Onormal 7-åring??
Jag håller helt med vad andra skrivit om att ni defenetivt måste söka hjälp till pojken! Han skriker ju ut att något är fel! Håller också med om att fet tyvärr är vanligt förekommande att barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp kan bete sig som pojken gör med avföringen. Det har iallafall en bekant till mig som arbetar med just utsatta barn berättat. Dock behöver det ju självklar inte vara så. Jag tycker personligen inte att det låter som adhd utefter vad du beskriver, det är iallafall inte beteenden som jag känner igen från de barn jag har på förskolan med den diagnosen. Dock har jag lärt mig att det finns många olika grader av adhd och beteendena skilje sig så vem vet? Någon skrev ex att man inte brukar fastna vid tv:n som du beskriver utan då låter det mer som autism: två barm jag känner med adhd fastnar och går inte att få kontakt med. Det skrevs också att man brukar ha mer empati än människor utan adhd: det skulle jag inte påstå att någon av de barn med diagnosen jag haft på förskolan haft. Däremot har några av dem haft brist på empati. Tror nog att det varierar. Likaså gällande social kompetens som någon påstod att man oftast har om man har adhd. Det tror jag säkert många har, men jag vet fler som inte har det än de som har. Både gällande barn på förskolan och även vuxna människor med adhd som själva säger att det upplever det sociala samspelet som svårt. Det jag vill komma fram till är att ingen av oss som skrivit här verkar ha utbildning (?) i ämnet utan utgår från egna erfarenheter som tydligt varierar, och inte heller kan man ställa någon diagnos enbart efter vad du skrivit. Så du bör varesig lyssna om någon här "ger" pojken em diagnos eller utesluta någon diagnos utefter vad vi här skriver, utan sök hjälp och låt de som kan sin sak stå för diagnoserna. Men sök för Guds skull så stackarn får hjälp!