• trina

pergotime/fertilitetsbehandling under 23 år

Men herregud folk! Kan man inget så ska man inte skriva i trådar!

Det är INTE ett 12mån man måste vänta för att få hjälp. Har man ingen ägglossning så kan man få hjälp på en gång!

Jag och min sambo påbörjade utredning när jag var 22år och då hade vi endast varit oskyddade i tre månader. Men vi visste om att jag inte hade ägglossning så det var inga problem att få hjälp.

Tyvärr har olika landsting olika regler så det äkta är att hitta en privat gynekolog om du inte uppfyller landstingets krav.

• trina
    Eleonor01 skrev 2014-02-19 20:36:53 följande:
    Men du 6 månader?!?!? Oavsett så får man inte hjälp förrän efter 12 månader. Inget ovanligt att det tar tid! Kom igen när du närmar dig tre år! Anmäldes? Vad? Att de tror att du e tjock? Jag fattar inte vad du vill m din tråd

Det där kallar jag okunskap. Eftersom man Visst får hjälp innan ett år om man vet om att man t ex har pco och ingen ägglossning. TS skrev ju själv att hon sökte för utebliven mens på sex månader och då är det inga problem att få hjälp! Jag vet, för det var precis så för mig. Vi fick veta att jag hade pco, vi ringde till en privat gyn och fick påbörja år utredning direkt eftersom jag hade konstaterad pco.
Svar på tråden pergotime/fertilitetsbehandling under 23 år