• Anonym (A)

Jag orkar inte med er längre era själviska människor

Varje dag går jag och önskar att människan inte existerade, för det enda vi gjort är att förstöra vår fina planet och inom loppet av några hundra år kommer väl planeten vara öde och tom, död och totalt utrensad på liv.

Det finns ingen värre levande varelse än människan, som är totalt hänsynslös, självisk och ignorant. Även de som anses vara intelligenta. Ni är inte intelligenta, inte om ni fortsätter göra själviska val som bara gynnar er själva och förstör för andra. Men människorna ni förstör för är ju så långt borta så de existerar knappt för er. Ni struntar fullständigt i om miljön förstörs och om folk dör, ni måste ändå ha era smutsiga bananer och era förbannade kexchoklader.

• Svar på tråden Jag orkar inte med er längre era själviska människor
  • Haskel
    Valhall skrev 2014-02-15 16:22:05 följande:
    Vi människor är visst kapabla att förstöra planeten,

Hur många älgar producerar anrikat Uran?
    Hur många kolibrin avverkar regnskogar?
    Hur många chimpanser råkar ut för stora oljespill i haven?
    Hur många kaniner dumpar giftiga avfall i haven?
    Hur många getter fiskar ut havsbestånden, eller utrotar noshörningar/elefanter enbart för elfenben?

Människan är den enda livsformen som producerar icke nedbrytbart avfall, och detta kommer att bli mänsklighetens fall!
    Jag antar att detta var avsett för mig.

Det är rätt som du säger, det är enbart människan som ligger bakom ovannämnda. Men det jag försökte säga var att det enda som kommer att ta skada av det är människan och vissa växt- och djurarter.

På lite längre sikt kommer inte detta påverka planeten. Även om människan dör ut kommer planeten fortsätta blomstra och ha liv.
  • Haskel
    Anonym (Hur vet du det?) skrev 2014-02-15 16:26:25 följande:
    Det är så konstigt att man kan uttala sig om att det inte beror på människan. Hur vet du det? Tänk om klimatförändringarna faktiskt beror på människan men så man väljer att inte göra något och blåser på i tvåhundranittio som vi alltid gör? Vi kan inte ignorera. Vi måste gå efter tanken att människan ligger bakom en stor del av miljöförstöringarna och försöka göra något åt saken.
    Jo, till viss del påverkar även människan. Men det klassiska, om våra växthusgasutsläpp, är bara en "spott i havet" i jämförelse med jordens naturliga utsläpp. Därmed inte sagt att våra utsläpp är ofarliga eller inte påverkar någonting.

Sen gör vi många andra miljöfarliga saker. Men som sagt kommer det enbart bli människans död. Men troligtvis inte ens det. Såvida inget kärnvapenkrig uppstår, kommer vi troligtvis överleva fram till nästa istid. Då tvingas vi överge allt och börja leva som grottmänniskor igen, och jorden kommer att reparera sig.
  • Aniiee

Då har jag en fråga till TS: Vad gör DU för att förhindra den dystopiska framtid du ser framför dig?

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2014-02-15 17:54:38 följande:
    Då har jag en fråga till TS: Vad gör DU för att förhindra den dystopiska framtid du ser framför dig?
    Jag gör det jag kan. Tror du på allvar att jag skulle sitta här och klaga på andra om jag själv var likadan?
  • Aniiee
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 17:59:15 följande:
    Jag gör det jag kan. Tror du på allvar att jag skulle sitta här och klaga på andra om jag själv var likadan?
    VAD gör du exakt?

Det finns gott om människor som klagar på andra och sen går hem och gör exakt samma sak. Jag säger inte att du är en av dessa människor som gör det, men det skulle ändå vara intressant att veta vad du gör, så jag kan göra samma sak... Du är  inte den enda som vill rädda milijön, Jag vill kunna få min genbehandlig och leva i 270 år.... jag ser gärna att planeten är beboelig då.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2014-02-15 18:05:05 följande:
    VAD gör du exakt?

Det finns gott om människor som klagar på andra och sen går hem och gör exakt samma sak. Jag säger inte att du är en av dessa människor som gör det, men det skulle ändå vara intressant att veta vad du gör, så jag kan göra samma sak... Du är  inte den enda som vill rädda milijön, Jag vill kunna få min genbehandlig och leva i 270 år.... jag ser gärna att planeten är beboelig då.
    Jag använder inga kemikalier (varken tvål, tandkräm eller tvättmedel), jag köper ekologisk och etiskt producerad mat, jag undviker att handla nya kläder/prylar, jag skänker pengar till Greenpeace och WWF, jag kör inte bil, jag återvinner, med mera. Det är väl det jag kan göra i dagsläget. När jag flyttar ut på landet kommer jag odla min egen mat och därmed undvika att köpa mat som transporterats längre sträckor.
  • Anonym (A)

Glömde nämna att jag aldrig kommer skaffa barn.

• Deborah
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 18:17:06 följande:
    Jag använder inga kemikalier (varken tvål, tandkräm eller tvättmedel), jag köper ekologisk och etiskt producerad mat, jag undviker att handla nya kläder/prylar, jag skänker pengar till Greenpeace och WWF, jag kör inte bil, jag återvinner, med mera. Det är väl det jag kan göra i dagsläget. När jag flyttar ut på landet kommer jag odla min egen mat och därmed undvika att köpa mat som transporterats längre sträckor.
    Och jag vägrar bil och körkort.
    Lagar mest vegetarisk mat.  Ekologiskt producerat.
    Köper aldrig frukt från länder långt bort.

Gör en flygresa om året, dock, vilket är bland det värsta man kan göra.
  • Anonym (A)
    Deborah skrev 2014-02-15 18:24:06 följande:
    Och jag vägrar bil och körkort.
    Lagar mest vegetarisk mat.  Ekologiskt producerat.
    Köper aldrig frukt från länder långt bort.

Gör en flygresa om året, dock, vilket är bland det värsta man kan göra.
    Det är mycket mer än vad de flesta gör.
  • Deborah
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 18:30:52 följande:
    Det är mycket mer än vad de flesta gör.
    Det kanske det är. Alla gör inte flygresor varje år. Jag försvarar inte det - jag bara behöver komma till Italien varje sommar.

Men när jag testar mina ekologiska fotspår av farliga föroreningar, ligger jag trots allt under genomsnittet.
Svar på tråden Jag orkar inte med er längre era själviska människor