• Fånga dagen

När blir "pappas kompis" flickvän?

Bemsan skrev 2014-01-14 18:17:50 följande:

Barnen är 5,6 & 9. Min kille och fru nummer två flyttade isär i april.  
    Dem har frågat väldigt ofta på sistone varför dem träffar mig så ofta, eller om vi setts två dagar i rad. Men min kille svarar väldigt undvikan. Jag tycker det är schysstast och ärligast att köra raka rör med barnen.
    Vi ser båda en framtid tillsammans där vi på sikt vill flytta ihop. Min kille säger att han vill vänta med att berätta för dem eftersom han är rädd att "misslyckas" igen, efter två skilsmässor.

Jag tycker att du ska överlåta till pappan att avgöra när det är lämpligt, sen förstår ju barn mer än man tror många gånger. Lite beroende på ålder naturligtvis. Att din kille som har två havererade äktenskap bakom sig vill ta det lite lugnt tycker jag visar på att han är klok.
  • Fånga dagen
    Anonym (skilsmässa) skrev 2014-01-20 12:45:35 följande:
    Jag ligger i skilsmässa och har träffat ny som har två barn. Själv har jag tre.
    Vi har berättat för hans barn att jag är hans tjej, men mina barn vet inget ännu då de inte har träffat honom och för att mitt och exets förhållande är väldigt ansträngt just nu.
    Dessutom mår ena av mina barn rätt dåligt över skilsmässan så jag vill inte krångla till det med att ta in en ny man i deras liv.
    Så fram tills att barnen kan ta det på ett bra sätt så kommer iallafall inte jag berätta något, eller ens introducera dem för varandra.
    Det tycker jag är ett mycket bra beslut. Inte minst pga att ert förhållande är mycket ansträngt just nu. Då är det ju vansinne att blanda in barnen. Eftersom du ligger i skilsmässa förstår jag att ert förhållande är väldigt färskt, och att i det läget presentera barnen för en ny partner är nog mindre bra. Du verkar vara en klok mamma.
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?