• Äldre 11 Feb 21:52
    3320 visningar
    14 svar
    14
    3320

    Bäckenbottenbedövning

    Hej!

    Jag undrar om någon vet om denna fortfarande går att välja? När jag väl var inne på förlossningen 2012 fick jag till svar att detta inte längre ges. Dock tror jag att jag fick det ändå eftersom jag inte kände ngt när det väl var dags, inget värkarbete och därför användes sugklocka.

  • Svar på tråden Bäckenbottenbedövning
  • Äldre 12 Feb 12:28
    #1

    Ingen?

  • Äldre 12 Feb 13:31
    #2

    jag fick det, fast bara efteråt när jag syddes.

  • Äldre 12 Feb 19:39
    #3

    Ingen som nyligen fått det vid utdrivningsskedet?

  • Äldre 12 Feb 19:53
    #4
    MinBebis skrev 2014-02-12 12:28:20 följande:

    Ingen?


    Jag fick det 09 när jag födde dottern! Gjorde så in i helvete ont, skrek och hoppade till så jag lättade från sängen... värst av allt under hela förlossningen. Kommer stå i mitt förlossningsbrev att jag INTE vill ha det nu :P
  • Äldre 12 Feb 19:56
    #5
    MinBebis skrev 2014-02-12 19:39:39 följande:

    Ingen som nyligen fått det vid utdrivningsskedet?


    Jag fick det alltså som en förberedelse till sugklocka, när hjärtljuden gick ner. Men sen behövdes aldrig sugklockan och hjärtligen gick upp vid nästa krystning..
  • Äldre 12 Feb 20:27
    #6

    Har läst många som säger att det gör så ont när bedövningen läggs. Jag måste ha fått den när de bestämde sig för sugklocka, märkte inte att de la den dock och kände inte smärta när de drog ut henne med våld. Kände inget när de sedan sydde heller.

  • Äldre 12 Feb 20:29
    #7

    Så var det det jag fick hade jag ju självklart önskat det igen. För det kan inte varit ngt annat som jag missat?

  • Äldre 12 Feb 20:42
    #8

    Jag blev erbjuden det som komplement till Eda vid min igångsättning 2011. Det var på södra bb (SÖS).

    Gick dock fort i slutet så hann inte med den. Men finns, det gör den tydligen

  • Äldre 13 Feb 13:21
    #9

    epidural är det bästa, så man får vila lite mellan tycker jag.
    Tycker att när man ska klämma ut ungen hjälper inget annat ändå, bara håll krampaktigt i lustgasen å tryck på ;)

  • Äldre 13 Feb 16:48
    #10

    Fast bäckenbottenbedövning är ju det som ska hjälpa vid utdrivningen,

  • Äldre 8 May 12:50
    #11

    Jag har blivit erbjuden bäckenbotten dövning inför min förlossning i sommar för att jag är livrädd för smärtan i utdrivningsskedet som jag hade förra gången. Men den kanske inte används på alla förlossningar?

  • Äldre 8 Oct 11:10
    #12

    Jag fick den 2013 mä mitt 4:e barn o Aldrig mer säger jag. Var d värsta på hela förlossningen. Har hellre bara lustgasen. O skiten hjälpte inte mig. Fem min efter började krystvärkarna o sen kom hon. Väntar mitt femte nu i jan 2015 o då ska jag ha epiduralen om ja hinner. Vill trsta den

  • Äldre 28 Oct 18:17
    #13

    För mig har PDB hjälpt jättebra vid båda mina förlossningar.

    Hade EDA vid första och spinal vid andra förlossningen, att få bäckenbottenbedövningssprutan kändes inte alls. Krystningsskedet tog en timme första gången och fem minuter andra gången, ingen av gångerna kände jag någon smärta. Däremot kändes kraften i krystvärkarna bra och det var inte svårt att veta hur jag skulle krysta.

    Att bli sydd efteråt kändes inte heller, tack vare PDB:n.

  • Äldre 12 Nov 17:21
    #14

    Jag fick det förra året när mina killar föddes eftersom de inte hann sätta epiduralen.Kände inget alls när den sattes.Kommer ta det igen istället för eda om det blir något syskon,kanonbra!


    Tvillingmamma till pojkar födda 8/10-13
Svar på tråden Bäckenbottenbedövning