• WE WERENT BORN TO FOLLOW

    Sömnlös!

    Jag är en tjej som snart blir 15 år. Nästan varje kväll har jag jätte svårt för att somna, men jag vet verkligen inte varför. Jag brukar inte somna förrän runt två, halv tre och måste sedan gå upp strax efter 6.
    Jag är sällan trött, men även när jag är det har jag svårt att somna, det är som om jag blir piggare av tanken på sömn. Men ibland kan jag ligga i sängen och känna att kroppen är nära att "släcka ner" men att jag fortfarande är klar i huvudet.
    Har ni några tips åt en stackars tonåring som knappt kan hålla ögonen öppna på lektionerna?KaffeÄpple


    Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande
  • Svar på tråden Sömnlös!
  • KristenTjej84

    Jag vet att jag är lite sen med det här svaret, du ställde frågan för nästan ett halvår sen.MEN
    Det jag kan tipsa om är att ta ett varmt bad innan läggdags, varmt bad, kamomillé té och en banan. Sen så har jag märkt att många ungdomar knappt motionerar, de tar pendeln eller t banan för att komma fort fram, vilket inte är bra om man vill sova gott. En halvtimmas promenad minst hjälper en att sova bättre. Samt lugn musik.






    Har du mycket att tänka på, så skriv dagbok, det hjälper!
    Drick inget med koffein efter klo 18.00 och ta det lugnt med ätandet precis innan läggdags så att magen inte är i gång.
    Varsågod!! Lycka till!

Svar på tråden Sömnlös!