• Anonym (mamma)

    adoptera bort barn?

    Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur det känns att ge upp ett barn? Jag har så mycket funderingar... tror att jag är gravid sen ett tag, men är rädd för svaret. vill inte ha några käftiga kommentarer. Undrar seriöst hur man mår efteråt. Jag har alltså fått två små på två år. Är osäker på om jag skulle klara en tredje... men jag har absolut inte hjärta att göra abort, är troligen runt v 13. Jo, jag använde skydd, som inte höll. får man vara med och välja lämpliga föräldrar? får man adoptera bort till familj eller någon man känner? kanske finns det någon annan som fått 3 barn på 2,5 år som vet hur man klarar av tre små annars? älskar de jag har, över allt annat, tog 10 år för oss att få den första. Men tänk om jag inte skulle klara det, eller om det skulle bli tvillingar! Finns i släkten... Jag ska till bm snart och säkerställa. suck...

  • Svar på tråden adoptera bort barn?
  • Anonym (leva)

    Klarar du av att leva med tanken på att adoptera bort ett syskon, för det är ju ändå något som kommer följa dig genom livet i tankarna. Du kan ju förstås överväga abort också...även om det känns fel att ta liv...

  • Anonym (mamma)

    Det är ju det jag inte vet om jag klarar av. Undrar hur andra har mått, och hur se gått till väga. Abort kan jag inte, jag är inte emot det, men jag själv klarar inte av att ta ett litet liv. Kanske skulle kännas bättre om jag visste att barnet blir älskar av någon som kanske inte kan få barn själv...

  • Anonym (mamma)

    Ursäkta stavningen. Skriver via mobilen som har minst sagt udda rättstavningsprogram.

  • Anonym (leva)

    Du har väl en pappa med i bilden så allt ansvar faller ju inte på dig..Det bör ni väl klara av..

  • Anonym (mamma)

    Ja, fast vi bor inte ihop på heltid för tillfället. Och han vill absolut inte ha fler...

  • Anonym (mamma)

    Jo det står om den praktiska biten. Men jag skulle gärna pratat med någon i min sits...

  • Anonym (leva)

    Konstig person han får väl ta sitt ansvar som en normal person, man kan inte lämna kvinnan i sticket är min åsikt men jaja det finns folk till allt. Tänk dig för noga i vart fall för väl bortadopterat finns ingen återvändo.

  • Psychopath

    Det finns massa lösningar förutom adoption eller abort. Du har väl en pappa till barnet? Släkt och vänner som gärna ställer upp som barnvakt till de äldre barnen? Det finns även en massa avlastningsresurser som man kan ta del av. Men iallalfall, det finns två former av adoption; stängd och öppen. Vid stängd adoption vet varken du eller adoptivföräldrarna varandras namn, adress eller kontaktuppgifter och du träffar inte barnet alls. Vid en öppen adoption får ni tillgång till varandras uppgifter och du kan välja att träffa barnet ibland om du vill. 

  • Anonym (Värre)

    Tror att det känns värre att adoptera bort ett barn än att göra en abort i tidigt stadium.

Svar på tråden adoptera bort barn?