• Madeleine1988

    föda på sös

    Hej!
    Jag ska (förhoppningsvis) föda mitt fösta barn i slutet på februari, vi har valt SÖS.
    Jag tvivlar inte ett dugg på personalen och så men har lite andra frågor ;)

    Så till er som födde på sös, hur trivdes ni? trivdes era respektive? Fick ni dela rum på BB? Osv osv ;)

    Och så de här med kläder, hur mycket ska man ha med sig? räcker det med hemgångskläder? 
    Det är så svårt att veta känner jag/vi.

  • Svar på tråden föda på sös
  • Niju

    Ta med kläder för ca 3 dagar...om det är ditt första barn kolla upp södra bb ligger bredvid Sös förlossning men mycket bättre :)

  • Madeleine1988

    Vet vart Södra BB ligger =)
    Dock tyckte min BM på MVC att jag skulle välja SÖS då jag inte valt om jag vill ha smärtlindring eller ej.  

  • LadyViolette

    Södra bb är du bara prioriterad till om du har gått på deras mvc, men du kan få komma dit i mån av plats. Tyckte inte om sös alls. Saknade egen dusch och toalett och tyckte inte om personalen, men dålig personal kan man få vart som helst  

  • Rocket Mania

    SÖS är toppen! Vi har i och för sig fått dela rum men det är avskilt ändå (2-bädds med vikväggar).

    När jag födde sist (08) fanns allt till bebis + mamma, enbart hemgångskläder togs med. Bebisen bör man ha naken hud mot hud så mycket som möjligt också. Avundsjuk på dig som ska få föda där snart, lycka till!

  • Madeleine1988
    Rocket Mania skrev 2014-01-13 10:25:35 följande:
    SÖS är toppen! Vi har i och för sig fått dela rum men det är avskilt ändå (2-bädds med vikväggar).

    När jag födde sist (08) fanns allt till bebis + mamma, enbart hemgångskläder togs med. Bebisen bör man ha naken hud mot hud så mycket som möjligt också. Avundsjuk på dig som ska få föda där snart, lycka till!
    Jag delar gärna rum, men de jag besökt på sös har alltid haft egna rum ;)

    Åh, det är lite så jag packat, eller till bebisen iaf, inte packat alls till mig än. 
    Tack snälla för ditt svar och lyckoönskning =)
  • Madeleine1988
    LadyViolette skrev 2014-01-13 10:24:55 följande:
    Södra bb är du bara prioriterad till om du har gått på deras mvc, men du kan få komma dit i mån av plats. Tyckte inte om sös alls. Saknade egen dusch och toalett och tyckte inte om personalen, men dålig personal kan man få vart som helst  
    Som du skriver, dålig personal finns det överallt! 
    Jag har alltid tänkt att föda på sös. Dusch är inte något jag oroar mig för, jag duschar och går på toa där de finns plats ;)
  • Rocket Mania
    Madeleine1988 skrev 2014-01-13 10:30:19 följande:
    Jag delar gärna rum, men de jag besökt på sös har alltid haft egna rum ;)

    Åh, det är lite så jag packat, eller till bebisen iaf, inte packat alls till mig än. 
    Tack snälla för ditt svar och lyckoönskning =)
    Jag har fött 3 barn på sös, träffade bara trevliga personer på både förlossning och BB. Kanske är för jag är så trevlig själv

    Skämt åsido. Dusch och toa finns på rummet men delas alltså. Men man slipper härja ut i korridoren. Jag upplevde aldrig detta som ett problem.

    Jag har legat på Södra BB också och visst, det var bra det också, lyxigare och större rum men för mig var det nog hugget som stucket!
  • Nisan

    Födde på SöS -12 fick eget rum hela tiden på av 63 även när jag var inlagd en vecka inan å fick nytt eget rum efter förlossningen . Bara positivt att säga om personalen, Allt fins där i kläder väg å hygienartiklar , men skulle rekommendera egna underkläder bindor amnings bh amningskupor (om man nu vill amma) Mjuka kläder till sig själv Är gravid med barn numer 2 nu å blev inlagd en vecka i december på av 63 dena gång också, som jag förstod det är de omgjort så de bara finns enkelrum kvar så partnern också kan stanna kvar , tror dock att något rum måste man dela dusch/wc med en annan men är ej säker på de

  • Madeleine1988
    Rocket Mania skrev 2014-01-13 10:40:35 följande:
    Jag har fött 3 barn på sös, träffade bara trevliga personer på både förlossning och BB. Kanske är för jag är så trevlig själv

    Skämt åsido. Dusch och toa finns på rummet men delas alltså. Men man slipper härja ut i korridoren. Jag upplevde aldrig detta som ett problem.

    Jag har legat på Södra BB också och visst, det var bra det också, lyxigare och större rum men för mig var det nog hugget som stucket!
    Jag är rätt öppen så jag kan dela ;) 
    Jag struntar lite hur stort och "lyxigt" det är, jag ska inte vara där så länge är min plan ;)
    Bara jag har en säng är jag nöjd ;) 
Svar på tråden föda på sös