Jafare skrev 2016-08-24 22:33:41 följande:
Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll. Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969. Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå. ,
Kan bara hålla med.