Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Kan en feminist ha string?

taquine skrev 2014-02-19 10:56:17 följande:
    Så kallat WT på högsta nivå, inga jag känner eller umgås med har det
    Oj, vet du, jag har faktiskt ingen aning om vad mina bekanta har för underkläder. Jag skulle nog tycka att det såg bättre ut om mina väninnor bar string under tex en snäv tunn kjol, än att de hade trendiga hipsters så att man såg kant hela vägen längst ben och höft. Även jag använder string om det krävs för att underkläderna inte ska synas igenom - för DET tycker jag ser skabbigt ut om något. 

Hade ingen aning om att folk numer har koll på sina vänners underkläder och definierar vännernas sociala status utifrån detta. Lite chockad blir jag faktiskt. 
  • Voluptuous Shalimar
    taquine skrev 2014-02-19 13:32:26 följande:
    Nej ett snöre inkört i röven är inte snyggt på någon , hur snygg kropp du än har, nu har vi olika åsikt annars tycker jag du är en av få med sunda åsikter här på FL.Mormorstrosa och hipsters gör din kropp snyggareGlad
    Nu klär jag inte alls i mormorstrosa, annars är jag snygg både i och utan såväl hipster som andra plagg med mindre tyg

Vad jag menade var förstås att jag tycker att det är snyggast om underkläderna inte syns ALLS, jag tycker mao inte heller att det är snyggt att se snöret i stringen. Själva poängen är ju att en stringtrosa ska vara osynlig, dvs det ska se ut om om skinkorna är nakna (vilket de är) även om man inte vill göra en Britney. 

Jag har svurit mig lila över sk osynliga sömfria, hudfärgade trosor som aldrig håller vad de lovar. Jag menar, dessa är då tänkta att använda sommartid, eftersom det är då man bär slinkiga tunna klänningar i ljusa färger. Och "hudfärgat" i butiken är INTE min hudfärg på sommaren: snarare ser det ut som om jag har vita underkläder som lyser igenom (samma sak om jag är naken under). Bruna sömfria tunna trosor efterlyses härmed. 
  • Voluptuous Shalimar
    Förväntanstid skrev 2014-02-19 14:51:48 följande:

Och för mig ser det ut som om jag har en konstig hudfärg just där eftersom jag har väldigt vit hud (nästan inga pigment). Sedan finns det alla mörkhyade... ;) Färgen "nude" är mycket missvisande.
    Färga själv *tips*

För dig kanske det funkar med tunna vita trosor som du låter ligga i te? Då blir de väldigt ljust nudefärgade. 
Svar på tråden Kan en feminist ha string?