• Knota

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Dollan89 skrev 2014-01-09 12:10:14 följande:

Förstår precis vad du menar. Hade vår tös haft ett syskon som varit sjuk hade jag gjort detsamma. Skickat iväg henne till mor/far föräldrarna tills hon blivit någorlunda frisk. Iaf de första dagarna då de är som mest smittosamma. 

Tycker det handlar om respekt från andra föräldrar också att om man nu talar om att man har ett infektionskänsligt barn så varför ska inte detta tas lika mycket på allvar som en allergi hos ett barn? 

Vi har dessutom sökt ett mindre dagis till henne så hon inte är i en lika stor "vanlig" dagisgrupp. Vilket jag tycker är skit bra att det finns mindre dagis här!! Man kommer aldrig ifrån smittan. Men rör sig smittan i en mindre dagisgrupp så finns det risk att den dör ut snabbare än i en grupp på typ 15-20 barn.

Vad menar du, att din make inte respekterar att hans barn är infektionskänsligt?
    Åk bort med barnet då.
  • Knota
    Dollan89 skrev 2014-01-09 12:59:42 följande:

Vad jag menar med respekt? Man ska väl respektera alla barn i familjen? Deras son hade allergi, då gjorde vi oss av med alla djuren. Det är respekt. Vill barnen ibland stanna en extra dag här så ska det respekteras av mamman också, eller? Har vårt  barn kommit för tidigt till världen och är känslig ska man inte respektera det också? Är faktiskt ganska trött på att man alltid bara ska ta hänsyn till barnens föräldrar som är skilda. Det är inte barnens fel men föräldrarna verkar göra så att det ska vara sååå synd om skilsmässobarnen. Varför?

Respekt!

Varför skaffade din man djur om hans barn var allergisk? Det låter mycket konstigt.
  • Knota
    Dollan89 skrev 2014-01-09 13:06:01 följande:

Ingen visste att han var allergisk mer än modern? som inte hade talat om det för pappan?

Hon lät dessutom deras son gå hemma med hög feber en hel vecka utan att kontakta sjukvården. det säger väl en hel del? När min sambo tog sonen till doktorn så var hans njurar lite påverkade och röda strimmor under huden hade uppstått.

Eh, du låter ganska förvirrad.

Din man hade alltså inte märkt att hans son var allergisk? Han hade inte reagaret? Låter inte som världens bästa pappa direkt.
  • Knota
    Dollan89 skrev 2014-01-09 16:50:26 följande:
    Har man inte själv ett prematurbarn så förstår jag att man har svårt att förstå. Därför det vi har gått igenom det delar jag med resten av prematurmammorna där ute. Thank God For That!
    Bara mödrarna?
Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?