• Forumvärd

    Tävling Love is in the air! Vinn presentkort från Kalassmycken!



    Love is in the air Hjärta
    Idag är det Alla hjärtans dag och det vill vi fira med en tävling i kärlekens förtecken.

    Tävlingen är enkel och går till så här:
    Vad symboliserar kärlek för dig?
    Är det något någon eller du själv sagt?
    Är det en person?
    En händelse eller vad är kärlek för dig!

    Berätta för oss i tråden och det kan du göra med ett foto,berättelser,dikter, teckning eller något annat kreativt sätt. Valet är ditt!
    Du måste också lämna en motivering till varför du ska vinna.

    Då är du med och tävlar om fem presentkort från Kalassmycken

    Tävlingen pågår t.om 20/2 och vinnare meddelas därefter i tråden.

    Vinnare tas ut av en jury från Familjeliv.se

    Lycka till!Solig
  • Svar på tråden Tävling Love is in the air! Vinn presentkort från Kalassmycken!
  • Loriyana

    Riktig kärlek för mig är när man tänker på den andre personens bästa och inte enbart på ens egna själviska behov. 

  • s fia
    En mammas kärlek och en dotters första "kärlek"

     


    Till min söta lilla dotter Hjärta

    30 januari 2013

    Jag minns så väl det där suddiga strecket, som med veckorna bara blev starkare och starkare. Ju längre tiden gick, ju mer växte du och även min kärlek till dig. Men trots all lycka och glädje fanns även en gnutta rädsla. En rädsla över vad rollen som mamma egentligen innebar, skulle jag klara av detta?
    När du väl tittat ut hade rädslan försvunnit, jag var helt förälskad och trots att allt var nytt och okänt så kändes det ändå som det mest naturliga.

    Idag fick jag ett samtal ifrån en pojkes mamma. Mamman som ringde lät först lite allvarlig, men det ändrades ganska snabbt. Hon berättade att du skickat med hennes son en liten lapp att ta med hem ifrån skolan. På lappen stod det att du ville bjuda hem honom på en romantisk kväll med övernattning.
    Älskade unge, jag trodde jag skulle ha mer tid på mig att förbereda mig inför det här, du är ju bara sju år. Jag tror att den andra mamma kände ungefär som jag, men vi kunde inte låta bli att le åt ditt söta brev.  Tillsammans bestämde vi att ni såklart skulle få träffas och ha en romantisk middag, men det där med övernattning får vi nog ta när ni "dejtat" ett tag.

    Jag hoppas vinna ett presentkort hos Kalassmycken, för då skulle min dotter få ett par nya söta örhängen.

    Ja, för hon är allt en liten mästare på att råka tappa bort just sådana. Flört
  • Cogito ergo sum

    Kärlek är när man gör allt för någon annans bästa även om det inte är vad man själv vill eller önskar.
    När man låter dem gå och flyga och vara fria i sina känslor.
    Är det äkta kärlek så finns de kvar trots sin frihet.

    Kärlekscoctail
    2 msk kärlek
    2 tsk gräl
     2 ggr dagligen omskakas väl.

  • hannaknoppen

    Jobbar på förskola och plötsligt en dag säger en pojke på 5år: "Vet du.. Jag är nog kär" Jag: "wow hur känns det då?" " jo jag tror att när man är kär så vill man att den personen ska bli glad.. Idag ville X låna min legogubbe jag byggd och då kände jag att hon fick det så hon skulle bli glad och så blev jag varm i magen när hon blev glad... Men igår ville jag dra henne i håret när hon ville låna, så jag är nog kär på riktigt nu!" Citatet känns så talande.. Att kärlek är att jag tänker på någon annan, att någon annan ska bli glad! Motivering: Jag vill inte vinna presentkortet till mig själv! Jag vill vinna det till en av mina bästa vänner och kollega Josefin som nyligen fick inbrott i sin lägenhet och blev av med allt av värde.. Alla hennes smycken borta.. Smycken som betyder något, sin mormors förlovnings ring som hon ärvt.. Dom går aldrig att ersätta men hon kan få nya smycken som skapar nya minnen !

  • Flickanx2

    Jag gifte mig och blev förlovad i en dokusåpa. Det var överranskningarnas tid och verkligen jag i ett nötskal. Att bli älskad av miina nära och kära och inte vara rädda för att dela med sig av sig själv är kärlek för mig.

    Har inte råd att köpa fina och dyra smycken till mig själv och skulle bli såå hjärtandes glad för att vinna detta!
    Det är en liten men väl så stor önskan, såhär mitt i våra vardagsstress.

    Önskar att fler hade modet att våga visa sin kärlek öppet. Det är inte så farligt som det ser ut och behöver inte vara så att man går ut i teve med det. Kan räcka med att visa den närmsta vänkretsen.

    Tack för roliga och trevliga små tävlingar. De ger krydda åt vardagen.



    Hjärta
  • Enter Sandman

    Kärlek är den skarpa blick och tunga hon har när jag sätter krokben för mig själv och beter mig dumt.
    Kärlek är den varma famn hon bjuder mig varje gång jag behöver tröst.
    Kärlek är det som strålar mot mig över middagsbordet.
    Kärlek är det tysta samförstånd som alltid finns mellan oss, oavsett vart vi befinner oss.
    Kärlek den omsorg hon alltid visar om mig.
    Kärlek är när hon tjatar på mig att gå till läkaren när kroppen bråkar med mig för mycket.
    Kärlek är den hand som söker min när jag får svåra besked.
    Kärlek är när hon låter mig få gråta och hon vågar stanna kvar och möta mig i smärtan, trots att oro lyser ur hennes ögon.
    Kärlek är när hon börjar varje morgon med att ge mig en kram.
    Kärlek är när hon får mig att gapflabba på Ica, så halva affären undrar vad som pågår.
    Kärlek är varje dag präglad av ömhet, omtanke och respekt
    Kärlek är det team vi har som har tagit oss genom så många svårigheter.
    Kärlek är HON.

    Innan henne visste jag inte vad kärlek var.

  • DragonWoman

    Kärlek för mig... Hmm....

    Det är att trots vardagens slit och skit kunna tänka på den andre med ett litet fånigt flin. Eller när han kommer hem så bubblar det i bröstet, ögonen tåras och man vill brista ut i nått skrattgråt av lycka. När man känner ett inre lugn tillsammans med sin älskade


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman
    DragonWoman skrev 2014-02-14 17:21:35 följande:
    Kärlek för mig... Hmm....

    Det är att trots vardagens slit och skit kunna tänka på den andre med ett litet fånigt flin. Eller när han kommer hem så bubblar det i bröstet, ögonen tåras och man vill brista ut i nått skrattgråt av lycka. När man känner ett inre lugn tillsammans med sin älskade



    Glömde visst motiveringen.

    Skulle vilja vinna så jag kan köpa ett familjesmycke att bära runt halsen. Jag är inte mycket för smycken egentligen men har tänkt på ett sånt i hemlighet under en tid. Familjesmycke är allas namn samlade
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • Cogito ergo sum
    Cogito ergo sum skrev 2014-02-14 11:51:15 följande:
    Kärlek är när man gör allt för någon annans bästa även om det inte är vad man själv vill eller önskar.
    När man låter dem gå och flyga och vara fria i sina känslor.
    Är det äkta kärlek så finns de kvar trots sin frihet.

    Kärlekscoctail
    2 msk kärlek
    2 tsk gräl
     2 ggr dagligen omskakas väl.
    Motiveringen glömde jag.
    Vill köpa något fint till mina söner i minne av min mycket nära familjemedlem som dog idag.
    Som aldrig fick chansen att träffa honom och lära känna honom.
  • Embla

    Vårens första tussilago given av en stolt fyraåring
    som hela vintern velat plocka en blomma till mamma.
    Det är kärlek.



    Jag vill bära dem jag älskar mest
    närmast mitt hjärta
    och vad symboliserar dem bättre
    än ett vackert smycke.
Svar på tråden Tävling Love is in the air! Vinn presentkort från Kalassmycken!