Inlägg från: Tess1990 |Visa alla inlägg
  • Tess1990

    Någon som varit gravid med tvillingar och fått missfall med bara enda tvillingen?

    Jag fick en kraftig blödning i v.10 med klumpar
    var helt säker på att det var kört och missfall då det var så mycket blod och kom ganska stora klumpar
    men den höll bara på ett par timmar, sen bara lite rosa flytning och sen inget mer, graviditetssymptomen fortsatte 
    ringde sjukvårdupplysningen och dom sa bara att det inte gick att göra något, utan var bara att vänta och se 
    en vecka efter skrevs jag in på MVC, gjorde ju då blodprover och enligt det var jag gravid, sen fick vi höra hjärtat slå och sen fick vi göra UL och se honom, nu är han 9 veckor och mår jättebra

    misstänker att jag fick missfall på en tvilling, min faster har tvillingar och min sambos farmor fick missfall på en tvilling i 4e månaden när hon väntade hans pappa

    eftersom vi aldrig åkte in och kollade då, så kommer vi aldrig få veta helt säkert

  • Tess1990
    Apekatten skrev 2014-07-20 23:32:10 följande:

    När jag var i vecka 7 fick jag en blödning och en klump, som en säck, kom ut. Säker på att jag fått ett missfall var jag självklart helt förstörd. Bokade tid för ett ultraljud för att se om det var ett missfall och om allt isf kommit ut. När jag ligger där med benen i vädret och "ultraljudsstaven" inuti mig säger läkaren som utförde ul att han såg två hinnsäckar, varav en var tom och den andra innehöll ett litet, litet knyte med synliga hjärtslag. Lycka! Läkaren berättade att det är väldigt vanligt och att det är många fler graviditeter som börjar som tvillinggraviditeter än vad det föds tvillingar. Han sa även att "tvillingen" som stöts ut inte alltid ens varit vid liv, utan bestått av "skrot" (inte det ordet han använde, men det var så han menade typ). Ofta märker tydligen den gravida inte att det ena fostret kommer ut då det "bortförklaras" med de blödningar man kan ha i början eller under graviditeten.

    Jag blev i vilket fall väldigt lättad över att det fortfarande frodades ett litet liv inuti mig. Ett litet liv som nu är en helt underbar, om än lite busig, kille på över tre år som nu sussar sött i sin säng.


    Ångrar så mycket att vi inte fixade ett tidigt ultraljud
    kommer nu aldrig få veta om det var en tvilling eller inte
    inte för att det spelar någon som helst roll nu! men hade varit intressant att veta bara
Svar på tråden Någon som varit gravid med tvillingar och fått missfall med bara enda tvillingen?