• Anonym (TS)

    100 squats dagligen i 30 dagar! UTMANING!

    Hejsan!

    Jag skall göra utmaningen 100 squats dagligen i 30 dagar. Vill få fastare mage och lyfta rumpan rejält samt slimma benen! :D Någon som vågar hänga på? Det är en jättebra övning som man kan göra vart som helst när som helst! Allt man behöver är sin kropp!

    Började igår 13/1-2014. 29 dagar kvar :) Känns REJÄLT i benen idag :D Gjorde 25 stycken på lunchen idag, bara 75 kvar! 

    Haka på vettja! Gå in på www.100squatsaday.com för info :D

    Lycka till! 321 SQUAT! {#emotions_dlg.laughing}{#emotions_dlg.laughing}{#emotions_dlg.laughing}



    Om ni inte vet hur man gör squats så rekommenderar jag att ni kollar upp det. Det är inte bra att göra squats på fel sätt.
  • Svar på tråden 100 squats dagligen i 30 dagar! UTMANING!
  • mellimalli

    Ingen idé att vara anonym hehe kan inte skriva från mobilen då!


    Idag känns det rejält i benen efter bara 2 dagar :) Känns riktigt gött och mina ben är riktigt spända. Funderar på att låta dom vila idag och köra på imorgon igen.. får se hur jag känner mig senare! :D


     

  • Majbaby2011

    Var rädd om dig bara!
    Jag antog en sådan där 100 squats-utmaning efter graviditeten när barnet var ca 4 månader, för att komma i form...
    Trots att jag gjorde dem korrekt så fick jag efter någon vecka/veckor jätteont i ena höften och hade ont i månader. 
    Efter nuvarande graviditet tänker jag gå ut betydligt mjukare och bygga upp kroppen långsamt. 

  • mellimalli
    Majbaby2011 skrev 2014-01-15 13:28:39 följande:
    Var rädd om dig bara!
    Jag antog en sådan där 100 squats-utmaning efter graviditeten när barnet var ca 4 månader, för att komma i form...
    Trots att jag gjorde dem korrekt så fick jag efter någon vecka/veckor jätteont i ena höften och hade ont i månader. 
    Efter nuvarande graviditet tänker jag gå ut betydligt mjukare och bygga upp kroppen långsamt. 
    Ajdå! Det var tråkigt att höra. Hoppas jag undkommer skador 
  • Majbaby2011
    mellimalli skrev 2014-01-15 13:43:24 följande:
    Ajdå! Det var tråkigt att höra. Hoppas jag undkommer skador 
    Ja, hoppas jag också att du gör! Det var inte trevligt. Tror det är viktigt att inte gå ut så hårt att man missar kroppens signaler. Kan ibland vara svårt att t.ex. skilja på vanlig träningsvärk och osund värk. 
  • Anonym (S)

    Jag är heeeeeelt otränad och har också antagit en sån här utmaning, men en något lättare variant där man börjar med 50 första dagen, sen 55, sen 60, och så en vilodag, osv i trettio dagar. MEN jag måste fråga hur kroppen ska reagera på detta. Jag får hjärtklappning när jag kommit halvvägs, och när jag äntligen gjort alla squats slår hjärtat hårt och fort. Efter flera minuter är det lugnt igen. Är det okej/normalt?
    Dessutom upplevde jag en aningens tryckkänsla i halsen och huvudet första och andra dagen, vilket var mer läskigt. 

  • mellimalli

    Det där lät inte normalt.. Jag kör 100 om dagen efter 50 så börjar jag flåsa typ men inget sånt som du får :s blir bara svettig och anfådd! Är också helt otränad (smal men otränad). Det ända jag fick är träningsvärk!

    Tog en vilodag efter två dagar, körde på som vanligt igår.. Ingen värk idag så kör igen.

  • Lady Paraplyh

    Här är en bra istruktionsvideo för er som är osäker på hur man gör:

  • Lambda
    mellimalli skrev 2014-01-17 16:48:48 följande:

    Vilken app?


    Sök bara squats på AppStore så finns det ett flertal med utmaningar/ skriva i och spara data.
  • mellimalli

    100 avklarade idag med :) 5e dagen å känner redan hur mina ben börjar bli mer slimmade! T o m min pojkvän sa att jag fått fastare rumpa :D ska bli kul å se hur man ser ut dag 30 ;D peace!

  • mellimalli

    Sjunde dagen idag. Trodde inte jag skulle orka igår för jag hade så ont efter att ha stretchat ljumskarna lite väl mycket men jag körde på :) Tog en vilodag dagen innan. Körde 20 st i morse.. 80 kvar :) Fördelar dom över dagen (kör på jobbet) Så slipper man göra alla på kvällen sen!

Svar på tråden 100 squats dagligen i 30 dagar! UTMANING!