Inlägg från: Modernmom |Visa alla inlägg
  • Modernmom

Narcissistisk Förälder

Hela min uppväxt fick nog precis en diagnos.... Kan du precisera vad narcissism innebär och hur det tett sig i din uppväxt? Handlar det inte väldigt mycket om självcentrering?

• Modernmom

Mina föräldrar har alltid slagit oss, fysiskt. Smisk på stjärten när vi var små och örfilar och hårluggning tills vi blev utkastade, var och en vid 16 års ålder. Deras största intresse i livet är segling och det har alltid kommit före allt. Deras intressen har alltid varit viktigare än oss fyra barn. De var otroligt frånvarande och vi har alla klarat oss själva i hemmet redan i tidig ålder, tvätt, mat, städning osv. Skulle vi någonstans fick vi ta oss dit själva, även om man var 9 år och skulle åka 3,5 mil.

Vi fick alla sluta med våra fritidsintressen eftersom de vägrade köra till matcher, betala medlemsskap eller träningskläder.

Varje sommar seglade vi iväg direkt efter skolavslutningen och kom tillbaka samma dag, om inte senare, till skolstarten.

Jag kan hålla på i evigheter... Just nu seglar de runt i Medelhavet och vi äldre syskon tar, tillsammans med socialtjänsten, hand om vår yngre bror som nyss fyllt arton..

Svar på tråden Narcissistisk Förälder