• Analoga

    Fungerar inte Internet på samma sätt på en surfplatta som en stationär dator??

    Min dotter har spelet MovieStarPlanet på sin surfplatta, men där kan man inte göra alla saker på spelet som man kan på vår stationära dator. T ex besöka sitt o sina "vänners" rum på spelet. Jag vet att appar inte fungerar på samma sätt som på webben, så därför testade jag att gå in på MSP via webben på hennes platta, men man hänvisas bara till MSP:s mobilsajt. Ska man verkligen inte kunna få det att fungera på en surfplatta? Totalt värdelöst att vi ens skaffade abonnemang till den om vi fortfarande ska få vår stationära dator ockuperad!

  • Svar på tråden Fungerar inte Internet på samma sätt på en surfplatta som en stationär dator??
  • Emelie 1987

    Går det inte att ställa in på surfplattans webläsare att den ska gå in på websidor istället för mobilsidor? 


    Blivande trebarnsmamma <3
  • Analoga
    Emelie 1987 skrev 2014-01-11 18:57:04 följande:
    Går det inte att ställa in på surfplattans webläsare att den ska gå in på websidor istället för mobilsidor? 
    Blivande trebarnsmamma <3

    Ingen aning. Hur gör man då?
  • Emelie 1987
    Analoga skrev 2014-01-11 18:59:07 följande:

    Ingen aning. Hur gör man då?
    Det borde ju finnas en meny någonstans på appen, där hittar du inställningar. Men sedan beror det ju på vilket operativsystem du har och vilken webläsare du använder. 
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Allinrep

    Det är upp till varje webbsida att bestämma hur den ska presenteras för besökare. Många har en liten länk allra längst ner som heter något med "desktop" om det är en engelsk sida eller "standardsajt" som Familjeliv kallar det. Men jag gick till MSP nu och de verkar inte vara så snälla utan tvingar besökarna att använda appen istället.

  • Analoga
    Allinrep skrev 2014-01-11 19:12:31 följande:
    Det är upp till varje webbsida att bestämma hur den ska presenteras för besökare. Många har en liten länk allra längst ner som heter något med "desktop" om det är en engelsk sida eller "standardsajt" som Familjeliv kallar det. Men jag gick till MSP nu och de verkar inte vara så snälla utan tvingar besökarna att använda appen istället.

    Jaså? Fan vad dåligt :(
  • PerG

    Moviestarplanet verkar kräva flash och det stödjer inte ipad så även om du skulle lyckas få upp websidan så kan du inte använda den..

    Om man installerar Chrome på plattan kan man "lura" websidan att man är en vanlig dator, men eftersom du ändå inte kan köra flash så hjälper inte det...

  • Timoleon

    Har du en iPad eller en Androidplatta? Och varför skaffar man ett abonemang till en surfplatta när man ska använda den hemma? Ska man använda den utanför hemmet så kan man ju dela internet från telefonen (om man har en smartphone vill säga). Har ni en Androidplatta så testa Dolphin Browser, kan funka att visa flashmaterial på enheter med äldre androidversioner (4.1 och bakåt tror jag), kolla i inställningarna i Dolphin så hittar man både flashinställningarna (settings -> web content -> flash player -> always on) och hur websidor skall visas (settings -> user agent -> desktop).

Svar på tråden Fungerar inte Internet på samma sätt på en surfplatta som en stationär dator??