Inlägg från: MxysPtlk |Visa alla inlägg
  • MxysPtlk

Varför hatar folk MP?

Jamku skrev 2014-02-16 22:50:52 följande:
    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
    Jag gör omröstningar för att spara lästid

Hatar vet jag inte. Jag försöker mest ignorera deras dumheter.
    1 Åsa Romson är totalt omöjlig som del-minister. Hon är hysterisk och otrygg. Kan inte debattera alls.
    2 att lägga ner kärnkraft är inte aktuellt eftersom kärnkraft är i slutändan en mkt renare kraft än gas- och kolkraft. I andra länder t ex Danmark och delar av Holland där man lagt ner kärnkraft har man börjat med kolkraft igen. Kärnkraften håller oss varm om våra iskalla långa vintrar.
    3 MP vill ha ökad invandring trots att invandringen under Reinfeldt har varit UTAN MOTSTYCKE I HISTORIEN i Europa. Oxh trots att många svenskar vill begränsa den.
    Sammanfattat blir bilden att MP är totalt världsfrånvända.
  • MxysPtlk
    Quintus Zebra skrev 2014-09-15 12:45:03 följande:
    Ja, gärna. Har varit motståndare till 4-procentspärren länge, är det likafullt idag. Tycker den gör demokratin mindre flexibel och ser inte den demokratiska vinsten med den. Om man är ute efter att få bättre valresultat är det överlag kanske inte är speciellt smart att göra som M.P och Romson gjorde i samband med EU-valrörelsens uppsving för feminismen. När Romson och MP plötsligt och satte feminismen i fokus så lockar man nog inte så många från F!, utan man riskerar  att framstå som populister. Och de som Romson lyckades omvända till feminister riskerar hon att förlora, för är man feminist röstar man kanske hellre på ett parti som sedan dag ett varit feminister än på ett parti som bara satt feminismen längst fram när det blev "modernt". Jag hoppas att Alliansen och de "Rödgröna" partierna ser detta idag. För om man av populistiska skäl halvhjärtat skulle börja flörta med SD:s världsbild, så kommer man med största sannolikhet bara legitimera deras problemförklaring och riskera att tappa fler väljare till dem...
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!

Blablablabla. Om etablerade partier inte ens vill jobba med SD när de fått 13% av folkets röster, varför tror du att de skulle ta i FI ens med tång?
  • MxysPtlk
    Mentat skrev 2014-09-15 13:04:49 följande:
    Därför att media hyllar (F!), vilket är totalt ologiskt då de är sexister. Rasism oh sexism är precis lika illa och borde vara exakt lika motbjudande. I medias ögon är det dock inte så. Att samarbeta med (F!) är helt riskfritt ur synvinkeln att man inte kommer att få något ilsket mediadrev efter sig.

Fine, fine, men var kom rasism ifrån? Har du inga som helst dubier att kalla Sveriges tredje största parti för rasister? Är inte det ett lite väl enkelt sätt att försöka sopa dem under mattan?
  • MxysPtlk
    Quintus Zebra skrev 2014-09-15 13:19:05 följande:
    De vill nog samarbeta med FI och vill rida på den så kallade feministvågen för att de delar fler av FI:s värderingar. De vill inte ta i SD med tång, även om SD hade haft 49% av rösterna eftersom de inte delar SD:s grundvärderingar.

Om SD fick 32% så skulle Jimmie bli statsminister.
  • MxysPtlk
    Quintus Zebra skrev 2014-09-15 13:46:32 följande:
    Nej. Självklart inte. Socialdemokraterna har varit större än Moderaterna under hela Reinfeldts styre. I dagsläget skulle Åkesson nog behöva 51% för att bli statsminister.

Hahaha och den tror du själv på?
  • MxysPtlk
    Quintus Zebra skrev 2014-09-15 13:57:33 följande:
    Ja. Vilka av nuvarande partier skulle stötta Åkesson menar du?

Om SD fick så pass mycket som 32 procent dvs nästan en tredjedel av Sveriges röstberättigade befolknings röster, så ser jag i min kristallkula att allraminst M men även S skulle slänga in en trevare. Det skulle vara OMÖJLIGT att utesluta dem i det läget. (M och S för ju redan idag nästan samma politik.)
  • MxysPtlk
    Quintus Zebra skrev 2014-09-15 14:37:02 följande:
    Varför skulle det vara omöjligt? I riksdagsvalet 1976 hade Socialdemokraterna 42, 7 % av rösterna. 1991 hade de 37, 7%. Ändå blev de utan makt i mandatperioderna därefter.

Nej de där påståendena vill jag ha källa på.
  • MxysPtlk
    Mentat skrev 2014-09-15 16:10:29 följande:
    Dina exempel haltar svårt. Mandela krävde inte privilegier för svarta, han var nöjd med att avskaffa dem för vita. Därför var han inte rasist etc. (F!) däremot kräver lagstiftning som skall gynna specifikt kvinnor. Därför är de sexister.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?