• Dalia74

    Höstbebisar

    Fler som väntar höstbebis? Själv ska jag ha bebis i september och hinner fylla 40 innan dess. Det vore roligt att följas åt med några som är ungefär lika långt gångna - vore intressant att höra era tankar, era erfarenheter, hur ni mår osv...

    Så vilka är ni??  Glad

  • Svar på tråden Höstbebisar
  • Dalia74

    Välkommen in och grattis Stargazer 70!!Glad Roligt att du redan känner vilket kön din bebis har :). Förra graviditeten var jag 100% säker på en kille och det blev det med. Denna gång har jag inte hunnit få några känslor än.

    Var in och tog prover i torsdags och allt såg fint ut. Var ordentligt upplåst i magen de första veckorna men det har lagt sig nu och den "riktiga" bulan på magen har i stället vuxit till sig en del - kul! Men än syns det förstås ingenting :). 

    Är hemma och vabbar idag så nu får jag ägna sjuklingen lite uppmärksamhet :).

  • femelle

    Plussade i helgen och BF är 6 nov! :) Hoppas denna går hela vägen. Fick MF 8+1 i september förra året och eftersom jag nyss plussat (4+4) är jag lite försiktig med förhoppningen (om det går). Blir 42 nästa månad och har inga barn sen tidigare.

  • johjen
    femelle skrev 2014-03-04 16:51:16 följande:
    Plussade i helgen och BF är 6 nov! :) Hoppas denna går hela vägen. Fick MF 8+1 i september förra året och eftersom jag nyss plussat (4+4) är jag lite försiktig med förhoppningen (om det går). Blir 42 nästa månad och har inga barn sen tidigare.

    Grattis!
  • johjen

    Inskrivningsamtal på MVC igår. Inget nytt direkt men jag fick tips mot mitt illamående att dricka lite coca-cola under dagen så det har jag testat idag. Det i kombination men småätandet har funkat ok men utmaning blir i em/kväll då det brukar vara värre. Fick även Lergigan Comp utskriven då jag ibland har mått så dåligt att jag inte fungerat på jobbet och reser en del i jobbet och måste kunna flyga mm. Någon som har erfarenhet av de tabletterna?

    Har fått tid för KUB också, blir 3 april men ska lämna blodprov innan. Har hört/läst här på FL att om man blivit gravid genom IVF så har de redan kollat kromosonfel på embryot och därför större chans att barnet är friskt. Vet inte riktigt vad man ska tro om det men kommer göra KUB ändå då jag vill veta hur det ser ut just för mig.

    Jag bor sedan 2 år tillbaka på Orust ca 8 mil norr om Gbg men är från Gbg från början.

  • LadyBond

    Hej alla!

    Grattis till alla plus!
    Får jag hoppa in?

    Jag har BF den 12 September och fyller 40 den 23.. samma månad.

    Väntar mitt andra eller fjärde eller femte barn beroende på hur man räknar. 
    Vilket fall är jag gravid för nionde gången och har en dotter hemma som fyller 2 i maj.
    Haft otur och det har inte gått så bra ofta hela vägen.. känner lika att det inte är så många i ens egna ålder..


    Smultronoga:

    Nezeril innehåller kortison och är inte jättebra att använda, speciellt inte i början när man är gravid.
    Men om man använder det någon enstaka gång så är det ok.
    (Fast jag skulle undvika det.)

    Bästa sidan-läkarnas egna som de själva kollar på heter janusinfo. Den är litet mer rörig men bättre.

    (Fass tillhör läkemedelsföretagen och infon där kan skilja litet från janus.)

    Dalia74: Jag skulle gjort KUB idag men fick svininfluensan (haft 40 graders feber en vecka (hållit nere med Alvedon) men idag feberfri) så bokade om tiden till nästa vecka.
    Jag är från Dalarna och här måste det göras före 13.6 så litet tajt om tid men det får gå.
    Sist hade vi fina siffror men litet orolig är jag ju.


  • Tröttast

    Hej alla! Här är en till! Jag är 40, hinner fylla 41 innan våran bäbis kommer. Bf 13/8. Jag har sedan tidigare tre barn som är födda 93,97 och 99. Det blir alltså en liten sladdis nu, 15 år sedan sista! Men det blir min mans första barn. Vi gjorde fostervattenprov i går men har inte fått svar ännu, det kommer att ta en vecka ungefär. men det dom kunde se på ultra´ljudet såg bra ut tyckte dom. Hoppas att allt är bra! Kram till er alla! 

  • Tröttast

    Lady Bond: Måste bara påpeka att Nezeril inte innehåller kortison! Det är nasonex som innehåller kortison och det i så liten mängd och att det tas lokalt, att det inte gör någon skada alls. Min barnmorska Rekomenderar att använda kortison nässpray  istället för koksaltslösning som Neseril  är eftersom man lätt blir "beroende" av dessa vilka man inte blir av kortison nässprayen. Jag har använt kortson nässpray till och från hela min graviditet Johjen: eftersom jag är svullen i näsan av min graviditet.
    Har även ätit Lergigan comp mot illamående, vilket jag tyckte hjälpte mot mitt konstanta illamående. Utan dom kunde jag överhuvudtaget inte äta något alls utan att spy. Men har nu slutat med dom eftersom jag mår mycket bättre nu, när jag kommit in i v17. 
    Ps, jag är leg. sjuksköterska.

  • LadyBond
    Tröttast skrev 2014-03-05 18:24:10 följande:
    Lady Bond: Måste bara påpeka att Nezeril inte innehåller kortison! Det är nasonex som innehåller kortison och det i så liten mängd och att det tas lokalt, att det inte gör någon skada alls. Min barnmorska Rekomenderar att använda kortison nässpray  istället för koksaltslösning som Neseril  är eftersom man lätt blir "beroende" av dessa vilka man inte blir av kortison nässprayen. Jag har använt kortson nässpray till och från hela min graviditet Johjen: eftersom jag är svullen i näsan av min graviditet.
    Har även ätit Lergigan comp mot illamående, vilket jag tyckte hjälpte mot mitt konstanta illamående. Utan dom kunde jag överhuvudtaget inte äta något alls utan att spy. Men har nu slutat med dom eftersom jag mår mycket bättre nu, när jag kommit in i v17. 
    Ps, jag är leg. sjuksköterska.
    Ok, då ber jag om ursäkt. Pratade med 1177 häromdagen. Borde naturligtvis dubbelkollat det. Tack för infon!
  • Dalia74

    Tillbaka efter en välbehövd solsemester. Solig

    Vi gjorde KUB-testet för ett par veckor sen och tyvärr var siffrorna inte så bra (1/163)... så imorgon har vi en tid för fostervattensprov. Egentligen är jag inte så orolig för ultraljudet visade en pigg och välväxt bebis med normal nackspalt, utvecklat näsben osv... och blodproverna var också bra. Så det enda som drog ner resultatet var min ålder sa barnmorskan. Men om min ålder var det enda som drog ner siffrorna borde väl alla runt 40 få lika dåliga siffror?? Men det kunde inte barnmorskan svara på. Jaja,,,får se om läkaren i morgon har lite bättre koll.

    Hoppas ni alla mår bra och att magarna växer! (Det gör i alla fall min Glad).

  • johjen
    Dalia74 skrev 2014-04-09 10:31:51 följande:

    Tillbaka efter en välbehövd solsemester. Solig

    Vi gjorde KUB-testet för ett par veckor sen och tyvärr var siffrorna inte så bra (1/163)... så imorgon har vi en tid för fostervattensprov. Egentligen är jag inte så orolig för ultraljudet visade en pigg och välväxt bebis med normal nackspalt, utvecklat näsben osv... och blodproverna var också bra. Så det enda som drog ner resultatet var min ålder sa barnmorskan. Men om min ålder var det enda som drog ner siffrorna borde väl alla runt 40 få lika dåliga siffror?? Men det kunde inte barnmorskan svara på. Jaja,,,får se om läkaren i morgon har lite bättre koll.

    Hoppas ni alla mår bra och att magarna växer! (Det gör i alla fall min Glad).



    Hej!

    Det verkar ju som du har alla förutsättningar för att få ett bra resultat på fostervattensprovet så det ska säkert gå bra ska du se! Men förstår om du är nervös, det hade jag också varit.

    Vi gjorde KUB i förra veckan och vi fick ett vädlgit positivt resultat som jag inte trodde att man kunde få i min ålder. Är förvisso inte 40 än utan "bara" 38 men ändå postivt förvånad. Så visst spelar åldern in men vad jag förstår så höjer blodprov och nackspalt mm upp resultatet?

    Lycka till!
  • femelle

    Meh! Missfall igen 3 dagar efter mitt sista inlägg. Så två MF sen sept och än så länge inga barn. Läkare säger att jag är frisk, så vi får väl se vad som sker framöver. Ännu längre framöver - om det inte blir några egna barn - så är det nog fosterföräldrar vi blir.

  • Stjärnan06

    Hej alla!! 25 aug kommer vår lilla kille som vi kämpat länge för att då!! Precis fyllt 42 år... alla tester bra o kubb test 1:20000 ofattbart i min ålder!! Gått upp 7 kg redan v 21... Hoppas det lugnar sig lite.. Hur har ni gått upp? Har 2 barn 13 och 17 år med annan pappa.. Lycklig just nu!! Illamåendet har släppt o är piggare nu...

  • Stjärnan06

    Måste tillägga att vi har kämpat med många IVF och hade nästan gett upp när 6e försöket lyckades!! Haft ett missfall o provat allt som finns för att bli gravid!! Tid o pengar o nu när det funkade tillslut så var det värt allt slit!! Ge inte upp ni som kämpar!! Kram

  • Dalia74

    Tack johjen!  Roligt att ni fick så bra resultat!

    Stjärnan06: Grattis!! Och vilka superbra siffror!

    Usch vad ledsamt femelle! Lider med dig Gråter. Kram

    Åkte in akut med ambulans förra måndagen då jag fick en blodpropp i lungan. Är utskriven nu men efterbehandlingen är inte dålig... i början dagliga kontroller på sjukhuset (sen en gång i veckan) och två sprutor (Fragmin) om dagen i ungefär ett år! Kan tillägga att jag var spruträdd innan - men nu har jag övervunnit den rädslan ;).

    Under tiden jag var inlagd fick jag ett samtal från läkaren som gjorde fostervattenprovet... det skulle troligen inte gå att använda provet för mitt blod hade koagulerat och sugit åt sig fostervattnet. Och jag fick inte göra något nytt prov heller eftersom det  är mycket högre risk för missfall med min behandling med blodförtunnande.... så vi var rätt nere ett tag. (Vi fick ju inga bra siffror på kub-testet så vi skulle får gå i ovisshelt fram till förlossningen). Men för någon dag sen ringde de från labbet och sa att provet/odlingen hade börjat växa ändå - vilken lättnad! Visserligen har vi inte fått resultatet än, men allt känns ju så bra. Bebisen rör sig för fullt och växer som den ska (det gjorde ett antal ultraljud när jag var inlagd). Så nu inväntar vi "bara" resultatet (som förhoppningsvis är positivt) så vi får gå ut med nyheten! Glad

  • Stjärnan06

    Oj Dalia74!! Hoppas allt går bra med dig o bebisen i magen!!!! O att ni får bästa hjälpen! Visst är det härligt att magen växer o bebisen sparkar
    När är det beräknat för er? Kram

  • PoL

    Hej! Hoppar in här med om jag får är 40 och väntar mitt 3e barn med bf 2/10. Rul på mån!! Lite nervös; känns som att jag blivit mer orolig för varje graviditet. Men jag gjorde ett moderkaksprov innan som var bra, så eg är det nog mest att jag skulle behöva känna bebisen röra mer på sig i magen för att vara lugnare Bor strax utanför Gbg med min 7-åring och 2-åring

  • jojjo108

    Hejsan!!

    Hoppar oxå in, eller försöker glida in smidigt på ett bananskal vilket inte alltid är så lätt...
    Fyller 40 år i november, närmare bestämt den 22:a och är beräknad bf den 24 november. Har en grabb sen innan som precis fyllt 8 år och en bonus som blivit 18 år för några månader sen....

Svar på tråden Höstbebisar