• Leonie88

    flicknamn, som inte slutar på a och inte är så vanligt.

    Väntar mitt första barn. Jag och sambon är överens om ett pojknamn men hittar inte ett gemensamt flicknamn. Gillar flicknamn som inte slutar på a, inte är så vanligt och inte har ett givet smeknamn.

    hoppas ni kan hjälpa mig.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-12 16:42
    Gärna äldre svenska namn, fornnordiska eller nordiska.
  • Svar på tråden flicknamn, som inte slutar på a och inte är så vanligt.
  • Y L L E

    Blandar och ger!

    Annie

    Elinne (stumt e)

    Ellinor

    Idun

    Karin

    Kristin

    Linn

    Maj-Lis

    Reidun

    Sally

    Solveig

    Stine

    Tilde

    Avslutar med ett härligt namn som slutar på a - Vega! Tycker Gusten & Vega låter bra ihop :)

  • Leonie88
    hansine skrev 2014-02-13 20:55:19 följande:
    Alfild Ammy Anne Anette Anny Barbro Björg Borghild Bothild Chatrine Cloë Dagny Irené Eve Gertrud Git Gun Hansine Ingeborg Inger Ing-Marie Ingrid Margit Karin Kim Lisbeth Lise Marianne Marie Metallica Monic Månstråle Pam Pim Ragnhild Signhild Sigrid Sissel Solvig Susanne Sylvi Vilde

    Gilla Lise, ska ta med det till sambon.
  • Leonie88
    emsapemsa skrev 2014-02-13 22:41:25 följande:
    Vi har också svårt med flicknamn. Här är några som jag tycker om men som sambon ratar: Juno, Ilse, Juni, Lo, Elise, Tilde. Det enda namnet vi båda gillar är Ella, tycker det är tråkigt att det blivit så vanligt bara!

    Ja är jättesvårt. Har alltid haft fler flicknamn än pojknamn på min lista men nu känns ingen av de namnen perfekta. Å de jag ville ha gillar inte sambon. gillar Ilse men inte sambon. Tilde har varit en favorit länge men är för vanligt :(
  • Leonie88
    Idun skrev 2014-02-14 20:00:23 följande:
    Kul namntråd :) Har till och med lärt mig nya namn. Du verkar gilla namn på E och på I? Här är från en dansk sida, men många finns nog i hela norden: Adine Ailin (lite som eilin) belinde Aylin Boel Birit Celind Dicte Edel Ellyn (låter lite som Elin) Enid Etel (Har varit uppe fast med H i) Gilda Grete Hild Iren jorid Jolie Lorin Mailin maris Meline Norin Roselin Rine Sirin Solrun Sunniva Trude Turid Undine Aidin (Samiskt) Aidina Duiri (samiskt) Elén (kanske inte så jättekul att heta i sverige) Finland: Elve Heide Ailin Alli Anise Aylin Eirin Eivin Liri Ilis (Lite som Ilse fast utan vilse, och elise, kanske går att stava med e på slutet)

    Jo gillar nog namn med i och e. Ailin, uttalas Ajlin? Ilis var också fint.
  • Y L L E
    Idun skrev 2014-02-14 20:00:23 följande:

    Kul namntråd :) Har till och med lärt mig nya namn.
    Du verkar gilla namn på E och på I?

    Här är från en dansk sida, men många finns nog i hela norden:

    Adine
    Ailin (lite som eilin)
    belinde
    Aylin
    Boel
    Birit
    Celind
    Dicte
    Edel
    Ellyn (låter lite som Elin)
    Enid
    Etel (Har varit uppe fast med H i)
    Gilda
    Grete
    Hild
    Iren
    jorid
    Jolie
    Lorin
    Mailin
    maris
    Meline
    Norin
    Roselin
    Rine
    Sirin
    Solrun
    Sunniva
    Trude
    Turid
    Undine
    Aidin (Samiskt)
    Aidina
    Duiri (samiskt)
    Elén (kanske inte så jättekul att heta i sverige)

    Finland:

    Elve
    Heide
    Ailin
    Alli
    Anise
    Aylin
    Eirin
    Eivin
    Liri
    Ilis (Lite som Ilse fast utan vilse, och elise, kanske går att stava med e på slutet)


    Idun! Vilken dansk namnsida har du hittat? Söker också dansk namn men inte hittat någon sida jag riktigt gillar än..
  • Idun
    Y L L E skrev 2014-02-16 15:41:07 följande:
    Idun! Vilken dansk namnsida har du hittat? Söker också dansk namn men inte hittat någon sida jag riktigt gillar än..
    Nordicnames.de! Dansk sida med nordiska namn :) 
  • Merima
    Leonie88 skrev 2014-02-12 16:09:57 följande:
    Väntar mitt första barn. Jag och sambon är överens om ett pojknamn men hittar inte ett gemensamt flicknamn. Gillar flicknamn som inte slutar på a, inte är så vanligt och inte har ett givet smeknamn. hoppas ni kan hjälpa mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-12 16:42
    Gärna äldre svenska namn, fornnordiska eller nordiska.
    Har ni hittat något namn än som ni tycker om än eller!? 
  • Leonie88
    Merima skrev 2014-02-17 16:50:37 följande:
    Har ni hittat något namn än som ni tycker om än eller!? 

    Vår lista hittills: Elanor, Elvy, Linn, Eleonora. Gärna synpunkter från er andra :)
  • fluu
    Leonie88 skrev 2014-02-17 17:13:49 följande:

    Vår lista hittills: Elanor, Elvy, Linn, Eleonora. Gärna synpunkter från er andra :)
    Själv är jag väldigt förtjust i Elvy! Ovanligt än, ligger lite i startgroparna sådär, men kommer troligen inte booma än på några år. Det är både sött och rivigt. Visserligen väldigt mycket smeknamnsaktigt, men ändå rejält. En underdog som ändå inte är avvikande. Perfa!

    Elanor och Eleonora vill jag gärna slå ihop till Eleanor. Elanor känns som konstig och krånglig stavning som inte helt påminner om uttalet och kan orsaka förvirring. Eleonora känns lååångt och stolpigt. Bra och klassiskt namn, som väl kanske ändå blir Ellie till slut.

    Linn har jag av någon anledning väldigt svårt för. Det känns avhugget på något vis och är väldigt mycket min generation, dvs jag är ganska trött på det. Linni eller Linna tycker jag däremot är lite coola.

    Så:
    1. Elvy
    2. Eleonora(hellre Eleanor)
    3. Elanor
    4. Linn

    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden flicknamn, som inte slutar på a och inte är så vanligt.