• MTL

    Ringa via internet med mobilen?

    Jag tappade min iPhone i badkaret och den startade inte så jag skaffade en Samsung istället. Nu har jag tappat bort den så jag provade att starta iPhonen och den funkar!

    Problemet är att jag inte har något SIM-kort och jag vill helst inte köpa ett nytt förrän jag är säker på att den andra mobilen är borta 'för gott' (jag är en slarver som ofta tappar bort mina saker, men de har hittills alltid kommit tillbaka till mig på ett eller annat sätt). Internet fungerar så jag kan sms'a via Kik. Finns det någon app som man kan ringa via, även om simkortet saknas? 

  • Svar på tråden Ringa via internet med mobilen?
  • MTL
    IsDimma skrev 2014-01-28 11:48:11 följande:
    Skype?
    Jag har Skype, men då måste mottagaren också ha det. Funkar bra med sambon och familjen, men jobbigt att inte kunna ringa någon annan. Laddade ner Viber, men man måste aktivera med en kod som man får via sms. Annars får jag skaffa ett tillfälligt kontantkort antar jag. 
  • sportpappa
    MTL skrev 2014-01-28 12:10:36 följande:
    Jag har Skype, men då måste mottagaren också ha det. Funkar bra med sambon och familjen, men jobbigt att inte kunna ringa någon annan. Laddade ner Viber, men man måste aktivera med en kod som man får via sms. Annars får jag skaffa ett tillfälligt kontantkort antar jag. 
    Om du betalar så kan du ringa med Skype till de som inte har Skype.
  • MTL
    sportpappa skrev 2014-01-28 13:03:05 följande:
    Om du betalar så kan du ringa med Skype till de som inte har Skype.
    Aha, det visste jag inte.. hur gör man då? Försöker att ringa som vanligt, men det avslutas på en gång.
  • MTL

    Nu ser jag.. man måste köpa skypekredit först :) Tack, skönt att veta att jag kan ringa ifall det skulle behövas!

Svar på tråden Ringa via internet med mobilen?