• Anonym (få tillbaka)

    Är det här verkligen ett bra sätt att få tillbaka sitt ex?

    Många säger att det bästa sättet att få tillbaka sitt ex (speciellt om man vet att exet fortfarande har känslor för en) är att inte ha någon kontakt alls och speciellt att inte ha sex. Jag undrar om det verkligen är bra...? Hur tänker man sig att det ska fungera? Borde inte exet om det lämnas ifred under flera månader komma över en till slut? För det gör man väl oavsett om tillräckligt lång tid har gått? Eller hoppas man på att exet ska glömma det som var dåligt i relationen och bara minnas det bra? Är det större chans att minnas bra än dåliga saker med tiden?

    Borde det inte vara positivt att träffa exet lite då och då och ha sex ibland så att han inte glömmer bort hur sjukt bra sex det var och så att han inte glömmer bort en? Eller varför är det dåligt?

    Undrar eftersom jag är i den situationen att min kille har gjort slut för ca två mån sedan och jag vill ha honom tillbaka. Vi har knappt setts alls under den här tiden, bara två gånger. Ena gången hade vi nästan sex men jag stoppade. Andra gången var nyss och då hade det gått länge sedan sist. Jag märkte att han fortfarande var kär men det kändes som att han var det mindre än tidigare. Att han kanske hade börjat komma över mig Är det verkligen bra att hålla mig borta? Vi hade en paus en gång tidigare i förhållandet och då var jag väldigt på hela tiden och ville umgås, ha sex etc och då blev vi ihop igen efter ett tag.

  • Svar på tråden Är det här verkligen ett bra sätt att få tillbaka sitt ex?
  • Anonym (Prata!)
    Anonym (få tillbaka) skrev 2014-01-17 18:44:15 följande:
    Många säger att det bästa sättet att få tillbaka sitt ex (speciellt om man vet att exet fortfarande har känslor för en) är att inte ha någon kontakt alls och speciellt att inte ha sex. Jag undrar om det verkligen är bra...? Hur tänker man sig att det ska fungera? Borde inte exet om det lämnas ifred under flera månader komma över en till slut? För det gör man väl oavsett om tillräckligt lång tid har gått? Eller hoppas man på att exet ska glömma det som var dåligt i relationen och bara minnas det bra? Är det större chans att minnas bra än dåliga saker med tiden?

    Borde det inte vara positivt att träffa exet lite då och då och ha sex ibland så att han inte glömmer bort hur sjukt bra sex det var och så att han inte glömmer bort en? Eller varför är det dåligt?

    Undrar eftersom jag är i den situationen att min kille har gjort slut för ca två mån sedan och jag vill ha honom tillbaka. Vi har knappt setts alls under den här tiden, bara två gånger. Ena gången hade vi nästan sex men jag stoppade. Andra gången var nyss och då hade det gått länge sedan sist. Jag märkte att han fortfarande var kär men det kändes som att han var det mindre än tidigare. Att han kanske hade börjat komma över mig Är det verkligen bra att hålla mig borta? Vi hade en paus en gång tidigare i förhållandet och då var jag väldigt på hela tiden och ville umgås, ha sex etc och då blev vi ihop igen efter ett tag.
    Har läst en hel del ts här på sistone som handlar om hur man "kan komma över sitt ex" där folk bruker säga att man inte borde ha någon kontakt alls, känns logiskt. Att bryta kontakt till ett ex som man vill ha tillbaka, känns däremot ologiskt. Hur ska personen veta att du vill ha hen om du inte ens pratar med hen? Skulle tycka att personen i fråga vill inte ha med mig å göra, men kanske är du bättre på att gissa fram dig. Varför kan folk inte längre kommunicera med varandra?
  • SupersurasunkSara

    Menar de inte mer att du ska tala om hur du känner och sen inte ta honom tillbaka förrän han vet vad han känner. Att inte låta dig utnyttjas för sex helt enkelt.

  • Anonym (få tillbaka)

    Han vet vad jag känner... sedan om han tror att jag fortfarande känner så är ju en annan sak men han vet att jag inte ville göra slut. Jag hade inte sex den gången eftersom jag trodde att det skulle göra att han mindre ville ha mig tillbaka då men nu ångrar jag mig och tänker att det kanske fick motsatt effekt

  • Anonym (Lyckligt gift)

    Det bästa är att inte ha någon kontakt med sitt ex, tycker jag. Eftersom det är ditt ex som gjorde slut så kan det vara så att han behöver vara ifred. Få tänka och känna efter hur livet är som singel. 

    Har också haft sex med mina ex, och det är absolut ingen bra idé. I synnerhet om du vill ha honom tillbaka. Då blir du bara ännu mera ledsen om han bara vill ha sex med dig och inte hela dig. 

    Om det är meningen att ni ska bli ihop igen så händer det, om det sen blir om 1 eller 5 år vet ingen! 

  • Widde79

    Separerad sedan 6 månader, två barn.

    Min fru gick för 6 månader sedan, ville hitta sig själv, osäker på känslor och allt det där. Efter ett tag träffades vi igen och märkte att det var jättemysigt och det fanns till och med en attraktion.

    Jag har dejtat lite men märkt att exet fortfarande spökar i mitt huvud. Jag har skitsvårt att inte grubbla på vad hon gör eller vem hon träffar. Trillar hela tiden dit på att kolla hennes fb eller om hon är online på nån dejtingsida. Kan inte hålla mig trots att jag inte mår bättre av att veta.

    Jag tror inte att hennes liv efter separationen blev som hon tänkt sig, inte så mycket vinhäng med vänninorna eller någon ny att bli kär i.

    Jag får hela tiden hopp om en framtid tillsammans. tex.

    Hon köpte ny säng med orden, dottern kan ju ta den om det blir vi igen.
    Hon sa att vi kanske borde träffa en familjeterapeut.
    Och massa andra saker. Trots detta säger hon samtidigt att hon inte vill ge upp dejtandet.

    Det jag vill är massa saker

    Jag vill komma över henne
    Jag vill bli kär
    Jag vill ha min familj
    Jag vill att hon ska vilja ha mig
    Jag vill att hon ska sakna mig.

    Hur fan gör man för att komma över sitt ex?
    Hur fan gör man för att hålla sig från kontakt?

  • Anonym (få tillbaka)
    Widde79 skrev 2014-02-09 16:22:45 följande:
    Separerad sedan 6 månader, två barn. Min fru gick för 6 månader sedan, ville hitta sig själv, osäker på känslor och allt det där. Efter ett tag träffades vi igen och märkte att det var jättemysigt och det fanns till och med en attraktion. Jag har dejtat lite men märkt att exet fortfarande spökar i mitt huvud. Jag har skitsvårt att inte grubbla på vad hon gör eller vem hon träffar. Trillar hela tiden dit på att kolla hennes fb eller om hon är online på nån dejtingsida. Kan inte hålla mig trots att jag inte mår bättre av att veta. Jag tror inte att hennes liv efter separationen blev som hon tänkt sig, inte så mycket vinhäng med vänninorna eller någon ny att bli kär i. Jag får hela tiden hopp om en framtid tillsammans. tex. Hon köpte ny säng med orden, dottern kan ju ta den om det blir vi igen. Hon sa att vi kanske borde träffa en familjeterapeut. Och massa andra saker. Trots detta säger hon samtidigt att hon inte vill ge upp dejtandet. Det jag vill är massa saker Jag vill komma över henne Jag vill bli kär Jag vill ha min familj Jag vill att hon ska vilja ha mig Jag vill att hon ska sakna mig. Hur fan gör man för att komma över sitt ex? Hur fan gör man för att hålla sig från kontakt?

    Jag vet inte, det är så sjukt svårt. Jag är i samma situation som du. Har så svårt att låta bli att ta kontakt och övertolkar allting exet säger. Vi åt middag ihop ute förra veckan vilket var första gången vi sågs på länge nu och när vi skildes åt sade han att det varit jättemysigt och kramade mig hårt. Jag vill tro att han menar något med det men det gör han nog inte. Jag kollar också hans fb hela tiden, kan inte låta bli trots att det gör mig ledsen... och kan inte låta bli att slänga iväg ett meddelande då och då. Men han gör det aldrig först :-/ Har försökt dejta men tappar bara intresset och jämför med exet... ahh!!
  • Anonym (jag vet)

    Detta tycker jag är det bästa sättet, umgås intensivt, sen en dag när han hör av sig säg att du inte kan ses för du ska träffa en annan kille. Då blir det pang, jag måste bara ha tillbaka henne. Låter han dig gå är han inte kär.

    Detta är alltså vad jag tycker :)

  • Anonym (Hanna)
    Widde79 skrev 2014-02-09 16:22:45 följande:
    Separerad sedan 6 månader, två barn.

    Min fru gick för 6 månader sedan, ville hitta sig själv, osäker på känslor och allt det där. Efter ett tag träffades vi igen och märkte att det var jättemysigt och det fanns till och med en attraktion.

    Jag har dejtat lite men märkt att exet fortfarande spökar i mitt huvud. Jag har skitsvårt att inte grubbla på vad hon gör eller vem hon träffar. Trillar hela tiden dit på att kolla hennes fb eller om hon är online på nån dejtingsida. Kan inte hålla mig trots att jag inte mår bättre av att veta.

    Jag tror inte att hennes liv efter separationen blev som hon tänkt sig, inte så mycket vinhäng med vänninorna eller någon ny att bli kär i.

    Jag får hela tiden hopp om en framtid tillsammans. tex.

    Hon köpte ny säng med orden, dottern kan ju ta den om det blir vi igen.
    Hon sa att vi kanske borde träffa en familjeterapeut.
    Och massa andra saker. Trots detta säger hon samtidigt att hon inte vill ge upp dejtandet.

    Det jag vill är massa saker

    Jag vill komma över henne
    Jag vill bli kär
    Jag vill ha min familj
    Jag vill att hon ska vilja ha mig
    Jag vill att hon ska sakna mig.

    Hur fan gör man för att komma över sitt ex?
    Hur fan gör man för att hålla sig från kontakt?
    Vad säger du till henne när hon säger dessa saker?

    Utifrån ser det ut som att du fortfarande gör henne trygg eftersom att hon är säker på att hon kan gå tillbaka till dig när hon vill. Se till så att den känslan försvinner, annars kommer hon att fortsätta ge dessa dubbla signaler och det kommer hindra dig både från att få tillbaka och komma över henne.

    Detta grundar jag på att jag var i samma situation som ni, fast jag hade hennes roll. När jag inte längre kunde köra med mitt ex på detta viset blev jag tvungen att ta ansvar och känna efter hur jag egentligen ville ha det. Just nu kan hon både äta kakan och ha den kvar.
  • Widde79

    Vet ju innerst inne att det är så. Måste säga nej och få henne att fatta att hon valt bort mig. Måste sluta finnas till hands, det är det som är så jäkla svårt. Att sluta vara en del av hennes liv för att kunna bli en del av hennes liv. Motsägelsefullt men sant förmodligen.

  • Anonym (Hanna)
    Widde79 skrev 2014-02-09 23:59:34 följande:
    Vet ju innerst inne att det är så. Måste säga nej och få henne att fatta att hon valt bort mig. Måste sluta finnas till hands, det är det som är så jäkla svårt. Att sluta vara en del av hennes liv för att kunna bli en del av hennes liv. Motsägelsefullt men sant förmodligen.
    Det tog inte lång tid för mig att inse att jag hade gjort mitt livs misstag efter att han hade sagt att det aldrig kommer att bli vi igen. 

    Kanske kan du ta en kortare period i taget och låtsas vara stark. Och om hon försöker få dig tillbaka eller försöker få dig att säga att det kanske skulle kunna vara ni så: håll för sjutton ut. Hennes första reaktion är ren instinkt, men låter du henne känna känslan ett längre tag så kommer hon att inse om det är så att hon vill ha dig. Kanske behövde hon bara känna att hon hade kontrollen över sitt egna liv.
Svar på tråden Är det här verkligen ett bra sätt att få tillbaka sitt ex?