• Fjäril­slarv
    Äldre 13 Jan 17:17
    70555 visningar
    36 svar
    36
    70555

    någon som provat allevo? Går man ner i vikt?

    Dessa pulverdieter är inte alls bra. testa vanlig mat istället.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 11:48
    #18
    P30 skrev 2014-01-14 10:43:21 följande:
    Återigen, vilken är källan till denna information?

    Jag tänker också att det du definierar lite löst som "vanlig mat" förmodligen är källan till viktproblemen. Möjligen kan man rekommendera ovanlig mat, dvs grönsaker och kött.
    för att du får i dig för lite kcal/dag med pulvertrams.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 12:29
    #20
    P30 skrev 2014-01-14 12:08:48 följande:
    Nu bad jag om en källa, inte dina åsikter i frågan.
    Hur många kcal/dag jag får i mig beror förmodligen också delvis på hur många påsar jag äter och vad jag äter i övrigt.

    Jag utgår ifrån att du inte testat själv.
    http://www.folkhalsoguiden.se/Publikationer/497/490/3213/3360/

    "En dagsranson ger bara 1100- 1320 "
    http://www.allevo.nu/Artikel/Fragor/Kickstart-viktminskning-och-behallfasen/#q677
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 13:21
    #24
    P30 skrev 2014-01-14 13:17:51 följande:
    OK, så folkhälsoguiden skriver att en kvinna bör ligga på runt 1500kcal med en timmes träning. En timmes träning för en normalkvinna bör göra av med ungefär 350-400kcal vilket ger ett totalt kalori-intag på cirka 1100-1150kcal.

    Allevos dagsranson för det aktuella pulvret ger 1100kcal för en kvinna (1320 är för män.)

    Så - om vi då återgår till ditt påstående att "pulvertrams" "ger för lite kcal/dag", då får du, med stöd av dina egna källor, berätta på vilket sätt detta stämmer överens med verkligheten.

    Eftersom det framgår att du kan ersätta hela dina måltider under max tre veckor undrar jag även då på vilket sätt det kan vara skadligt och vilken typ av källa du har på det.

    (Jag vill för formens sak passa på att än en gång förtydliga att jag inte tycker att långvarigt användande av vlcd-dieter utan tillskott i form av protein i pulver eller annan form är ett förståndigt sätt att gå ner i vikt och att viktnedgång med pulver endast skall användas om man planerar en livsstilsförändring efter dieten. Att använda vlcd-dieter för att gå ner och sedan återgå till obalanserad kosthållning - dvs jojobanta är något jag tar mycket kraftigt avstånd ifrån. Då tror jag nästan att det är nyttigare att fortsätta vara tjock.)
    det står inte träning, det står vardagsmotion... det är alltså att gå istället för att ta hissen, gå av en hållplats tidigare och gå sista biten hem osv.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 13:26
    #25
    P30 skrev 2014-01-14 13:17:51 följande:
    OK, så folkhälsoguiden skriver att en kvinna bör ligga på runt 1500kcal med en timmes träning. En timmes träning för en normalkvinna bör göra av med ungefär 350-400kcal vilket ger ett totalt kalori-intag på cirka 1100-1150kcal.

    Allevos dagsranson för det aktuella pulvret ger 1100kcal för en kvinna (1320 är för män.)

    Så - om vi då återgår till ditt påstående att "pulvertrams" "ger för lite kcal/dag", då får du, med stöd av dina egna källor, berätta på vilket sätt detta stämmer överens med verkligheten.

    Eftersom det framgår att du kan ersätta hela dina måltider under max tre veckor undrar jag även då på vilket sätt det kan vara skadligt och vilken typ av källa du har på det.

    (Jag vill för formens sak passa på att än en gång förtydliga att jag inte tycker att långvarigt användande av vlcd-dieter utan tillskott i form av protein i pulver eller annan form är ett förståndigt sätt att gå ner i vikt och att viktnedgång med pulver endast skall användas om man planerar en livsstilsförändring efter dieten. Att använda vlcd-dieter för att gå ner och sedan återgå till obalanserad kosthållning - dvs jojobanta är något jag tar mycket kraftigt avstånd ifrån. Då tror jag nästan att det är nyttigare att fortsätta vara tjock.)
    vanlig mat är alltid bäst enligt tallriksmodellen.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 16:33
    #27
    carrowallin skrev 2014-01-14 16:32:02 följande:
    varför skriver du ett tomt inlägg?
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 16:39
    #31
    carrowallin skrev 2014-01-14 16:39:01 följande:
    nä nu vart det så igen
    du får göra som jag och gifta dig med en systemutvecklare =D.
Svar på tråden någon som provat allevo? Går man ner i vikt?