Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Anonyma viktklubben

Hej tjejer!
    Tänkte göra er sällskap om det är okej? Även jag är i behov av att gå ner en massa kilon. Fick mitt andra barn i november och även om jag är nere på samma vikt som jag hade innan graviditeten så är det en massa som ska bort.
    Jag är 173 cm lång och vägde i måndags 110 kg. Mitt första delmål är 100 kg. Sedan 90 kg, 80 kg och min målvikt är 75 kilo. Det känns realistiskt för mig. Så 35 kilo... Jo men det ska väl gå. När jag fick första barnet ammade jag och då rasade jag i vikt. Var nere på 83 kilo innan mitt liv blev kaos pga lite tråkiga omständigheter.

Jag har precis fått klartecken om att börja träna igen av bm och sjukgymnast. Jag älskar att gymma, då styrketräning MEN det är rätt svårt att omvandla fett till muskler så jag har tänkt att satsa mest på kondition till att börja med samt core då min rygg är lite ledsen. Jag rivstartade veckan med ett gympass i måndags, powerwalk med vagnen i onsdags och igår, idag var jag till gymmet en snabbis men det var så SJUKT mycket folk. En fredagkväll!? Så det blir ett nytt besök på söndagmorgon istället.

Sedan så använder jag mig även av Lifesum. Har sedan i måndags inte druckit läsk eller ätit något onyttigt! Och då har vi ändå ett skafferi fullt med chips, choklad och en massa annat gott. Meeen jag vet att jag kommer att ha mina svaga ögonblick...

• Anonym (Elin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-11 10:31:59 följande:
    Hej Elin och jag vill också hälsa dig varmt välkommen till tråden! :)

Bra delmål du har satt upp! Om du gick ner så mycket förra gången när du ammade så kommer du säkert rasa en del i vikt p.g.a. det även denna gången! Sen låter du väldigt ambitiös tjejen! :) Jag har istället problem med att få arslet ut på promenad så jag får andas in er träningsglöd och motiveras. 

Håller med om att det låter sjukt att det var så mycket folk en fredag på gymmet. När jag gick på gym brukade det vara fullt på måndagar, antagligen efter förmycket helgmys bland befolkningen

Riktigt starkt att stå emot allt gott! Jag kämpar här också då min sambo envisas med att alltid ha framförallt choklad hemma men ofta också ostbågar. Och massa glass och kanelbullar i frysen.... Men vi får peppa varandra om vi får svåra stunder att stå emot :)

Tack! :) Den här gången ammar jag inte pga en elak bröstinfektion och sjukhusvistelse. Mjölken sinade efter det. Hoppades på att amningen skulle hjälpa mig men jag ska klara det ändå!

Jag har en underbar kompis som peppar mig och släpar med mig till gymmet. Har fördelen att företaget jag jobbar på har ett stort träningscenter där alla anställda får träna gratis. Hur bra som helst! Det finns löpband, motionscyklar, crosstrainer, trappmaskin, massa olika pass, styrkemaskiner, fria vikter, pool, massagestolar, PT mot en liten kostnad osv. Är lite halvt sugen på att boka tid med en PT för att kunna få ut så mycket som möjligt av min träning.

Min sambo är väldigt förstående i att jag verkligen vill gå ner i vikt så han frågar innan han tar ett glas cola eller öppnar lite choklad. Rätt gulligt av honom.
  • Anonym (Elin)

Usch... Idag är jag riktigt hungrig! Men jag har tjuvvägt mig idag och sedan i måndags har jag tappat 2,1 kg så jag vägrar fuska!

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-11 17:54:37 följande:
    Känner igen mig.... Vi ska äta om en timme och jag har varit hungrig sen typ två! Men eftersom vi ska äta ganska kaloririk mat ikväll vill jag inte äta något mellanmål. Och jag har gått ner minst ett kg sen i måndags så jag vill verkligen inte fuska!

Vi åt för en timme sen och det märks inte! Mindre portioner suger. Men det kommer vara så värt det!

Äter ni "vanlig" mat hemma eller kör ni någon speciell kost?
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-11 18:11:37 följande:
    Och det är klart det är värt det! Kom på idag att mitt mål får bli balen jag ska på i oktober. -20 kg tills dess så blir jag en riktigt pingla när jag går på bal på slottet! (Inte Stockholms Slott dock...).

Härligt med ett datum att kämpa mot! Jag tror att du kommer att klara det galant!

Jag räknar med att det åtminstone tar hela året för mig. De första 10 kilona går nog rätt fort.

Var till affären tidigare. Mina två vänner köpte ostbågar, chips och cola. Jag köpte en tandkrämstub. Är så sjukt sugen på just ostbågar men jag stod emot frestelsen.
  • Anonym (Elin)
    87,4 - Grymt med den viktminskningen ju! Ja, 300 gram/dag vore rena drömmen!

Victoria - Det gick bra igår! Jag blir faktiskt förvånad över mig själv och min vilja. Ang att du åt onyttigt igår. Glöm det och gå vidare! Idag är en ny dag med nya möjligheter!

Alice - Härligt resultat! Jag känner igen det där med sambon. Min sambo gick iofs upp lite grann under min graviditet då vi inte var speciellt aktiva pga min foglossning men annars brukar han kunna smälla i sig en massa onyttigt utan att gå upp i vikt. Orättvist är vad det är!

Jag började min dag med att åka till gymmet, motionscykeln i 25 min och sedan coreövningar för att stärka upp min rygg. När jag kom åkte sambon iväg för att åka skridskor, kände mig inte nöjd med träningen så jag tog barnvagnen och gick till skridskorinken. Tog 27 min i snömodden. Nu känner jag min någorlunda tillfreds med dagens motion. Imorrn är det dags att besöka barnmorska på mvc och jag hade tänkt att gå dit om vädret tillåter. Ligger bara några hundra meter från skridskorinken så en 25 min dit och 25 min hem blir lagom.
  • Anonym (Elin)

Hur många av er räknar kalorier? Jag gör det (älskar scanfunktionen i Lifesum) och blir så förvånad ibland över hur mycket kalorier vissa saker innehåller. Ex ett litet tortillabröd innehåller 120 kalorier! 120! Behöver jag påpeka att jag öppnade upp tortillabrödet och endast åt fyllningen idag när vi åt fajitas?

Li - Starkt av dig att endast äta halva och sedan kasta! Jag hade nog letat upp en hel chokladask och moffat i mig!

Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.

• Anonym (Elin)

-2,6 kg på en vecka blev det för mig. Helt okej! Planen var att gå till barnmorskan idag men en trasig bil ställde till det så jag fick avboka tiden och laga bil istället. Jag hoppas på att kanske komma ut en sväng ikväll men vi får se. Tänkte be min mormor passa lilltjejen imorgon på dan så att jag kan åka till gymmet en sväng.

• Anonym (Elin)

Jag måste bara tipsa om en sida som har sport-bh i större storlek. Jag har alltid haft svårt att hitta någon som passar som inte kostar en förmögenhet men på www.timarco.se hittade jag i min storlek. De har fri frakt på allt dessutom.

• Anonym (Elin)

Ang mellanmål, testa bananpannkaka. Det kanske kan vara något. Blanda 1 banan med 2 ägg och stek som vanligt. Blir ju ett par kalorier men man behöver inte äta upp allt...

Hallonkvarg tycker jag är smaskens!

Eller kanske en Alevo bar. Jag har blivit torsk på den med toffee-smak.

Till lunch har jag mixat 1/2 avocado, 1 msk lätt creme fraiche och haft ca 30 gram skalade räkor till. Riktigt gott! Har i vitlök oxå. Typ som guacemole med räkor till.

Svar på tråden Anonyma viktklubben