• Anonym (Vad tycker ni?)
    Äldre 27 Jan 13:27
    2437 visningar
    6 svar
    6
    2437

    Tycker ni det är ok att byta förskola?

    Tycker ni det är ok att byta förskola?

    Efter sommaren nu så börjar min mellersta på 6 års o har ett syskon i ettan. har då en kvar på dagis. dagiset ligger en bit ifrån skolan så jag måste stanna på två ställen, vilket tar tid o jobb. Bredvid skola ligger ett annat dagis, hade vart perfa att ha dom där. Tjänar 30-40 min att ha dom närmre  på samma ställe...Funderar på att byta till efter sommaren för min då 3 åring. o dom andra två går till skolan..
    Han kommer ju att få lämna sina kompisar o bra personal men han har varit på den nya bredvid skolan då den han nu går på varit stängd ibland o på sammanslagningar....
    Tycker ni det är ok att byta bara för den saken skull?

  • Svar på tråden Tycker ni det är ok att byta förskola?
  • Philip­pa
    Äldre 27 Jan 13:29
    #1

    Ja, jag hade bytt av den anledningen.

  • Anonym (Vad tycker ni?) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 13:41
    #2

    Så det är inte ego av mig? Vad ska jag säga till pers på den nuv om han ska byta... känner mig dum  typ" nej jag orkar inte stanna på två ställen" vågar inte säga det känner mig löjlig...

  • Philip­pa
    Äldre 27 Jan 13:42
    #3
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2014-01-27 13:41:28 följande:
    Så det är inte ego av mig? Vad ska jag säga till pers på den nuv om han ska byta... känner mig dum  typ" nej jag orkar inte stanna på två ställen" vågar inte säga det känner mig löjlig...
    Nej, det är inte ego.... säg som det är bara.
  • Äldre 27 Jan 16:08
    #4

    Ett annat skäl för byte är väl också att fler barn på förskolan nära skolan kommer att gå i den skolan sen.

  • Äldre 27 Jan 18:39
    #5

    Jag går helt efter principen att gå på det som är närmast. Då är det fler barn som bor nära som går på samma och det är också de personerna som hamnar i samma skola.

  • Äldre 27 Jan 20:24
    #6

    Du kan ju också se det som att ditt barn behöver vistas kortare tid på fsk.. :)

Svar på tråden Tycker ni det är ok att byta förskola?