• Anonym (Plus-size)

Vad tycker du om plus size-modeller?

Vad tycker du om plus size-modeller? Motivera!

• Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?
  • Anonym (eve)

Brukar det inte vanligtvis vara normalviktiga som presenteras som plus-size modeller? Det tycker jag mycket illa om.

• NenneLo

Jag tycker det är jättebra att man visar flera olika former! Sen har jag lättare att se hur kläderna skulle passa på mig som är överviktig, om en större modell bär plagget än en mindre modell. Men som ovan skriver så känns plus size-modellerna inte alltid som just plus-size.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Lindsey Egot the only one

Den plus modellen som h&m använde kan omöjligt ha st 44 upptill och 46 nertill då jag ser större ut och drar 42. Men h&M har extremt små storlekar och ibland måste man ha 44 på byxor hos dom men går man till Lindex och Kappahl drar jag alltid 42 hos dom oavsett klädesplagg. Ibland 40 i tröjor. Så deras plus modell är helt fel.

• Haannaaa

Tyvärr så är "plus-size" modeller idag smala och inte alls pluz-size. 
    Riktiga plus-size tjejer tycker jag är jätte sexiga! (Självklart är smalare modeller också jätte vackra). 
    Men jag gillar höfter och bröst! Som bisexuell skulle jag definitivt dejta en större tjej. 

• Ernst Hugo

De få som verkligen är plus size är fina men oftast är de bara normalviktiga som nämnt innan här. Variation på mofellernas kroppsform vore både snyggare ocg mer kommersiellt.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (eve)
    Ernst Hugo skrev 2014-01-17 18:25:24 följande:
    De få som verkligen är plus size är fina men oftast är de bara normalviktiga som nämnt innan här. Variation på mofellernas kroppsform vore både snyggare ocg mer kommersiellt.
    Modeller som verkligen är normalviktiga tycker jag är de bästa modellerna. Snygga att titta på och man får en bättre känsla av hur kläderna kommer sitta och borde se ut på en medelmänniska än om alla ska vara supersmala.
  • Fnulan

Superbra! För hur många ggr har jag inte sett något snyggt plagg på en smal modell som sedan sett för jävligt ut på mig med former? Varför inte visa plaggen på både en smal och en kurvig?

• NyttNamn

Vaddå vad man tycker om plussizemodeller? 

Det är ju fantastiskt att (om) det finns modeller i alla format - alla människor behöver ju ha kläder och det är ju trevligt att se dem på en modell och inte bara en bild i en katalog typ.. 

Däremot tycker jag inte om att de så kallade plussizemodellerna är en storlek 38-40 typ, och inte det minsta plus.. Det ger mig lite ont i magen, inte för egen del utan för en dotter på uppväxt och alla andra unga som får ätstörningar och komplex serverat som en käftsmäll.. 

Pour some sugar on me...
  • Lady Paraplyh

Det finns väl inte så mycket att tycka känner jag lite spontant.

Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?