Inlägg från: nanneN |Visa alla inlägg
  • nanneN

Varför hatar folk MP?

Jamku skrev 2014-02-16 22:50:52 följande:

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Har ingenting med det att göra, det stora problemet är nog att många som säger sig vara MP är totalt verklighetsfrånvända, ologiska och rabiata.
    Det är mer personligheten än åsikterna som stör folk.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-16 13:09:59 följande:

Tja, mig veterligt är det inte olagligt att flyga till skillnad från att skolka från tv-licensen.
    Olagligt, nej. Men det säger en del om att "leva som man lär".
    Att stå och predika om miljö och att alla måste ta ansvar och sen fullkomligt skita i det själv rimmar väldigt illa med dom egenskaper jag anser att en ledare bör ha.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-16 14:42:35 följande:
    Du förutsätter att det var av ren bekvämlighet Fridolin tog regeringsplanet, så kan det förstås vara, men jag föredrar att vänta med att påstå detta tills det framgår att det var så. Jag kan tänka mig ett flertal alternativa förklaringar.
    Just det var bara en av många liknande händelser.
    Det är ju inte sällan MP's politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest omiljövänliga.
    Långa pendlingar, stora SUV'ar och liknande verkar vara vanligare i MP än i något annat parti.

Det är just denna kultur jag syftade på när jag sa att jag egentligen inte har något emot partiet som sådant, bara dess politiker och anhängare.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-16 14:56:50 följande:
    Intresssant.

Kan du länka till dessa undersökningar. Skulle vara kul att få läsa om SUV-tätheten bland MP-politiker relativt exempelvis folkpartistiska politiker.

Även det där med långa pendlingar är av intresse, många påstår ju att MP är ett typiskt storstadsfenomen. Menar du att miljöpartisterna inte hittar några jobb i storstan så att de måste långpendla ut till barrskogen och jobba med att räkna kottar.

Som skrivet. Jag ser fram mot att få ta del av de undersökningar du läst där MP-politikerna ligger i topp avseende miljöovänlighetGlad
    Maria Wetterstrand, bor i Finland, flyger till Stockholm.
    Peter Eriksson, bor i Piteå, flyger till Arlanda och åker gigantisk SUV därifrån.
    Yvonne Ruwaida, 275.000:- utan kvitto, uppenbarligen en stor del taxiresor.
    Bara direkt ur minnet, googla om du inte tror mig eller vill ha fler exempel.

Och miljöpartister behöver givetvis inte pendla till skogen för att jobba. Dom jobbar ju mitt i stan, och tjänar säkerligen storkovan på det.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-16 15:46:43 följande:
    Det blir ju bara som när SD-Gert här på FL hittat en flykting som tycker att Sverige är som ett limbo - eller något ditåt. Och sen generaliserar utifrån den observationenSkrattande
    Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-17 08:12:09 följande:
    Har du hört sagan om mäster skräddare?
    En man går till skräddaren med en bit tyg för att få sig en rock sydd. Arbetet ska vara klart nästa lördag, men då mannen kommer tillbaka förklarar skräddaren att det "inte bidde någon rock" men det ska bli ett par byxor nästa lördag. Lördagen därpå är mannen tillbaka med "det bidde inga byxor".
    Så fortsätter sagan till slutet där det "bidde ingenting".
    nanneN skrev 2015-04-17 00:05:50 följande:
    Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
    Det bidde alltså ingenting av undersökningarna du påstod fanns.

Att du tycker att Fridolin och Romson saknar moral är ju tydligt, men jag delar inte den uppfattningen mäster skräddare.
    Du har en sjukt jobbigt argumentationsteknik.
    Förlöjligande och namnkallande och ignorerande av allt som säger emot dig gör det bara frustrerande att försöka föra diskussionen vidare.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-17 09:47:01 följande:
    Och du är inte lite tyckmycken, tycker jag.

Du påstod att "MP:s politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest miljöovänliga". Men när jag frågar efter källor kan du inte hänvisa till något annat än ditt eget tyckande att Romson och Fridolin saknar moral.

Min uppfattning är att du inte diskuterar överhuvudtaget, utan du håller en monolog där du förutsätter att ditt eget tyckande ska vara norm för alla andra.

Det bidde de facto inte ens en tummetott av ditt påstående om undersökningar som visar att miljöpartister är mer miljöovänliga än andra. Det bidde absolut ingenting.

Du kan inte förvänta dig att jag ska ta ditt ord för givet och liksom göra vågen inför din "bidde ingenting"-vals.
    Du har fortfarande inte på något vis kommenterat Miljöpartiets båda språkrörs hundramils-pendlingar, utan bara ignorerat det eftersom det rimmar illa med det du säger.

Bara en sån sak som att du påstår att jag inte tycker Romson och Fridolin har någon moral när jag pratat om Wetterstrand, Eriksson och Ruwaida visar väl ganska tydligt hur mycket du egentligen tar in av det vi säger.

Jag försöker diskutera, men när du hellre skriver vida utlägg om sagor om skräddare än bemöter det jag säger så ledsnar man rätt fort.
    Du har ett kraftfullt och målande språk när du skriver, men du säger verkligen ingenting och bemöter inte ett enda argument, även om du säkerligen anser dig vinna varje diskussion.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?