• Kunigunda

    TiVo - för eller emot

    Vi funderar på att byta vårt Digital-TV-abonnemang mot en TiVo-lösning. Först vill jag dock passa på att lyssna med er som använt eller använder tjänsten: är ni nöjda? Fördelar och nackdelar? En annan fråga jag har är, hur är bildkvaliteten? Jag har tidigare haft en Box från ComHem och bilden var usel. När vi istället satte kortet i TV:n blev bilden bra. Har ni haft liknande problem? Hur är skärpa och kontrast med er TiVo jämfört med tidigare lösning?

  • Svar på tråden TiVo - för eller emot
  • Druid

    Vi har haft TiVo från Com Hem sedan oktober efter ett antal boxar (Motorola/Samung/en gammal Humax-box) som lämnat en hel del övrigt att önska. 
    Nu fick vi en bra prisdeal på TiVo-max/Bredband 500 och telefoni så vi hoppade på tåget.

    Vi är glatt överraskade. Boxen är snabbare än de föregående och bildkvalitet är toppen. Inga "block bildningar" eller ljudförvrängningar som vi alltid haft mer eller mindre. 

    Serieinspelning är väl det vi använder mest, ett par tre klick och serien spelas in automatiskt. 


    Fifiigt. 

  • Kunigunda

    Låter lovande. Min sambo är skeptisk pga våra tidigare problem med bildkvaliteten.

    Jag tycker inte att vi utnyttjar vårt nuvarande paket då vi aldrig kan se tv-programmen då de går. Allt som börjar för 21.15 går bort pga småbarnsbestyr och allt som börjar efter 22.30-23.00 går bort pga läggdags. Därför är jag sugen på TiVo.

  • Aniiee

    TiVO är SÅ 10 år sen... MINST! Ever head of a little world phenomenon called "The Internet"?

    Men, det är klart, TiVO funkar ju....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Kunigunda

    Jodå. Och vi har Netflix. Men det finns program som enbart finns på dyra Playsidor eller inte alls som går på TV, som jag faktiskt tycker är värda att se. Jag vill inte ladda ner filmer och TV-serier olagligt, och där tänker jag att inspelningsfunktionen kommer in.

    Jag hörde Alex Schulmans lätt överdrivna jermiad om TiVo när ComHem hårdlanserade det. Jag tycker att det känns lite bajsnödigt. Jag fattar att TiVo varken är innovativt eller top-of-the-line. Frågan är ju snarare hur funktionaliteten är i förhållande till vad som utlovas. Jag känner inget behov av att kunna sätta mig i TV-soffan och veta att jag är hon som går före. Jag är nöjd om jag kan få titta på lite kvalitetsunderhållning när jag väl sitter där.

  • Waldo
    Aniiee skrev 2014-01-26 14:10:48 följande:
    TiVO är SÅ 10 år sen... MINST! Ever head of a little world phenomenon called "The Internet"?

    Men, det är klart, TiVO funkar ju....
    Halleluja!
Svar på tråden TiVo - för eller emot