• Anonym (Kaffedraken)

    hon gav mig ju pengarna!!!

    Hej! Min väninna är jättesur på mig, och jag fattar inte varför!
    Jag skulle till Ullared idag. Och min väninna frågade om jag kunde köpa några saker till henne. Visst sa jag, det kan jag väl göra. Då fick jag 1000 av henne, och det är vad det skulle kosta.
    Väl i affären så ångrade jag mig, jag orkade inte köpa sakerna till henne och då tog jag pengarna som jag FÅTT (!!!) av henne och köpte saker till mig istället.
    Och sen när jag berättade det för henne blev hon sur och skrek att det var hennes pengar och hon ska ha tillbaka dom(?!) va?! Vadå hennes pengar? Dom blev mina pengar när hon gav mig dom. I den sekunden blev dom mina och jag ska kunna bestämma om jag ska köpa sakerna hon bad om eller om jag ska lägga pengarna på annat.
    Hur ska jag få henne att fatta att det är hon som har fel, och att hon ska sluta om att be att få tillbaka pengarna? Varför bli så sur ens?

  • Svar på tråden hon gav mig ju pengarna!!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    De får flerbarnstillägg. Att skaffa barn är annars alltid ett egoistiskt val.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lennart777 skrev 2014-01-06 18:06:44 följande:
    De får flerbarnstillägg. Att skaffa barn är annars alltid ett egoistiskt val.

    Nu är du väl ändå i fel tråd...?!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hallonröd skrev 2014-01-06 18:20:27 följande:

    Nu är du väl ändå i fel tråd...?!
    Svar: JA:p
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du någon diagnos, TS? Verkar som att du tolkar saker enormt bokstavligt och selektivt om man ger dig en peng och säger "här får du en peng, köp mig det och det" och sedan orkar du inte göra det, då tolkar du bara dte första i meningen/gärningen och menar att du FÅTT pengen också för eget bruk, något en tvååring möjlgen skulle göra, men inte många vuxna!?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Indianica skrev 2014-01-06 22:40:30 följande:
    Har du någon diagnos, TS? Verkar som att du tolkar saker enormt bokstavligt och selektivt om man ger dig en peng och säger "här får du en peng, köp mig det och det" och sedan orkar du inte göra det, då tolkar du bara dte första i meningen/gärningen och menar att du FÅTT pengen också för eget bruk, något en tvååring möjlgen skulle göra, men inte många vuxna!?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Bara en stilla undran sådär. Om du beställer något online, betalar med kontokort och varan inte kommer, så är det helt OK med andra ord? Du har i det här fallet varit leverantören av något som personen ifråga ville ha (beställningen) Hon gav dig pengar så att du skulle ordna fram saken i fråga (betalningen) men du kom fram till att du ville avbryta transaktionen utan att betala tillbaka inbetalat belopp..... geez

  • Anonym (Kaffedraken)

    TS:
    Hon gav dig pengarna för att du skulle handla åt henne i Ullared
    Inte för att du skulle stjäla pengarna genom att istället stoppa pengarna i egen ficka!
    Är ju inte konstigt att hon är sur på dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    [quote=72156707][quote-nick]EnLitenSvamp skrev 2014-01-07 09:47:02 följande:[/quote-nick][/quote]

  • Anonym (Kaffedraken)

    Skitsmart tänkt!


    Ska genast börja tillämpa detta hemma hos vänner, tex när de ger mig en fin kopp så tar jag med dem hem. Eller deras barn kanske? Hunden?


    Eller bilen!!


    Fem gånger mer kärlek - Martin Forster. En bok alla föräldrar borde läsa!
  • Anonym (Kaffedraken)
    GosisMamman skrev 2014-01-07 20:19:13 följande:

    Skitsmart tänkt!


    Ska genast börja tillämpa detta hemma hos vänner, tex när de ger mig en fin kopp så tar jag med dem hem. Eller deras barn kanske? Hunden?


    Eller bilen!!


Svar på tråden hon gav mig ju pengarna!!!