• Äldre 26 Jan 18:53
    38674 visningar
    68 svar
    68
    38674

    Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?

    Jag är bara väldigt nyfiken på om det är någon där ute med ett AMH på 0,2 som blivit gravid på första el andra försöket av IVF?

    Jag och min man börjar nu i Februari och jag är så rädd att det inte ska fungera alls! Jag är 36 år och har fått reda på att mitt AMH är så lågt som 0,2 vilket är urdåligt!
    Vore ju trevligt att höra om någon faktiskt lyckats på i alla fall de tre första försöken.


  • Svar på tråden Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?
  • Äldre 6 Feb 19:53
    #2
    cissis82 skrev 2014-02-06 13:15:58 följande:
    Jag har samma problem som dig fast jag är 32år & har ett värde på 0,3.

    Är oxå väldigt nyfiken på om det finns någon som har lyckats bli gravida.

    Eller har dom fått donerat ägg?



    Om inte allt för många veckor kan jag tala om hur det gått för mej! Du har ju ändå turen att ha åldern på din sida, det är ju värre för oss som är över 35 säger de ju. Men det är bara att kämpa på. Lycka till!
  • Äldre 7 Feb 05:28
    #4

    Tack Blicka! Och Grattis! Här behövs alla positiva inlägg som kan fås! Som sagt det är ju inte helt säkert att mitt amh är så lågt som 0,2!? Dessa tester är ju inte helt korrekta, men sen lär jag ju inte vara så långt därifrån. Sen är det ju olika för alla hur man svarar på behandling etc. Som sagt jag kör igång min behandling i nästa vecka, så jag lär snart få veta.

  • Äldre 23 Feb 11:04
    #7
    Flisan78 skrev 2014-02-23 10:41:55 följande:
    Jag förstår er!! Jag och min sambo har försökt bli gravida i 10 månader, kanske inte så lång tid, men jag fyller 36 i sommar och han 40 om en måndad. Då jag själv är barnmorska så tyckte vi att det var lika bra att göra en fertilitetsutredning då jag dessutom har spottings varje manåad innan mens. Vi gjorde den privat på IVF-kliniken i Stockholm, fick snabbt tid och det kändes bra. Den 4:e februari kom slaget, slaget som var så hårt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Min äggreserv var slut och mina ägg så dåliga att jag troligtvis inte ens skulle kunna bli gravid med hjälp av IVF. Mitt AMH var 0,07!!!! Jag har inte kunnat läsa om någon med så lågt värde. Läkaren sa att vi bör ställa in oss på äggdonation eller adoption. Vår värld rasade samman. Äggen slut?? Det hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat ana! Nu följde veckor av total sorg och kris. Att jag jobbar som barnmorska på en förlossningsavdelning var rena tortyren. Jag skulle tillbaks och ta FSH och LH på dag 3 i menscykeln. Mina spottings kom som vanligt och hoppet släcktes. Jag ringde IVF-kliniken och bad om någon att få prata med då jag höll på att bli tokig av sorg. Vi fick även återbesök till läkaren nu på torsdag den 27:e februari. Så kom inte min mens, jag kände lätt molande mensvärk och tänkte att den kommer väl nästa dag, men nej, morgonen därpå hade jag en liten ljus blödning precis som spotting och lite lätt mensvärk och tänke nu, nu kommer den där jävla mensen som jag har så, men nej, dagen därpå, alltså i går jag jag ett grav test som var positivt!!!! Vår lycka är total!! Vi vet att det är väldigt tidigt och risken för mf finns ju, men ändå, mot alla odds blv jag gravid, så jag vill till er alla där ute som kämpar och som fått besked om lågt amh, ge inte upp, det räcker med ett guldägg!! Det var precis sådana här solskenshistorier jag så frenetiskt sökt efter de sista veckorna och nu är jag en själv, hur det slutar vet vi ju inte, men jag blev gravid, trots att de sa att det inte skulle gå!!!!  Så ge aldrig upp!!!

    Kram till er alla som kämpar!!



    Men vilken historia!!!!!! Jag ska hålla tummarna för att det ska gå bra för dig!!!! Själv sitter jag precis på tåget på väg ner till Göteborg och ska förhoppningsvis få föra tillbaks ett embryo. De sa att de skulle ringa efter kl 10.00 om det inget blev, men än har de inte ringt i alla fall. Är så nervös för att de ska ringa så jag svimmar snart. Jag hoppas att av mina 4 stackars ägg att det är ett som vill kämpa för oss. Själv fyllde jag 36 i Januari och min man blev 45. Fick veta i sommeras att mitt AMH låg på 0,2. Jag visste inte ens om att det kunde vara så eller att det ens fanns en mätning för det. Men det är bara att kämpa på!!!!!!!!! Lycka till!
  • Äldre 23 Feb 15:19
    #11

    Ja idag är jag väldigt lycklig! De har fört in 2sr fina ägg igen som de sa var av bästa sorten. Jag hoppas och tror nu att det kommer bli i alla fall ett som fastnar. Tillåter mig själv att vara överlycklig i alla fall idag. Sen kommer väl de längsta 15dagarna i världshistorien innan man får testa sig.

  • Äldre 26 Feb 11:26
    #16
    Maria009 skrev 2014-02-25 10:49:22 följande:
    Hej!

    Jag är bara 27 år och mitt amh-värde är bara 0,2.

    Är nu inne på vårt andra ivf försök,

    Äggplock i morgon, är så nervös då det bara blev 1 sist som det inte blev nåt av.

    Men skönt att höra att det kan lyckas ändå trots låga värden, ökade mitt hopp lite :)



    Lycka till på äp idag! Hoppas nu att allt ser bra ut och att det går bra.
  • Äldre 12 Mar 19:03
    #19
    mian04 skrev 2014-03-12 18:38:38 följande:
    Jag hade amh-värde under 0,2 och fick bara ut två tillräckligt stora ägg vid mitt första IVF-försök, men båda delade sig normalt och sattes in. Nu har jag en liten dotter på 3 månader. Jag är 36 år.



    Åh Grattis till dig! Själv har jag på mitt första försök av ivf fått ett plus på stickan. Vi förde ju tillbaks 2 st ägg så den 2:a April så är drt dags för vul nere i göteborg. Drt går tydligen
  • Äldre 12 Mar 19:04
    #20
    mian04 skrev 2014-03-12 18:38:38 följande:
    Jag hade amh-värde under 0,2 och fick bara ut två tillräckligt stora ägg vid mitt första IVF-försök, men båda delade sig normalt och sattes in. Nu har jag en liten dotter på 3 månader. Jag är 36 år.



    Åh Grattis till dig! Själv har jag på mitt första försök av ivf fått ett plus på stickan. Vi förde ju tillbaks 2 st ägg så den 2:a April så är drt dags för vul nere i göteborg. Det går tydligen att bli gravid på första ivf försöket. Nu vill det bara till att den/de stannar där inne.
  • Äldre 12 Mar 21:28
    #22
    mian04 skrev 2014-03-12 20:03:46 följande:
    Ja, vad spännande! För min del blev det "bara" ett barn trots att två embryon sattes in, men så här i efterhand är det skönt att det inte blev två bebisar



    Vi kommer nog tyvärr aldrig få en chans till så vi hoppas vetkligen att det är två. Vi är ju 36 resp 45 så vi skulle nog hur jobbigt det än är ta två på en gång. Jag hoppas hoppas hoppas!
  • Äldre 12 Mar 22:14
    #24
    mian04 skrev 2014-03-12 22:08:15 följande:
    Samma här! Får nog inte heller chansen att få fler barn, är också 36. Det är väl nackdelen med att det bara blev en. Men samtidigt har jag sett flera med våra värden som fått barn typ två år efter beskedet, så det kanske finns en chans ändå att man hinner med en till. Never say never : -))



    Vi kommer aldrig att ha råd att göra om ivf i alla fall. Det skulle vara om det tog sig den vanliga vägen i så fall. Men jag tar gärna tvillingar för jag tror att jag blir för gammal sen.
  • Äldre 13 Mar 21:20
    #27
    Blicka skrev 2014-03-13 20:33:11 följande:
    Men vad roligt med plus håller tummar! Grattis grattis



    Tack så mycket! Nu är man nojjig över minsta lilla grej man känner i magen. Livrädd att något ska gå fel Hoppas man överlever dessa kritiska tre månader först och sen restetande av de nio. Man har ju hört hrmska saker som hänt i sen graviditet.
  • Äldre 10 Apr 12:19
    #29

    Har vart på Vul i Göteborg där de hittade ett litet hjärta som tickade för glatta livet. Nu är man ännu nojjigare för att något ska gå fel med vår lille kämpe där inne. Barnmorskan sa att risken för missfall innan v 12 var i alla fall väldigt liten då man sett ett hjärta slå. Så hon tyckte gott att vi kunde berätta för familj ich vänner. Vi har berättat för familjen, men vänner får vänta lite. Fick en liten blödning idag så säker är man ju aldrig. Sen kommer man inte kommer kunna slappna av och njuta av sin graviditet heller eftersom att något kan hända in i det sista. Suck! Kan det bli November någon gång eller? Hur går det för er andra? Hur har det gått för dig Maria 009? Fick du ut något ägg på äp? Och hur har det gått?

  • Äldre 31 May 13:49
    #32
    Seven Costanza skrev 2014-05-30 10:35:16 följande:
    Hur går det Frazze? Håller tummarna att du fortfarande är gravid!



    Jo tack det går bara bra här (tror jag) Jag går in i v 17 nu så jag känner ingenting alls för tillfället. Men jag var inne i v 12 på ett ultraljud och då slog ett litet hjärta för fullt. Nu väntar vi på v 20 då vi har vårt riktiga ultraljud!!!!! Hur går det för er andra?
  • Äldre 19 Aug 19:00
    #36

    Hej tjejer! Tyvärr så förlorade vi vår lilla flicka för tre veckor sen! Hon dog i min mage och de tror att hon förblött igrnom en blodkärls missbildning som hon hade på knät. Det är inte helt hundra att det var därför, men jag hade mycket blod i fostervattnet. Vi är helt förkrossade jag och min man så som vi längtat och väntat. V 24 och nu är hon borta för alltid :'( vi döpte henne till Elly. Hon var så vacker och nu är hon himlens vackraste ängel <3

    Har vart i kontakt med kliniken och vi får försöka igen snart vilket är tur. Men man känner sig lite för stressad till det med ett Amh som låg på 0.2 för över ett år sedan. Man skulle ju vilja sörja färdigt först. Hoppas att det går bättre för er andra! Kram

  • Äldre 18 Jun 11:00
    #39

    Hej allihopa! Jag vet inte om någon mer än jag fortfarande är aktiv här eller kan läsa detta, men jag gör ett försök.

    Efter att vår dotter dog i magen så körde vi på med 2 ivfer ganska så omgående. Det blev absolut ingenting av det. Då bestämde vi oss för att åka till Riga och köra äggdonation. Lite mindre stress för mig då jag fått höra att mina äggstockar gått i förtidspension. Vi körde ett försök med äggdonation och jag blev gravid, men fick mf i v 7 el något sånt. Detta var i oktober 2015. Då bestämde vi oss för att vänta till februari 2016 för vi skulle åka på semester till Australien i December och vara borta en månad. Dagen innan vi for så var jag hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm och han hade mycket bra att säga och jag fick en hel del vitaminer och sånt jag skulle ta. Han sa att jag skulle vara gravid naturligt inom 3 månader. Ja jo visst och jultomten är äkta oxå liksom. På vägen ner till Australien så fick jag min mens. 2 veckor senare så var jag gravid, vilket resulterade i en underbar liten kille som nu sitter och leker här intill mig. I allt det tragiska så kom något positivt ur det hela.

    Nu innan det är helkört så försöker vi igen med en till! Vi får se om det blir en naturligt eller om det blir äd på denna. Vi har 11 st blastocyster i frysen i Riga som väntar på oss i fall.

    Om man tror på sånt så sa ett medie till mig att jag ska få en son till, så på något sätt så hoppas jag att hon har rätt.

    Om någon av er läser detta, så får ni gärna berätta hur det gått för er.

    Kramar från mig!

  • Äldre 18 Jun 14:13
    #41
    månenstiger skrev 2017-06-18 14:03:20 följande:

    Hej,

    vilken underbar historia! Ursäkta att jag hoppar in, men hoppet väcks av en berättelse som din.

    Jag har två IVF-försök bakom mig, ett som gav dålig utdelning, ett som resulterade i  MA.

    Hur uppfattade du den här dr Hübinette på Hormonelle? Jag googlade på hans namn och han blev tydligen av med sin läkarlegitimation 2013. Har du haft fler kontakter med honom, nyligen?


    Ja han är pensionär så det är nog därför han inte har kvar läkarlegitimationen. Jag träffade han 1a dec 2015 och han hjälpte mig i alla fall. Han vet vad han pratar om kan jag säga. Sen är det olika om han kan hjälpa dig eller inte. Jag tycker han är värd de 2800kr han tog för 1 timma. Jag tog även letrozol då när jag blev gravid.

    Jag skrev ett långt email till honom el Hormonelle då och berättade om alla mina problem jag haft efter att jag slutat med mina p-piller. Allt från oljig acne hud till att jag tappade håret och barnlöshet. Ja precis allt jag kunde komma på. Han tyckte vi skulle träffas och vi passade på. Jag skulle "boosta" till nästa äd tänkte jag. Men som sagt så 2-3 veckor senare var jag gravid. Nu märkte jag det inte förrän mensen uteblev då. Men jag som försökt i 7 år trodde ju aldrig att det skulle gå första försöket! Speciellt eftersom att vi inte försökte ens. Hoppas du lyckas snart!
  • Äldre 18 Jun 14:48
    #43
    +1
    månenstiger skrev 2017-06-18 14:28:13 följande:

    Stort tack för info! Ja givet hur mycket allt detta kostat hittills och hur desperat man är så är kostnaden ett mindre problem... och vanliga sjukvården är helt döv för allt som inte faller inom deras ramar.


    Sverker jobbar utanför ramarna då därför är han bra! Man behöver bara berätta vad som är felet! Hormoner kan han till 1000% alla jäkla tester vi tar på vc är bara skräp! De stämmer ju inte ens! Skriv till han! Du kan förlora 2800kr!
  • Wed 11 Sep 2019 19:32
    #54
    Lenze skrev 2019-09-11 11:24:45 följande:

    Hej! Jag har också precis varit hos Sverker. Fick massa vitaminer.  Fick även Estradot utskrivet samt rekommendation om progesteronkräm Matriarch som jag inte vågat använda. Använde du Estradot och progesteronkräm? 


    Ja det gjorde jag och i samband med letrozol så blev jag gravid första försöket! Det gjorde susen och semester i värmen med myyycket rödvin gjorde säkert sitt det med. Vi myste säkert varannan dag från dag 9-10 på mensen. Jag håller tummarna för att ni lyckas precis som vi gjorde!
  • Wed 11 Sep 2019 21:58
    #56
    Limarie skrev 2019-09-11 20:59:34 följande:

    Varför tog du Letrozol?


    För utvecklande av äggblåsor antar jag! Det är ju lite som en mini ivf ju.
Svar på tråden Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?