• janis

    Singel förevigt?

    jag har varit singel i 4 år och det känns som jag har vart det i 40 år...

    har nyss fyllt 26 år har haft 1 långt förhållande som varade i 3 år. Anledningen till att det tog slut var för att jag flyttade till en annan stad pga jobb.

    Jag har självklart dejtat och tillochmed provat internet dejtning, men ingenting har varit seriöst eller längre än ett par månader...jag jobbar som konsult så byter jobb ofta, tränar flera gånger i veckan och har ett gäng med vänner som jag umgås med MEN nu börjar ångesten sakta krypa i samband med varje födelsedag att jag är helt ensam och att det måste vara nåt fel på mig..har inte ens en flört som hör av sig då och då.
    mina vänner tror det är en tidsfråga, jag tar hand om mig själv, är social och ser bra ut tycker jag, men känns som mitt hopp om att träffa den rätta har svalnat för länge sen, nu vill jag bara träffa NÅN hur desperat det än låter och sjukt att även skriva det...

    vad har ni singlar för erfarenhet av singellivet? känns som jag är den sista singeln i stan och kommer aldrig träffa nån som intresserar mej..trodde och hoppades att varje dag ger nya möjligheter att träffa nån men börjar tveka mer och mer när ingenting händer...på 4 år..


  • Svar på tråden Singel förevigt?
  • Baam

    Jag känner såå igen mig.


    Börjar också bli less på att inte hitta nån vettig. Är inge fel på mig heller, vad jag vet eller får höra, många säger jag är ett kap. Ser bra ut, har barn, pluggar osv. Men tamefaan att man är ensam iallafall. Börjar tro det är nå fel på mig! Är 23år. Nånstans är ju felet liksom.

    Börjar känna mig stressad och känner som du, är jag sista jävla singeln eller? Haha...
    Alla går in i förhållanden, får fler barn åså, men jag står här ensam än!! Whyyy?!

  • Flashbulb

    Hatar er människor som tycker synd om er själva och gnäller som snorungar. Buhu,, jag är ensam och ingen vill ha mig. Oj vad synd det är om mig. Skärp er! Ni tar era liv för givet och tror att allt kommer bli så bra när ni får en partners. Vilka krav ni ställer på eran framtida partner, att han ska få er att må bra. Fokusera på era egna liv och ser ni något ni gillar ta initiativ istället för att vänta på att någon ska göra det! ! !  Alla verkar ha bråttom med allt och alla jämför sig med alla. Inte undra på att förhållanden fallerar och inget håller i längden när ni bara rusar in i förhållanden där ni nöjer er med varandra bara för att inte vara ensamma.

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

    Ts...
    Det är ju underbart att vara själv.
    Ja ibland kan man sakna närheten osv...men vafan inget gnäll och man behöver anpassa sig ett skit till någon.
    Vill jag vara tråkig, ja då kan jag vara det i veckor...månader...ja år om så skulle vara.
    Nu var det vara ett uselt exempel men passa på och njut istället som jag!Skrattande

  • Baam
    Flashbulb skrev 2014-04-12 22:55:29 följande:
    Hatar er människor som tycker synd om er själva och gnäller som snorungar. Buhu,, jag är ensam och ingen vill ha mig. Oj vad synd det är om mig. Skärp er! Ni tar era liv för givet och tror att allt kommer bli så bra när ni får en partners. Vilka krav ni ställer på eran framtida partner, att han ska få er att må bra. Fokusera på era egna liv och ser ni något ni gillar ta initiativ istället för att vänta på att någon ska göra det! ! !  Alla verkar ha bråttom med allt och alla jämför sig med alla. Inte undra på att förhållanden fallerar och inget håller i längden när ni bara rusar in i förhållanden där ni nöjer er med varandra bara för att inte vara ensamma.
    Shit va bitter, du måste må dåligt över något :) Tror knappast varken jag eller TS tror/resonerar som du påstår :) Skaffa ett ligg o le!
  • Flashbulb
    Baam skrev 2014-04-15 19:59:15 följande:
    Shit va bitter, du måste må dåligt över något :) Tror knappast varken jag eller TS tror/resonerar som du påstår :) Skaffa ett ligg o le!
    Bitter över vadå? Jag får knulla till skillnad från er. Det är ni som är patetiska och desperata och tycker synd om er själva. Ni har det alldeles för bra i era liv!
  • Baam
    Flashbulb skrev 2014-04-15 23:17:35 följande:
    Bitter över vadå? Jag får knulla till skillnad från er. Det är ni som är patetiska och desperata och tycker synd om er själva. Ni har det alldeles för bra i era liv!
    Jag får väl ligga varenda dag om det är det jag vill, men de är inte det jag är ute efter vet du. Tror inte det är så jävla ovanligt heller att man vill leva med någon. Tack o adjö din trångsynta jävel=)
  • Av ingens frö

    Flashbulb, vill faktiskt bara säga tack för ditt inlägg. Eller din käftsmäll. Jag behövde den ikväll. Sitter just nu och tycker lite synd om mig själv, det kommer över en ibland när man är ensam. Men precis som du säger så är det inte ett dugg synd om oss singlar. Att hänga upp sin lycka på en framtida partner är helt galet. "Bara jag träffar nån blir allt bra" är nog det mest naiva och dumma man kan tänka. Jag är fullt kapabel själv att göra mitt liv awesome, partner eller inte. Innan man lärt sig att uppskatta sig själv och ansvara för sitt eget välbefinnande kanske man inte borde träffa nån helt enkelt.

  • Radhuspinglan

    När jag slutade leta så dök guldkornen upp. Dock har jag börjat trivas med singellivet så pass, att jag blåst av alla relationer. Jag orkar inte med alla "måsten" det medför. Jag vill kunna vara fri närhelst jag vill. Jag är också 26 år.

  • en blind vän

    Hej. Har bara varit single I år. Klagar inte. Har mycket att göra ändå. Är trevlig mot de flesta.
    För 2 år sedan när jag var I förhållande så kom jag I samspråk med en kvinna. Hon hade något besvär så jag mejlade en läkares kontakt uppgifter till henne. Efter det ingen kontakt.
    Hon tog kontakt med mig för en månad sen. På söndag ska jag på min andra date med henne.

    Vad jag vill saga är att var social, hjälpsam. Det som hander det hander.


    ,--O-O
  • meadows

    Jag är 42. Har aldrig haft ett förhållande. Jag hoppas att jag en dag ska träffa rätt tjej. Men jag får också vara realistisk. Det kanske inte kommer ske. 

  • lelle14
    meadows skrev 2014-05-10 13:01:24 följande:
    Jag är 42. Har aldrig haft ett förhållande. Jag hoppas att jag en dag ska träffa rätt tjej. Men jag får också vara realistisk. Det kanske inte kommer ske. 
    Jag är 31år och har aldrig haft ett förhållande :) välkommen till klubben kompis :)
  • carlf

    Jag är 36 år singel kille utan barn. Ena dege ntrivs man som singel o kan inte tänka sig nått annat, nästa dag saknar man den rätta kärleken o någon att planera framtid med, sen nästa stund saknar man bara närheten o allt det där. 
     Ja kärlek är verkligen svårt;) Men vad livet är härligt ändå;)

  • Emmlupp

    Halka in på denna tråd och kände så extremt igen mig i det du skrev. Är 25.


    Hur har det gått för dig ? : )

Svar på tråden Singel förevigt?