• Choppen

    Utebliven vinst från FL...

    Är det någon mer som deltog och vann i tävlingen "Julkalendern" som gick varje dag i december och inte fått sitt Pris? Eller har alla utom jag fått?

    Kan F.ö. tillägga att jag vann första dagens tävling, d.v.s. 1/12 så det har funnits god tid att skicka iväg det...


    Jag har tagit upprepad kontakt med forumvärden och efterfrågat vart det har tagit vägen utan framgång, det senaste har inte ens besvarats. Därför blir jag lite nyfiken på hur många det är som faktiskt fått sina vinster?   

  • Svar på tråden Utebliven vinst från FL...
  • Choppen
    Ramborg skrev 2014-02-02 18:32:45 följande:
    En bekant vann en annan tävling för nåt år sedan och det var ett jäkla krångel och tjat innan hon fick ut sin vinst. Men hon fick den till slut.

    Det handlar bara om att tjata lite extra och göra lite väsen av sig alltså Flört
  • Choppen
    Limalie skrev 2014-02-02 18:34:16 följande:
    Klart du ska ha din vinst Choppen {#emotions_dlg.flower}

    Dåligt av FL, 2 månader sedan ju.

    Ja hade det varit en "skitsak" som vinst hade jag inte brytt mig men nu var det en Fisher Price hoppgunga som kostar nånstans runt 2000 kr så då känns det värt att lägga lite krut på de!
  • Choppen
    viseversa skrev 2014-02-02 19:48:37 följande:
    Oj vad sur man blir av att läsa detta. Klart du ska ha ditt pris ts. Kan någon på fö förklara sig??
    Jag har inte fått någon förklaring utan ett svar från forumvärden där hon först skulle dubbelkolla adressen med företaget som ska skicka sedan när jag så till igen så skulle hon puffa på dem igen men zip och nada har hänt. Nu när jag hörde av mig senast så fick jag inte ens svar av forumvärden. Det har inte sagts vad det är för företag som ska skicka heller så jag kan liksom inte ta kontakt med dem själva och höra vad som gått snett.
  • Choppen
    Limalie skrev 2014-02-02 21:38:51 följande:
    Ja det ska bli kul att höra deras bortförklaring imorgon, gissar jag.


    Fick du alldeles rätt i att idag hade jag fått svar från Forumvärden! Tydligen så har produkten varit slut hos företaget men att det var på ingång och det beklagades att jag fått vänta så länge. 


     


    Så vi får se om det dyker upp något inom närmsta framtiden, jag tror inte på något förrän avin ligger i min låda! 

  • Choppen
    mr me skrev 2014-02-03 16:55:17 följande:
    Var det fler om deltog i tävlingen/tävlingarna som inte fick sina vinster de heller? Skulle vara intressant att veta om det bara var en som drabbades eller om alla väntar på sina vinster...

    Ja det var faktiskt lite därför jag startade tråden, man börjar liksom undra.
  • Choppen
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-04 21:03:47 följande:
    Är det inte konstigt att FL inte gått ut och svarat ännu?

    Jo jag fick ett svar via pm dagen efter att jag startat tråden (ser inget samband där Drömmer) och företaget hade slut på lagret och forumvärden hoppades på att kunna återkomma till mig under dagen om beräknad tid när vinsten kommer, det har dock inte hänt än...
  • Choppen
    Apelsin skrev 2014-02-07 10:13:17 följande:
    Jag vann andrapris på stora fototävlingen "FL:s fotograf." Väntar fortfarande på min kamera. 

    Hur länge har du fått vänta?
  • Choppen

    Kan tillägga att efter "beklagandet" om att det tagit så lång tid och att hon avser att återkomma samma dag om hur lång leveranstid det var så har jag hört sipp och nada! Jag hoppas sannerligen att man sitter och skäms ögonen ur sig! 2¹/₂månad har de haft på sig att skicka den där jävla vinsten, vi må ju ha världens långsammaste postgång?!

  • Choppen
    viseversa skrev 2014-02-11 18:17:21 följande:
    Wow grattis ts.

    Haha tack! Har ju dock inte hämtat ut det än, så jag tar inte ut något i förskott! Är bortrest på semester nu men så fort jag kommer hem ska jag hämta ut det!
  • Choppen

    Kommer ni ihåg det där "jag har inte hämta det än så jag tar inte ut något i förskott"??

    Jag hämtade ut paketet idag, tyckte att det verkade orimligt lätt...kommer hem och vad ligger i, den F.ö. mycket förstora kartongen??? Jo en sängmobil....EN SÄNGMOBIL!!!!!!!! Värde 559 sek enligt gobaby.se hemsida, som är leverantören av priser....VART ÄR MIN HOPPGUNGA VÄRD 2195?????????

    Detta för fan skandal!!!! Skrikandes

  • Choppen
    viseversa skrev 2014-02-16 17:56:58 följande:
    Hade dom alltså jagt ner en liten sängmobil i en stor kartong så det såg ut som dom skickat rätt sak? Jag skulle fan itne ge mig. Låter ju helt sjukt. Och INGEN från fl har skrivit i denna tråd fortfarande. 

    Ja man undrar om det inte var så de hade tänkt.

    Jo exakt en sådan gunga har jag vunnit!

    Skickade ett PM omedelbums där jag, åter igen, fråga vart vinsten är. Kollade upp tävlingsreglerna också för att se om de kan byta ut vinsten och de kan de till MOTSVARANDE VÄRDE. Plus att jag tycker att det tillhör god ton att man i så fall meddelar att man kommer att byta ut vinsten.

    Nu väntar jag på svar. Sedan återstår det krångel med återsändning av det felaktiga skickandet och jag tänker definitivt INTE stå för något porto!!

    Nä jag är så jävla besviken rent ut sagt!
  • Choppen
    Molgan 008 skrev 2014-02-16 18:13:38 följande:
    Sjukt! Och FL lyser fortfarande med sin frånvaro här i tråden.

    Ja det är sjukt.

    Jag har iofs svårt att tänka mig att FL går in och kommenterar enskilda ärenden i officiellt forum även om det är jag som dragit igång tråden.
  • Choppen

    Eftersom jag har spytt så mycket galla här så är det inte mer än rättvist att jag även talar om när man får bra bemötande!


    Har just avslutat ett samtal med en jättetrevligtjej från gobaby.se som beklagade 1000 gånger för att det har tagit så lång tid och hon vet inte hur det kom sig att mobilen har skickats till mig men den får jag behålla utan kostnad! Sedan fick jag också möjlighet att välja om jag vill vänta på gungan (som är slut hos leverantören) eller om jag vill välja något annat ur deras sortiment för motsvarande summa!


     Så nu känns allt betydligt bättre  

  • Choppen
    puss skrev 2014-02-17 14:33:25 följande:
    Tänk vad lite trevligt bemötande kan höra skillnad!!

    Ping, FL.


    Nåja, var inte för hård mot FL, forumvärden har oftast svarat på mina PM fort, det är ett par gånger som det har dröjt. En del PM har varit dessutom varit skrivna i affekt och hon har aldrig bemött det eller varit OTREVLIG.


    Sedan var det just det att det dröjde så förbaskat länge gjorde mig jäkligt irriterad, nu vet jag vad jag har att vänta ett tag till innan den dyker upp men jag vet varför och gjorde det valet. Men det är alltid skönt att ha en kommunikation så man vet vad som händer/har hänt och plåster på såren är alltid uppskattat!

  • Choppen
    Limalie skrev 2014-02-26 17:52:51 följande:
    Den kommer väll lagom till bebis kan börja använda den

    Haha jag tänker väl mig något sådant
  • Choppen
    Nape skrev 2014-02-26 18:19:46 följande:
    Haha, ja undrar vad förklaringen är. Eftersom Trygg Hansa valde att inte svara mig kommer jag aldrig att veta.

    Frågan i tävlingen känns kul, såhär i efterhand. Vill jag ha mitt barn försäkrat hos dem när de visar fram dessa sidor? Om det är svårt att få ett par biobiljetter, hur svårt är det att få hjälp vid eventuell skada/ sjukdomsfall? Bra reklam. Verkligen.

    Jag hade nog legat på dem lite mer och nu har det ju dessutom gått ett tag så en kompensation skulle vara på sin plats?!
Svar på tråden Utebliven vinst från FL...