• Äldre 15 Feb 22:31
    39600 visningar
    19 svar
    19
    39600

    Gravid och ont i nedre delen av magen!

    Jag är gravid i v.14, med första barnet, för oss båda. Jag får då och då kraftiga smärtor i nedre delen av magen, alltså precis där bebis ligger. Så ont så ingenting mer än att ligga i fosterställning och "vagga" hjälper! Någon som känner igen sig, eller kan ge nåt råd? Bör jag vara orolig? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gravid och ont i nedre delen av magen!
  • Äldre 15 Feb 23:08
    #5

    Får ont med några dagars mellanrum, och det kommer bara sådär! Hugger till, sen är det kvar i allt mellan 30 min upp till ett par timmar! På ultrat såg allt jättebra ut, och vi fick 1/18980 på cub testet! Har inte känt nån speciell oro över barnet under hela gravideteten! Världen har släppt nu igen, men får nog kontakta gyn iaf och se vad dom råder mig till! Tack!

  • Äldre 15 Feb 23:22
    #7

    Tack Embla för svaret! Jag ska ringa och prata med dom! Vad gör man inte för lill*n i magen!

  • Äldre 15 Feb 23:39
    #9

    Okej! Känns skönt att höra! Tänker väl kanske lite extra på det, då hela graviditeten bestått av illamående och kräkningar! Magont på det får det att börja snurra i blivande mamma hjärnan!

  • Äldre 16 Feb 00:31
    #12
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-16 00:17:28 följande:
    Vad ska gynakuten göra? Det är inte akut att ha ont i v 14 och skulle det vara något så kan de inget göra ändå. TS bör vänta tills på måndag och ringa MVC så de kan skicka henne på UL. Mitt råd och även det råd som förlossningen ger är att ta två panodil alt alvedon och vila. Du kan ta 2 panodil 500mg med 6 timmars mellanrum. Dvs Max 8/dygn.

    Är oerhört tacksam för svaren! Ni hjälper en orolig blivande mamma!
  • Äldre 16 Feb 19:23
    #18
    emmisss skrev 2014-02-16 16:20:35 följande:
    När jag läste tråden och sådan smärta som nu kanske visar sig vara ligament, som skönt är, så tänkte jag på utomkveds... ?

    Hej! Har varit på ultra och hos barnmorskan, det är inget utomkveds, bebisen mår superbra och är frisk och fin!
Svar på tråden Gravid och ont i nedre delen av magen!