan ju inte heller bara säga att ett namn är ett namn. Ett namn är så mycket mer. Det är identitetsskapande, det talar om din bakgrund, det talar om vad dina föräldrar har för tankar/önskningar osv.
  • fluu
    Anonym (hemskt) skrev 2014-10-19 11:11:51 följande:
    Varför funkar det inte i USA?
    Betyder kalsongryck. Mina amerikanska släktingar har alltid väldigt roligt åt alla svenska Melvins när de är här ;)
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?