Inlägg från: Anonym (Tupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tupp)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Anonym (gräsliga namn) skrev 2014-01-06 12:20:12 följande:
    Jukka-Pekka (min svåger)

Salim

Månstråle

Tindra 

Flinga 

Rosa

Rosanna

Rosmarie

Marlene

Marlena

Marita

Margita

Rakel
    Milton

Minus

Håkan

Kråke

Torvald

Styrbjörn

Ambjörn

Stigbjörn

Torsten

Torkel ,vilket förfärligt namn

Gudrun

Haha! Undra just vad du namngivit dina barn till. När du lägger upp en lista på namn.... Som inte innehåller ett ända konstigt/gräsligt namn alls!

Heter din son möjligtvis ...ollie?
  • Anonym (Tupp)
    Qaroline skrev 2014-01-12 15:55:47 följande:
    Så du påstår att Kråke är ett normalt och fint namn? Och att Flinga är något man kan döpa en unge till som ingen kommer tycka är konstigt?

Frågan va vilka namn man tyckte va gräsligast och inte kunde tänka sig att döpa ett barn till, varför ifrågasätta någons smak av namn? Alla tycker vi olika, jag tycker inget av namnen va fina på den listan heller och skulle definitivt inte döpa mina barn till nått av dom.

Men varför ifrågasätter du min?
  • Anonym (Tupp)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 18:26:11 följande:
    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

Bengt.

Sven.

Daniel.

Mattias.

Mikael.

Jenna.

Jonny.

Bobbo.

Oliver.

Neo.

Natalie.

Björn.

Kalla sitt barn för "Ale".

Eg tycker jag om olika namn på barn.

Fulaste som finns är bortskämda ungar som saknar empati och är över normalt självcentrerade. Finns många såna.

Ps.

Tack alla fsk som tar över många föräldrars ansvar och uppfostran (mer tid i telefon och Facebook i dag än att lägga tid på att göra sina barn till raka och starka i sig själva och genuina människor).

Ds
  • Anonym (Tupp)
    Anonym (orolig svärmor) skrev 2014-01-24 09:15:37 följande:
    Gösta! Ugliest ever!

Och Tindra.

Haha ! Min farfar hette Gösta!

En rejäl Karl på en och nittio! Fick aldrig träffa honom, han gick bort -69. Älskar det namnet. Min son fick det i andra namn :)
  • Anonym (Tupp)
    Anonym (Tupp) skrev 2014-01-31 15:25:08 följande:
    Bengt.

Sven.

Daniel.

Mattias.

Mikael.

Jenna.

Jonny.

Bobbo.

Oliver.

Neo.

Natalie.

Björn.

Kalla sitt barn för "Ale".

Eg tycker jag om olika namn på barn.

Fulaste som finns är bortskämda ungar som saknar empati och är över normalt självcentrerade. Finns många såna.

Ps.

Tack alla fsk som tar över många föräldrars ansvar och uppfostran (mer tid i telefon och Facebook i dag än att lägga tid på att göra sina barn till raka och starka i sig själva och genuina människor).

Ds

Appropå föräldrars felaktiga fokus idag!

Va faan spelar det för roll vad de heter! Se hellre till att ta ansvar för din unge. Det är ju ett 100 ggr större problem idag.
  • Anonym (Tupp)

Stefany stefanie Eli Elis mandus David

Sjukt fult.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?