• Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 14:55
    3307 visningar
    20 svar
    20
    3307

    När får man besked av CSN?

    brukar komma några veckor efter att man ansökt.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 15:41
    #3
    ApanApansson skrev 2014-01-20 15:37:04 följande:
    Men kan man få det så tidigt? Ska du plugga i höst kommer väl inte besked förens i slutet av Juli?
    men csn- besked är inte ett besked om du kommit in på din utbildning eller inte. det är ett besked som berättar om du är berättigad att låna pengar av csn eller inte.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 16:30
    #5
    ApanApansson skrev 2014-01-20 16:28:12 följande:
    Ja? Man söker väl csn efter man fått bekräftelse om antagning till studier?9
    man kan söka csn innan, brukar jag göra. 
  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 16:39
    #7
    ApanApansson skrev 2014-01-20 16:38:13 följande:
    Hur gör man då? Man måste ju fylla i vart och varför man ska läsa?
    ja du fyller i dit du har sökt i första hand, skulle du inte komma in alt om du kommer in på något annat så går du ju bara in på ändra ansökan. plättlätt ju.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 16:48
    #9
    ApanApansson skrev 2014-01-20 16:43:54 följande:
    Beror det på hur man läser kanske?
    Jag kan inte söka inför hösten nu det öppnar inte förens början på juli ca.
    ja visst är det så. jag söker för två terminer i taget.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 18:23
    #12
    Callan skrev 2014-01-20 18:11:38 följande:
    Pluggar just nu och csn ansöker du om när du tackat ja till utbildningar, dvs i juli har jag för mig.
    Sedan ska du bli registrerad på kurser och skicka in studieförsäkran när du väl börjat plugga och detta gör du vid terminsstart, kanske någon vecka före om skolan är lite snabb, och sedan får man pengar av csn vilket brukar ta ngn vecka om inget annat strular.
    nej du kan inte få pengar förrens du är registerad på kursen du ska gå, detta görs ofta med upprop första dagen på terminen, alt registrering 3 dagar innan.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 20 Jan 18:51
    #14
    Anonym (plugga igen) skrev 2014-01-20 18:31:57 följande:
    Jag är bara lite ängslig om det sen inte blir beviljat från CSN. Jag är ensam med två barn och vill satsa men då måste jag ju vara säker på att jag verkligen är berättigad till studiemedel och inte förbisett någon regel eller missförstått något. 

    Finns det något sätt man kan få förhandsbesked på om man uppfyller kriterierna (såvida man alltså kommer in, registrerar sig och närvarar osv men det kommer ju sedan)???

    Tack för alla snälla svar!!!
    www.csn.se/hogskola/krav

    www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel/krav
Svar på tråden När får man besked av CSN?