Varför hatar folk MP?
Varför heter de Miljöpartiet ???
Heja Danmark
Ha en skön helg, Gert.
Mvh //Anton
"När programledaren Anders Holmberg ringde upp språkrörens (MP´s språkrör. Min anm) presskontakt Magnus Johansson, som även är planeringschef på utbildningsdepartementet, för att boka in någon som kunde bemöta kritiken tackade både språkröret Gustav Fridolin och partisekreterare Anders Wallner nej. I stället föreslog Magnus Johansson att ordföranden för valberedningen, Joakim Larsson, kunde medverka i sändningen.
– Vi pratade om logistiken kring intervjun, var den skulle ske. När samtalet var på väg att avslutas sade Johansson: ”Du kan inte tänka dig att steka den här delen om Kaplan?”, berättar Anders Holmberg.
När programledaren frågade vad han menade, svarade Magnus Johansson: ”Om ni låter bli att prata om Kaplan skulle du kunna få några tunga namn inom partiet som är kritiska mot att Khan varit nominerad.”
Anders Holmberg sade att det inte gick, varpå Magnus Johansson svarade: ”Okej, men du ska veta att vi kommer att knåda Jabar Amin under dagen. Han kommer inte att vara särskilt kritisk hos er.”
Anders Holmberg uppfattade Magnus Johanssons svar som ett solklart försök att tysta ned kritiken mot Mehmet Kaplan.
– Jag trodde faktiskt inte mina öron. Jag har aldrig varit med om något liknande från en företrädare för ett politiskt parti i Sverige. Han försökte alltså köpslå för att få mig att inte ta upp kritiken kring Kaplan. Och sen berättar han helt öppet att han tänker tysta en kritiker"
Slut citat.
Sanslöst. Jag finner inte ord.

Celine
och jag vaknade med världens morgonstånd. Som hon tog hand om på bästa sätt. Kan livet bli mer underbart än så !!!