• Jamku

    Romer i läger här, hur bor de hemma?

    har någon sett hur de bor hemma, att jämföra med?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Romer i läger här, hur bor de hemma?
  • Jamku

    Inga bilder där men när jag googlar på bilder ser det ut som deras kojor här


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Gredelina

    Jag såg ett reportage i GP. Vissa hade inget hem alls, andra var inneboende hos släktingar, typ 8 personer i en etta utan vatten eller värme. Du får väl googla lite helt enkelt.

  • Jamku

    Då bor de alltså inte så förfärligt här, kanske rentav bättre än hemma.


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • taquine

    Kolla in hotell Paradiset så ser man hur det bor och uppenbarligen vill bo, Brukar köra förbi enpå¨vintern öde badplats för at rasta min hund, oops där hade det varit besök i form av , dunkar, en gammal husvagn, avföring, gamla matpåsar m.m m.m 

  • EnLitenSvamp
    taquine skrev 2014-02-17 03:21:10 följande:
    Kolla in hotell Paradiset så ser man hur det bor och uppenbarligen vill bo, Brukar köra förbi enpå¨vintern öde badplats för at rasta min hund, oops där hade det varit besök i form av , dunkar, en gammal husvagn, avföring, gamla matpåsar m.m m.m 
    När jag läste TS så var det den första tanke som slog mig men när jag försökte hitta den på youtube så hittar jag bara från den där jävla dokusåpan som jag hatarDemon

    Du råkar inte ha länken??
  • dessan59

    Jamku

    Var glad att det inte är du som måste bo i denna misär, och tror du på fullt allvar att dom vill bo på detta förnedrade viset??

    Dessa människor är hårt utsatta, och får ingen hjälp i sitt eget land, och genom att tigga så får dom kanske ihop några ynkliga kronor som dom skickar hem till sin familj! Jag skäms när jag går förbi dom som sitter utanför snart i varenda butik, att jag inte kan ge alla. Men några kronor lägger jag i när jag kan.

    Du vill se bilder på hur dom bor???? är det för att du ska frossa i deras misär eller vad?

  • EnLitenSvamp
    dessan59 skrev 2014-02-17 09:32:02 följande:
    Jamku

    Var glad att det inte är du som måste bo i denna misär, och tror du på fullt allvar att dom vill bo på detta förnedrade viset??

    Dessa människor är hårt utsatta, och får ingen hjälp i sitt eget land, och genom att tigga så får dom kanske ihop några ynkliga kronor som dom skickar hem till sin familj! Jag skäms när jag går förbi dom som sitter utanför snart i varenda butik, att jag inte kan ge alla. Men några kronor lägger jag i när jag kan.

    Du vill se bilder på hur dom bor???? är det för att du ska frossa i deras misär eller vad?
    Nja om du ser videon (vilket du inte gjort) som länkats så FÅR dem faktiskt "helt nya" lägenheter som dem efterblivna mupparna väljer att suggestivt skala ner tills bara betongen är kvar. Iom att detta är FL så ska man inte generalisera men jag har svårt att tro att någon utav deras landsmän hade agerat annorlunda. 
    Trust no one cause the devil was once an angel.
  • Jamku
    dessan59 skrev 2014-02-17 09:32:02 följande:
    Jamku

    Var glad att det inte är du som måste bo i denna misär, och tror du på fullt allvar att dom vill bo på detta förnedrade viset??

    Dessa människor är hårt utsatta, och får ingen hjälp i sitt eget land, och genom att tigga så får dom kanske ihop några ynkliga kronor som dom skickar hem till sin familj! Jag skäms när jag går förbi dom som sitter utanför snart i varenda butik, att jag inte kan ge alla. Men några kronor lägger jag i när jag kan.

    Du vill se bilder på hur dom bor???? är det för att du ska frossa i deras misär eller vad?
    Som jag skrivit 2 ggr redan vill jag jämföra om det är sämre eller bättre här.
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • TrendyFarsa
    Jamku skrev 2014-02-17 17:50:58 följande:
    Som jag skrivit 2 ggr redan vill jag jämföra om det är sämre eller bättre här.
    Här har du massor med bilder om hur det ser ut när dom får boende av andra och alltså INTE bor i plåtskjul i Högdalen.
    nigeldickinson.com/gallery/Gypsies

    I Kosice i Slovakien har dom själva skapat ett så vidrigt helvete att det är bortom allt mänskigt förstånd
    nigeldickinson.com/gallery/slovakiaroma

    Här har du en fin film om dessa "Europas räddare" och hur dom lever i Oslo




    Och ni som nu ska börja gnäla, kan ni länka till något "Rumänskt" område som inte ser ut som Sodom och Gomorra, ett område där dessa personer bor där det är fint och rent och låg kriminalitet?

    Ok?
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
Svar på tråden Romer i läger här, hur bor de hemma?